Gå til innhold

Likte du minecraft? kansje prøve Stranded 2 da :)

Anbefalte innlegg

Hei Gamers :)

Aller først må jeg si, "digger" minecraft etter den store oppdagelsen fra Gamer.no her også, hadde aldri kommet borti dette spillet om det ikke var for Gamer :) much Luv!!!

Men, til info, for de som likte spillet, og kunne tenkt seg noe liknende, vil jeg anbefale et annet indie spill jeg kom borti, via forumet til minecraft... Stranded 2. Her blir man "kastet" i land på en "øde" øy, uten mye til å overleve med bortsett fra en par flasker vann, og et brød eller to, alt etter vansklighetsgraden man spiller det på.

Målet med spillet er og overleve, og har mange av de samme faktorene man kjenner fra minecraft. Skal ikke skrive en hel spillanmeldelese her nå, så du får bare teste det ut selv :) Selv synes jeg dette var et mer spennende spill enn minecraft, etter som det hadde endel av elementene fra minecraft, men endel bedre gfx, men mangler kansje den friheten man har da det gjelder friheten til å bygge med klosser... men, liker man det med å finne materialer som man må bearbeide, for så å kombinere med andre meterialer for å lage alt fra værktøy, mat, medisin og våpen til byggninger osv. Her er det ikke snakk om noen datagenerert verden, men spillet har en "mapmaker" om man ikke liker de øyene som kommer med spillet.

Er også en haug med mods tilgjengelig, og jeg annbefaler deg\dere å prøve "Massive Mod", noe som utvider spiller med ting man kan lage\plukke til minst det dobbelte tror jeg...

En liten forbeholdning da... Selv spiller jeg fra en Win7 -64 med to Geforce 8800GT i SLI, Intel Core2Duo 3.0GHz og 8 GB RAM, og selv med "vista\7" fixen som er laget for spillet så lagger spiller tungt, jeg får noe de kaller MAV (memory access Violation) feil, og CrashToDesktop rett som det er, tilogmed Nvidia driverne "restarter" gfx kortene mine av og til, noe som ALDRI noen gang har skjedd med noe annet spill. Men tror detter er kombo'en av Win7 64 Og Nvidia eller noe slikt. Spiller fungerer OK, på den første "adventure" øya, men da omerådene blir større, får maskina mi store problemer.

Win Vista \ 7 Fixen starter spillet, ved at man kommer seg til menyen (trengs om spillet krasjer\fryser etter den første loadebaren som dukker opp), men fikset ikke mine mega-lagg problemer :( men tror jeg er en av de få som har dette problemet, etter forumet deres å dømme...

Spiller er gratis og kan lastes ned her:

http://www.strandedonline.de/s2_download.php

Forum for mods og annen info:

http://www.unrealsoftware.de/forum_threads.php?forum=104

Kansje noen liker dette også :) have fun og lykke til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...