Riboflavin' Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 "Howard går naturligvis ikke i detalj om det nye spillet, men forteller at det representerer et større teknisk sprang fremover enn det vi fikk mellom Oblivion og Fallout 3." Finnes det tekniske forskjeller mellom disse 2 i det hele tatt? Jeg har ikke merket til noe i så fall. Det er jo samme motor, system og grafikkvalitet så vidt jeg kan se. Skarpere/mer detaljerte teksturer var vel det eneste jeg la merke til. Så vi får håpe det blir et større teknisk sprang, ja.. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Satser på at det er et Elder Scrolls MMO jeg. Tviler på at det er TES5 det er snakk om, isåfall bli jeg rimelig skuffa over at de ikke har brukt IDs Tech 5-motor.. Da har du ikke lest et annet intervju på IGN: Bethesda Game Director Todd Howard explained in a separate interview with IGN that his game would not use id Tech 5. The studio's new engine built for its upcoming title is more beneficial to creating huge, open-world games, such as Fallout 3 and The Elder Scrolls IV: Oblivion, while id Tech 5 is better for more contained environments. Så ikke noe id Tech 5 motor for TESV... Det kommer jo aldri frem at det er TESV det er snakk om Kanskje er det et annet spill som kjører GameBryo-motoren. Uansett, har ikke Rage store, åpne landskap? Ville trodd at mega/giga texture-teknologien deres ville vært perfekt for TESV. MEN, den siste versjonen av GameBryo ser likevel svært spennende ut. Håper de har oppgradert. Blant annet har de avtale med NaturalMotion som leverer Euphoria. Og DMM (Dynamic Molecular Matter) som vi finner i Star Wars Force Unleashed (Som også bruker Euphoria). Ok, tenk så hva dette hadde gjort med TESV! Euphoria eller noe lignende VET de at de trenger, spillene deres suger i animasjoner. Og DMM hadde vært helt syyyyykt! Men satser ikke på sistnevnte. "Howard går naturligvis ikke i detalj om det nye spillet, men forteller at det representerer et større teknisk sprang fremover enn det vi fikk mellom Oblivion og Fallout 3." Finnes det tekniske forskjeller mellom disse 2 i det hele tatt? Jeg har ikke merket til noe i så fall. Det er jo samme motor, system og grafikkvalitet så vidt jeg kan se. Tuller du? Fallout 3 kjører langt bedre enn Oblivion, på samme maskinvare. Jeg har en semi-dårlig bærbar som bare kan drømme om å kjøre Oblivion. Men Fallout 3 går rimelig smooth. I tillegg fjerna de celleloading-systemet som Oblivion og Morrowind hadde, noe vi også merket i PS3-versjonen av Oblivion. Meget imponerende arbeid på dette lille tidsrommet. Endret 17. august 2010 av Kenny Bones Lenke til kommentar
Licht Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Den mest merkbare forskjellen fra Oblivion til Fallout 3 for min del var at ansiktene ikke så ut som trolldeig lenger. TES V med Euphoria høres ut som en våt drøm. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Tenk om det bruker DMM i TES V. Det kunne gjøre gjøre så sverd kunne knekke. Det hadde vært dritkult! Riktignok burde ikke det skje før sverdet er nede på rundt 10-20 i "health". Det hadde blitt ganske realistisk, og spennende, synes jeg. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Det er mer logisk at man går opp i level av å bli bedre i forskjellige skills, enn at man samler opp en hel haug med poeng. Det at man f.eks. må ha 2000xp for å nå neste level er absolutt ikke logisk. Jeg har ikke noe i mot at utviklere bruke XP i spillene sine, men jeg har heller ikke et problem med level-systemet til Oblivion. Hehe tror ikke det er mulig å bli mer uenig en vi er der, lvl scaling ødlegger ALT av hva jeg synes er bra med et RPG. For å forklare det kort synes jeg et RPG spill skal bygges opp som RISEN. Du skal IKKE få noe gratis i starten, det skal være vansklig å lage en Bra figur, om man klarer det å levler riktig SKAL man ha mulighet til å bli overpoered slik at man får lønn for strevet. Hva som blir galt med Oblivion lvl Scaling?, kort... etter å ha spitl i ca 30 min følge jeg at noe var rart for jeg klarte greit å ta ALT jeg møtte, prøvdet da og bli Arena Champ med cloth og Trebue, klarte dette helt greit ved å bare sove i gangen ved Arena for hver gang man måtte bruke tid. Hva i H*** er dette var min første reaksjon, så startet ejg medå stenge portaler med cloth og bue, mine fiender var Demonner med high end rustning men det gikk også greit. osv osv . Hele poenget med RPG spill for min del forsvinner på denne måten for meg, her sitter man i beste fall igjen med et ACTION RPG. Men som nevnt haddet det vært utrolig om det kom et Elder Scrols, men for min del er det da veldig viktig at de dropper alt surret i Oblivion (lite troverdig da de har blitt bitt av Hollywood efekten), lite sannsynelig med lov og håpe. Endret 18. august 2010 av SimalarioN Lenke til kommentar
Amored Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Nå nevnte ikke jeg level-scaling en eneste gang, men... Det jeg snakket om er hvordan du går opp i level. Uansett, vil jeg heller ha et TES V med level-scaling, enn ikke noe TES V i det hele tatt. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Det er mer logisk at man går opp i level av å bli bedre i forskjellige skills, Du bruker ikke ordet lvl scaling men du forteller her om effekten lvl scaling har. Den logiske bristen med dette er at om man ikke gjør nøyaktig hva spillet ønsker og tar fiender i riktig rekkefølge føles spillet helt feil, og det gjordet det som nevnt etter 30 min for min del og ble værre og værre. Så tanken med systemet er god, men problemet er at så fort man forstår hvordan spillet fungerer blir det meningsløst (for meg), om man da ikke sitter å er klar for en actions spill, men det var jeg ikke når jeg kjøpte Oblivion, var klar for et "morrowind". Men ja det er bedre en ingenting, så får heller folk med samme oppfatning som meg vente på moddene. Endret 18. august 2010 av SimalarioN Lenke til kommentar
Amored Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Level-scaling er jo det at fiender går opp i level i "takt" med deg. Det jeg snakker om er hvordan du går opp i level, ikke hva effekten er. Jeg mener at man bør gå opp i level på samme måte som i Oblivion, men at de kan la fiender ha sine leveler. F.eks. at ei rotte og en mudcrab er level 1, mens en ulv kanskje er level 2, og en bjørn kanskje er level 5 eller noe. Get it? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) ja, om du leser ditt eget innlegg så ser man at du legger inn et god ord for lvl scaling, det som er hele poenget mitt. Altså når fienden lvl i takt med deg får man alle problemene jeg nevner, burdet gå klart frem. Forstår overhodet ikke hvor du vill nå, så dette er trolig bortkastet tid....... Endret 18. august 2010 av SimalarioN Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Det jeg snakker om er hvordan du går opp i level, ikke hva effekten er. Det er en ulempe med teknikken slik det ble gjort i vanilla-Oblivion, nemlig at det er lett å skape en "ubalansert" karakter. Du kan komme opp i level 20'ish uten å tåle en dritt, noe som gir bråstopp i spillet når du trenger andre egenskaper enn hva karakteren er god på. Resultatet var at folk måtte stå i en halvtime og hoppe opp og ned under ei bru eller snike mot en vegg nær noen som sov. Om mulig er dette enda kjedeligere enn tradisjonell grind'ing. Mht. level scaling er dette noe dritt. Jeg vil ha flere monstre, større land og gleden av å returnere tilbake for å "ta hevn". Jeg kan imidlertid leve med autogenerert landskap (ved spillets start) dersom det gjøres på en grei måte. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Nå skal de sies at jeg ikke har noe i mot level-scaling da. Jeg synes det funker fint. Hvis du absolutt vil gå opp i level fort, så velg major skills som leveler opp fort. Det er ikke verre enn det. Jeg har en kun en character i Oblivion, som er level 28 eller noe, og jeg går fortsatt lett opp i level. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg også liker hvordan man blir bedre i ting man faktisk gjør. Men det burde ikke ha noe å si på hvilken level fiendene er i. Møter du på et svært troll på Level 1 så SKAL du dø. Hvis ikke er det jo ikke noe morro når du først er sterk nok til å drepe det. Husker Final Fantasy 7 jeg, der måtte man levle ganske mye for at det ikke skulle bli vanskelig, mens sistebossen hadde level scaling og var aaalt for enkel. Ødela alt. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg også liker hvordan man blir bedre i ting man faktisk gjør. Men det burde ikke ha noe å si på hvilken level fiendene er i... Det som var poenget mitt. Takk Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Fallout 3 ble utviklet av Oblivion-teamet, og det har jo et mer tradisjonelt level-system. Jeg synes det fungerte bra i FO3, så jeg håper at de tar i bruk et lignende system i TESV. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Sant, det fungerte faktisk rimelig godt i Fallout 3. Aaaah, håper vi hører noe snart nå! En bråte med screens fra TES5 og introduksjoner til "det nye animasjonssystemet" osvosv *ønsketenkning! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Underlig hvordan det å vente på et spill nesten er like spennende som å spille spillet. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Underlig hvordan det å vente på et spill nesten er like spennende som å spille spillet. Du sier noe der Lenke til kommentar
Licht Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Sant, det fungerte faktisk rimelig godt i Fallout 3. Aaaah, håper vi hører noe snart nå! En bråte med screens fra TES5 og introduksjoner til "det nye animasjonssystemet" osvosv *ønsketenkning! Systemet i Fallout 3 er jo bare systemet fra Fallout 1/2, med noen forskjeller når det gjelder skills - SPECIAL var identisk, og det samme var den exp-baserte levlingen. Jeg ser ikke for meg at de kommer til å adoptere det i et eventuelt TES V, når hele "levling gjennom avansement av skills"-konseptet har vært grunnpillaren i TES siden begynnelsen. At de legger verdenen på et level scaling-nivå som minner mer om det vi finner i f.eks. Morrowind enn i Oblivion, har jeg mer tro på. Lenke til kommentar
Riboflavin' Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Var det ikke en del rykter og snakk om et MMO fra Bethesda for en tid siden? Får håpe det ikke er dette som skal annonseres. "Det ene har vært under utvikling i to år, mens det andre er i preproduksjon." Fikk litt følelsen av at førstnevnte er denne MMO'en og sistnevnte er TES5.. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Hadde foretrukket om de fortsetter med samme system som tidligere, at man blir bedre ved å trene forskjellige evner og så videre. Det eneste de kunne gjort annerledes her, for min del, hadde vært å tone litt ned på level-scaling. @Riboflavin: http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=16063&view=findpost&p=345482 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå