Not Impressed Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Har internett fra GET hvor hd pvr dekoderen har internetten. Først brukte jeg kabel fra dekoderen til trådløs router og brukte kabel fra routeren til ps3. Ingenting på ps3 sine nettverksinnstillinger ble forandret, altså sto innstillingene på "enkel" og dermed automatisk på de forskjellige tingene, eksempelvis motta IP (automatisk). Dette fungerte strålende. Grunnet ulike grunner ble routeren sendt tilbake og jeg har nå nett rett fra dekoderen med en kabel. Grunnet ferie og kun 1 kabel til nett, så har pcen blitt prioritert og ps3 har ikke vært online bortsett fra 1 gang (dette er noen uker siden). Jeg tok da bare kabelen som var koblet fra dekoder til pc og satte den i ps3 i stedet, uten å gjøre om noen innstillinger, og logget rett på. Skulle gjøre dette i går, men fikk feilmeldingen "forsøket på å oppnå en ipadresse har utløpt". Har lest litt rundt både på forum og på det store nettet og prøvd litt forskjellig. Endret innstillingene fra "enkel" til brukerdefinert og fylte ut ip-adresse, standard router (er dette det samme som standard gateway?) og dns ved hjelp av "kjør" -> "cmd" -> "config/all". Endret ip-adressen til pcen fra 179 til 180 på de tre siste sifrene. Ved neste forsøk fikk jeg feilmeldinga "80710102" og henviste til dns. Hvor løsningen tydeligvis var å restarte routeren (her GET-dekoderen) uten at det hjalp. Kom også over siden "Solution for your DNS error (80710102) problems! (Works for all ISP's)" som anbefalte "The DNS addresses are: 208.67.222.222 or/and 208.67.220.220 Once replaced, you should have no problem logging in." Dette hjalp ikke heller. Når jeg deretter plugget nettverkskabelen fra ps3 til pcen fungerte plutselig ikke nettet på pcen heller (!). Dette løste seg når jeg restarta dekoderen og pcen. Rimelig sikker på at jeg har motta automatisk ip, dns, osv på pcen og laptopen jeg bruker nettverkskabelen. Men har fortsatt ikke nett på ps3... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Not Impressed Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Har internett fra GET hvor hd pvr dekoderen har internetten. Først brukte jeg kabel fra dekoderen til trådløs router og brukte kabel fra routeren til ps3. Ingenting på ps3 sine nettverksinnstillinger ble forandret, altså sto innstillingene på "enkel" og dermed automatisk på de forskjellige tingene, eksempelvis motta IP (automatisk). Dette fungerte strålende. Grunnet ulike grunner ble routeren sendt tilbake og jeg har nå nett rett fra dekoderen med en kabel. Grunnet ferie og kun 1 kabel til nett, så har pcen blitt prioritert og ps3 har ikke vært online bortsett fra 1 gang (dette er noen uker siden). Jeg tok da bare kabelen som var koblet fra dekoder til pc og satte den i ps3 i stedet, uten å gjøre om noen innstillinger, og logget rett på. Skulle gjøre dette i går, men fikk feilmeldingen "forsøket på å oppnå en ipadresse har utløpt". Har lest litt rundt både på forum og på det store nettet og prøvd litt forskjellig. Endret innstillingene fra "enkel" til brukerdefinert og fylte ut ip-adresse, standard router (er dette det samme som standard gateway?) og dns ved hjelp av "kjør" -> "cmd" -> "config/all". Endret ip-adressen til pcen fra 179 til 180 på de tre siste sifrene. Ved neste forsøk fikk jeg feilmeldinga "80710102" og henviste til dns. Hvor løsningen tydeligvis var å restarte routeren (her GET-dekoderen) uten at det hjalp. Kom også over siden "Solution for your DNS error (80710102) problems! (Works for all ISP's)" som anbefalte "The DNS addresses are: 208.67.222.222 or/and 208.67.220.220 Once replaced, you should have no problem logging in." Dette hjalp ikke heller. Når jeg deretter plugget nettverkskabelen fra ps3 til pcen fungerte plutselig ikke nettet på pcen heller (!). Dette løste seg når jeg restarta dekoderen og pcen. Rimelig sikker på at jeg har motta automatisk ip, dns, osv på pcen og laptopen jeg bruker nettverkskabelen. Men har fortsatt ikke nett på ps3... Noen som kan hjelpe? ER LØST. Helt plutselig her om dagen så funka alt som for noen uker siden. Gjort ingen forandringer. Alt som vanlig. Bare ps3 som tydeligvis ikke var veldig interessert i å være online noen uker. Forstå det dem som kan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå