Trondenils Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 http://www.amazon.co.uk/Xbox-360-Console-Hard-Drive/dp/B003UTUBQG/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=videogames&qid=1282758291&sr=8-3 Den er ute i England men ingen steder i norge ser ut til å selge den. Tenkte meg dette kom til å skje. Salget av 360 er nok så dårlig at butikkene gidder ikke ta inn den nyeste og billigste versjonen hit. Har mer lyst på denne enn min 250gb pga 4 gigabyte internt som sikkert gjør dashbord browsing raskere, akkurat som 512mb internt på arcade modellene gjorde. Og ikke er den en støv og finger avtrykk magnet som dagens heller. Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Dette er nok bare tull, med mindre du har noen gode begrunnelser. Xbox 360 m/4GB Internminne er iallfall på lager hos blant annet Netshop, Komplett, MPX (greit nok, ettersom den er på lager hos komplett..) og CDON (.. som du ikke hadde noen problemer med å sjekke i tidligere innlegg). Om du har noe data som tilsier at "Xbox 360 selger så dårlig at ingen vil ta inn de nyeste og billigste versjonene", så må du gjerne få komme med det - men om du skal komme med slike påstander får du ha data til å bygge det opp med. Her bedriver vi minst mulig ubegrunnet fanboyisme. Den enkle grunnen til at du nok ikke finner den i alle fysiske butikker er nok fordi den ikke selger i store kvanta så lenge du kan legge til en hundrelapp eller to og få en 250GB-versjon i stedet. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Skal vi se hva et kjapt Google-søk på "xbox 360 4gb norway" gir oss? ja, la oss gjøre det. Pixmania DustinHome Amentio MPX NetShop Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 http://www.game.no/acatalog/XBOX_360_4_GB_Xbox_360.html http://www.gamestop.no/xbox360.asp http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=604532 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604532 Fission mailed? Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Dette er nok bare tull, med mindre du har noen gode begrunnelser. Xbox 360 m/4GB Internminne er iallfall på lager hos blant annet Netshop, Komplett, MPX (greit nok, ettersom den er på lager hos komplett..) og CDON (.. som du ikke hadde noen problemer med å sjekke i tidligere innlegg). Om du har noe data som tilsier at "Xbox 360 selger så dårlig at ingen vil ta inn de nyeste og billigste versjonene", så må du gjerne få komme med det - men om du skal komme med slike påstander får du ha data til å bygge det opp med. Her bedriver vi minst mulig ubegrunnet fanboyisme. Den enkle grunnen til at du nok ikke finner den i alle fysiske butikker er nok fordi den ikke selger i store kvanta så lenge du kan legge til en hundrelapp eller to og få en 250GB-versjon i stedet. Jeg sjekket bare de største kjedene, lefdal, expert osv. Ingen av de har den. Latterlig pris disse nettbutikkene tar for den, 100kr mindre enn 250gb? Snakker om idioti. At nettbutikker tar den er jeg ikke overrasket over men at de støre butikkkjedene ikke gjør det er verre. Denne skulle vært i salg hos elkjøp nå og kostet 1200kr maks. Isteden blir vi flådd som vanlig og kun nettbutikker selger. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg ser ikke helt hvordan man blir flådd? 1800 kroner for en Slim med 250GB harddisk er en strålende pris. Som du selv sier så koster ikke 4GB modellen veldig mye mindre og da ser jeg ingen grunn til å kjøpe den i det hele tatt. Du får 246 ekstra gigabytes med lagringsplass for hundre kroner ekstra. Men spør du meg er 4GB modellen et evolusjonistisk feiltak også. Den burde aldri eksistert. Når Microsoft nå hadde "relansert" konsollen sin for annen gang kunne de gjerne gjort slik at alle brukerne fikk en harddisk som faktisk var brukelig. 4GB holder ikke lenge. De kunne iallefall gitt den 20. Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg sjekket bare de største kjedene, lefdal, expert osv. Ingen av de har den. Og grunnen til det er enkel - den selger i praksis ingenting hos dem så lenge den boksen med 250GB er såpass presset på pris. Det viktigste for store elektrokjeder er å kunne kjøpe inn et høyt antall enheter samtidig, slik at de får best mulig pris og fortsatt kan tjene penger på en lav pris. Dermed er det lite poeng i å i det hele tatt gjøre logistikken på noe som koster en hundrelapp mindre, som de ikke selger noe av, og dersom de selger noe av den, bare vil gjøre at de selger en mindre med stor kapasitet (og prisen vil ikke ha noe å si, ettersom den er såpass liten). Latterlig pris disse nettbutikkene tar for den, 100kr mindre enn 250gb? Snakker om idioti. Nei, det er en helt naturlig følge av økonomiske regler: 1. Noe man produserer veldig, veldig mye av vil bli billigere å produsere, slik at man tjener mer penger på den - eller kan ta en lavere pris. 2. Noe som er veldig populært hos forbrukeren, og som det er mange tilbydere av, vil presses ned i pris, slik at overskuddet som forhandleren kan ta blir lavere. Dersom det ikke er noen popularitet, slik at det blir høyere produksjon og enklere distribusjon, så vil ikke et produkt som det selges mindre av (selv om det kanskje høres billigere ut å produsere 4GB flashminne enn 250GB harddisk, så har det ikke SÅ mye å si i forhold til sluttprisen) ha en spesielt fordelaktig pris sammenlignet med det andre. At nettbutikker tar den er jeg ikke overrasket over men at de støre butikkkjedene ikke gjør det er verre. Nei, det er igjen, en helt naturlig følge. Fysiske butikker er avhengig av at de produktene de har på lager flytter seg raskt og at de gjør det _i det fysiske området_ hvor butikken ligger. En nettbutikk kan ha smalere varer på lager, ettersom de uansett er tilgjengelig for hele Norge. Når de store butikkjedene ev. velger å ikke ta inn produktet for nettsalg, så kan det være flere grunner til det, f.eks. at de kun ønsker å ha produkter i nettbutikken som de også har i butikken, slik at folk ikke kommer i butikken og blir skuffa, eller at de enkelt og greit har tatt avgjørelsen om at de kun skal selge en variant, og heller presse prisen på den. Dette er en veldig vanlig taktikk, og fungerer overraskende bra. Se deg rundt på diverse større kjeder, så begynner du fort å legge merke til mønstre rundt hvilke produkter de ulike kjedene tar inn og hva de velger å holde seg unna. Denne skulle vært i salg hos elkjøp nå og kostet 1200kr maks. Isteden blir vi flådd som vanlig og kun nettbutikker selger. Jeg kan love deg at du ikke blir flådd når du får kjøpt hvilken som helst av dagens konsoller for rundt to tusen kroner. Det er fantastisk billig i forhold til hva du får levert i pakken av elektronikk, og at det kun er i disse dager at noen av konsollene koster _mindre_ å lage enn de blir solgt for (.. og jeg tviler vel egentlig på at de gjør det, når du tar med alt rundt. Konsolleveranse er et minusprosjekt.). Konsollen koster £149 som veiledende i england, noe som tilsvarer 1444,- norske kroner. Om du trekker fra britisk mva lander du på rundt 1229 kroner. Legger du på norsk MVA kommer du ut på 1536 kroner, noe som tilsier at distribusjon til og i Norge (som er et langt mer langstrakt land og som det er dyrere å transportere noe til i det hele tatt enn england) og spesialtilpassing til et marked som er rett under en tidel av det britiske markedet, bare ligger en hundrelapp eller to over. Og vi har et jevnt over høyere prisnivå enn england, så jeg tror du med trygghet kan anta at den verken er overpriset i Norge eller i forhold til hva du får levert. Om du synes det er dyrt, så driter du i å kjøpe konsollen. Så fuckings enkelt er det. Jeg sier det igjen; om du skal komme med slike påstander får du underbygge og begrunne hvorfor du mener det du gjør og ikke bare kaste ut tilfeldige påstander. Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Butikkene solgte da arcade modellen hele tiden til rundt 1000 lappen... Det er INGEN grunn til at de ikke skal kunne gjøre det samme med denne. Dette er jo den nye arcade maskinen. Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Ser at Gamestop i alle fall selger den, da er det ikke så ille som jeg trodde. 1800 + 1 spill. Dyrt, men så er de dyre også siden de tar 2300 for 250gb med 1 spill. Men det er 500kr billigere. Det skulle Lefdal og de andre også klart. Jeg tror en 4gb 360 til 1300-1400kr hadde solgt mer enn 250gb versjonen til til 1900 gjør i dag. Grunnen til at jeg tror 360 selger dårlig og derfor er grunnen til at de ikke tar den inn, er fordi de neglisjerer 360 fullstendig i reklamene sine. Nesten bare PS3 som pushes. Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Som jeg nevnte tidligere, med mindre du har planer om å bygge under påstandene dine med faktiske data og argumenter og svare på de punktene som blir tatt opp, så er ikke dette en diskusjon som går noe sted. Dette er de samme setningene jeg mistenker du har hostet opp under en annen bruker tidligere, og ettersom tråden overhodet ikke farer noe sted velger jeg å lukke den. Ev. reaksjoner kan tas på PM til meg eller en annen moderator om ønskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg