Bruker-163290 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Jeg sitter her å lurer på hva jeg skal velge på Orc Warrioren min som offspec, mainspec er tank og vil ha et dps offspec. Det jeg har opplevd til nå oppgjennom hele spillet er at DPSen er høyest med tankspec, jeg liger vanligvis på førsteplass på dps når jeg tanker. Når jeg da velger et annet spec ligger jeg midt på treet omtrent og når rundt 60-70% av dmg gjort under tanking. Det å opptjene nok rage er også et stort problem. Hva kommer dette av? Har Blizzard ødelagt warrior som dps? Sålang har jeg fått med meg at Arms= Pvp, med burster av høy damage og Fury= Raid dps med vedvarende dps. Jeg har hatt en som jeg anser som meget flink til å se på problemet, uten hell. Takk for svar. Lenke til kommentar
Nattsol Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Hvis du opplever å ligge på topp dps som warrior tank, betyr det enten at du har med bare healere eller at alle "dpserne" virkelig suger. Husker ikke 100%, men tror ikke jeg er langt fra sannheten om jeg sier at arms gir mer dps om du har gjennomsnitt ilvl gear under 232, mens fury vinner over 232. Lenke til kommentar
Exia Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Hvis du opplever å ligge på topp dps som warrior tank, betyr det enten at du har med bare healere eller at alle "dpserne" virkelig suger. Husker ikke 100%, men tror ikke jeg er langt fra sannheten om jeg sier at arms gir mer dps om du har gjennomsnitt ilvl gear under 232, mens fury vinner over 232. Fra 1-70 så er tanken elendig hvis han ikke ligger på topp. Prot warriors har helt syk leveling dps. Er level 78 på min egen warrior atm. Litt kulere enn faceroll pally Kjør arms til du har fått ilvl 232 gear, også bytter du til fury. Selv, så kommer jeg til å gjøre pvp arms OS. PvP > PvE atm. Blir nok mer PvE i cataclysm Er helt elendig kjedelig å geare opp til ICC nå. Rage generation scaler noe helt sykt med gear. Derfor warrior er sykt gimpet med engang man kommer i 58, 68, og når cata kommer. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Etter min mening er fury det beste for å maxe ut dps PvEmessig. Hvis du ligger på topp i recount med tank specc må du være bedre geared en alle dps folka i gruppa. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Jeg er ikke bedre gearet, heller verre faktisk. Og dette er i 100% av tilfellene. Og jeg er ikke god i wow, jeg er en pissenoob. Lenke til kommentar
Couchfighter Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Ser du er lvl 72 ifølge armory linken din, og kan med en gang si at det er nokså vanlig at tanken er på topp på damage i 5 mans, hele veien fra lvl 15 til 79 egentlig. I noen tilfeller har enkelte dps klasser ikke redskapene til å holde tritt med tanken (rogues før de lører fan of knives for eksempel, noe de ikke får før slutten av 70-levlene). I andre og mer vanlige tilfeller sitter dpsen og piller seg i nesa mens du tanker. Straks du når lvl 80 har alle som dpser mer enn nok av evner til å matche deg på damage som tank, og det blir mye tydeligere når du er gruppa med folk som rett og slett ikke bryr seg om å yte noenlunde brukbart i grupper. Over til spørsmålet ditt angående offspec. Hivs du vil kjøre dps og ikke bryr deg om pvp ville jeg valgt fury. Fury er balle på alle tenkelige måter hvis du vil kjøre litt battlegrounds og spesielt arena, det funker bare ikke. Arms derimot er ganske bra i pvp, og slett ikke langt etter fury, og det er sikkert folk der ute som vil arrestere meg nå og si at arms i enkelte sammenhenger er bedre enn fury i pve og. Men detter er nå min mening Forøvrig høres det veldig merkelig ut at du i samtlige grupper du er i gjør 60-70% av total skade, jeg levler opp en warlock nå som er lvl 73 og han har ennå til gode å bli slått av folk som ikke er langt høyere level. Tvert imot dør han stadig vekk pga. aggro på alt som rører seg Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Jeg mente at jeg i arms/fury gjør 60-70% skade av det jeg greier med Protspec. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Da må du gjøre noe alvorlig galt Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Det er fullt mulig. Nå f.eks, jeg spilte nå og fikk omtrent lik dps som de andre i gruppa. 13-1500. Med protspec ville jeg hatt 2300. Lenke til kommentar
Exia Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Det er fullt mulig. Nå f.eks, jeg spilte nå og fikk omtrent lik dps som de andre i gruppa. 13-1500. Med protspec ville jeg hatt 2300. WW > BS > Slam Proc (Hvis du har) > BS > Slam Proc (Hvis du har) > WW, repeat, og put inn noen cleaves/heroic strikes hvis du har 80+ rage. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Det er fullt mulig. Nå f.eks, jeg spilte nå og fikk omtrent lik dps som de andre i gruppa. 13-1500. Med protspec ville jeg hatt 2300. WW > BS > Slam Proc (Hvis du har) > BS > Slam Proc (Hvis du har) > WW, repeat, og put inn noen cleaves/heroic strikes hvis du har 80+ rage. OBS. Husk å starte i battlestance og ta en rend først. Deretter bytte til berserkerstance. At man skal ta WW først skjønner jeg ikke helt. Hvis man starter med BS -> WW. Vil man rekke å ta en BS/SLAM proc før neste WW CD, men det er bare min mening. Uansett. Hvis du får mer DPS med protspecc er det innlysende at du gjør noe galt med fury/arms speccet. Det sier seg selv. Har du f.eks enchantet/gemmet opp det som er mulig?Mistenker at du har bedre protgear enn fury/arms. Lenke til kommentar
Exia Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Det er fullt mulig. Nå f.eks, jeg spilte nå og fikk omtrent lik dps som de andre i gruppa. 13-1500. Med protspec ville jeg hatt 2300. WW > BS > Slam Proc (Hvis du har) > BS > Slam Proc (Hvis du har) > WW, repeat, og put inn noen cleaves/heroic strikes hvis du har 80+ rage. OBS. Husk å starte i battlestance og ta en rend først. Deretter bytte til berserkerstance. At man skal ta WW først skjønner jeg ikke helt. Hvis man starter med BS -> WW. Vil man rekke å ta en BS/SLAM proc før neste WW CD, men det er bare min mening. Uansett. Hvis du får mer DPS med protspecc er det innlysende at du gjør noe galt med fury/arms speccet. Det sier seg selv. Har du f.eks enchantet/gemmet opp det som er mulig?Mistenker at du har bedre protgear enn fury/arms. Ingen fury warriors jeg kjenner omtrent som gidder å rende først. Er ikke det ganske greit dps loss? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Det er fullt mulig. Nå f.eks, jeg spilte nå og fikk omtrent lik dps som de andre i gruppa. 13-1500. Med protspec ville jeg hatt 2300. WW > BS > Slam Proc (Hvis du har) > BS > Slam Proc (Hvis du har) > WW, repeat, og put inn noen cleaves/heroic strikes hvis du har 80+ rage. OBS. Husk å starte i battlestance og ta en rend først. Deretter bytte til berserkerstance. At man skal ta WW først skjønner jeg ikke helt. Hvis man starter med BS -> WW. Vil man rekke å ta en BS/SLAM proc før neste WW CD, men det er bare min mening. Uansett. Hvis du får mer DPS med protspecc er det innlysende at du gjør noe galt med fury/arms speccet. Det sier seg selv. Har du f.eks enchantet/gemmet opp det som er mulig?Mistenker at du har bedre protgear enn fury/arms. Ingen fury warriors jeg kjenner omtrent som gidder å rende først. Er ikke det ganske greit dps loss? Hvis man starter i battlestance før en boss og det første man gjør er å rende, deretter switche til berserker kan jeg ikke se at man taper noe dps på det, heller en liten økning. Jeg har ikke spilt lenge nok til å teste ut dette ordentlig men den ene guildmasteren driver å samler statistikk vedrørende min dps nå, så det blir spennende og se om det utgjør noen forskjell. Lenke til kommentar
Penvey Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Rend volder lite skade, jeg dropper det selv (for ikke å snakke om talentet) ettersom du bruker et par GC for å rende, så bytte stance.. men that's me. Når det gjelder prot DPS, så er det viktig å skille mellom DPS og total damage. Recount viser jo begge deler.. Hvis du tanker en hc får du gjerne høyest totalt dmg til slutt. Hvorfor? Fordi du er tank! Du starter da alltid DPS først (thunderclap, shockwave, cleave etc), selvfølgelig gir dette deg et forsprang på hvert pull. MEN hvis tanken har høyest --DPS-- i tillegg, ja da gjør ikke DPS-erne jobben sin, eller de har dårlig gear. Prot er ikke et godt spec for raid dps, det kan du bare slå fra deg med en gang Prot-talentene gir nemlig mer Rage når du får bank, mens Fury-talentene gir mer rage når du dpser... Du får nesten ikke bank når du DPS-er, og hvis du er prot tar det MYE mer tid å bygge rage. Altså, DPS-en du gjør i en heroic som tank vil være mye høyere enn i raids. Den GM-en skal være en ganske god kompis av deg før han tillater det... Endret 1. september 2010 av Dash Fiss Lenke til kommentar
johnandre93 Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Sålang har jeg fått med meg at Arms= Pvp, med burster av høy damage og Fury= Raid dps med vedvarende dps. Nei, nei og nei Har bare en warrior alt men til gjengjeld så gjorde jeg 11k dps i VoA 25 for et par måneder siden, faktisk mer enn main min :> Er som vanlig den første til å overaggroe på fights som fury warrior. Leste litt fort igjennom diskusjonen over om rend så ikke bli sur om jeg får noe feil men det er ikke verdt å rende i starten. Du mister rage av å bytte stancer og rend gjør liten skade som fury. Jeg pleier å starte med Bloodrage + Berserker rage (for ekstra rage om du tar noe damage i starten, check tooltip), Intercepte inn så klart, slå en gang, Death Wish, Recklessness, så bruker du både Bloodthirst og Heroic strike for 2 100% crits, ikke noe mer før GCD er over, så bruker du Whirlwind. Du har nå fått 4 100% crits fra recklessness siden du hadde 1 charge igjen etter å ha brukt en på hver av Bloodthirst og Heroic strike. Du får da altså 4 100% crits med 20% damage + alle procs osv og har noen ganske heftige Deep Wound ticks gående. Og stack ArP Edit: Arms har kanskje bra burst også men er forsåvidt ikke et bare pvp spec, men i høyere gear levels så blir det ikke "competitive" dps av arms. Endret 16. september 2010 av Johnandre93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå