telegünder Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hei Hva slags kapitalkrav (andre krav) er det for å starte et mobilselskap. Da regner jeg eks markedsføringskostnader etc. Kun for å få tillatelse og drift. Hvor er det billigst og best å gjøre dette? Via network Norway, netcom eller telenor? Noen som har linker eller gode innspill? Hvordan er det med salg av feks 20 000 kunder i 2010? Var god business før i tiden. De fikk jo rundt 3500kr pr kunde Om en har et godt kjent merkenavn innenfor et segment, og vet at man raskt kan få feks 10000 kunder, er det mulig å starte med relativt lite i kapital? Er jo teleselskap som går konkurs hele tiden, hva med å kjøpe opp et selskap evt driftsutstyret til et selskap som holder på å gå konk/har gått konk? Lyca mobile har i relansert seg det siste halve året. Og melder om 70 -80 000 brukere. Det stemmer selvfølgelig ikke, men har de 25000 brukere, så er jo det endel. Noen som ser potensialet i å starte et teleselskap om dagen? Eller har man ikke tro på at man kan gjøre som Vollvik tydligvis har klart med Ludo? Lenke til kommentar
Lallzor Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Uten å gi en besvarelse på dine spørsmål (noe jeg vil overlate til andre med mer kompetanse), vil jeg iallefall nevne (noe som du selvfølgelig også vet!) at Vollevik er et stort merkevare i seg selv. Jeg bruker selv ludo og fikk høre om selskapet gjennom artikler skrevet om Vollevik. Vollevik klarte det nokså enkelt fordi han brukte seg selv i markedsføringen av ludo. En mann på gata uten noe stort navn, vil nok slite betraktelig mer. Nå vet jeg heller ikke om markedet er det samme i dag som da han løfta Chess til nye nivåer... Endret 19. september 2010 av Lallzor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå