Gå til innhold

Ny stasjonær for å kjøre Civ5 - Hva burde jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet recommended specs for å kjøre Civ5. Den gamle maskinen min begynner å få problemer, så jeg staser på å kjøpe en helt ny. Her er recommended specs til Civ5:

Recommended System Requirements

Operating System: Windows Vista SP2/ Windows 7

Processor: 1.8 GHz Quad Core CPU

Memory: 4 GB RAM

Hard Disk Space: 8 GB Free

DVD-ROM Drive: Required for disc-based installation

Video: 512 MB ATI 4800 series or better, 512 MB nVidia 9800 series or better

Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card

DirectX: DirectX version 11

Other Requirements: Initial installation requires one-time Internet connection for Steam authentication; software installations required (included with the game) include Steam Client, Microsoft Visual C++2008 Runtime Libraries and Microsoft DirectX.

Det jeg ikke skjønner helt er når PCen har Quad Core CPU eller ikke. For eksempel denne:

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/PAHPE330SC/hp-pavilion-elite-hpe-330sc

Prosessortype Intel Core i7

Det sier meg ingenting! I gamle dager, når jeg bygde PC sto det f.eks 300mhz. Da visste jeg at maskinen hadde 300mhz. (intel og amd hadde litt forskjellige ytelser, men det er en annen sak i dag regner jeg med?)

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden ingen har svart, regner jeg med det er flere som synes det er vanskelig å vite. Wikipedia forklarte meg at det finnes flere forskjellige intel Core i7-prosessorer, så jeg ble ikke noe mer klok av det.

Men kan jeg iallefall regne med at denne maskinen http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/PAHPE330SC/hp-pavilion-elite-hpe-330sc Vil kjøre Civ 5 bra? Alt annet enn prossesoren ser ut til å fylle kravene mer enn godt nok.

Endret av Tailzo
Lenke til kommentar

du betaler alt for mye for den hverfall, gfx kort er crap til gaming.

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10394

Corsair VX 550W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin, 1x 6+2-pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte [info]

AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed [info]

Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin [info]

Gigabyte GA-MA785GT-UD3H, Socket-AM3 AMD 785G+SB710, DDR3, Firewire, GbLAN, ATX, HDMI, DVI, 2xPCI-Ex(2.0)x16 [info]

XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850/4800MHz [info]

Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk Komplett, kun til PC produksjon

Velg dette har bra gaming pc. Du kan spørre komplett om levere AMD Phenom II X6 1055T istede for den jeg valgte. 6 cores til ca 300kr mere.

Lenke til kommentar

^Wow, tusen takk! Dette virker mye bedre ja. Jeg tar gjerne imot andre forslag også.

edit

Jeg endret litt som du sa (prossessoren til quadqore) (mye lettere å forstå disse navnene), og den er fremdeles billig :)

Står på hovedkortet at det tar 16 GB maks ram, så jeg regner med jeg kjøper litt ekstra. Jobber mye med tegning og animasjon, bruker gjerne samme PC til det :)

Endret av Tailzo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

du betaler alt for mye for den hverfall, gfx kort er crap til gaming.

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10394

Corsair VX 550W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin, 1x 6+2-pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte [info]

AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed [info]

Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin [info]

Gigabyte GA-MA785GT-UD3H, Socket-AM3 AMD 785G+SB710, DDR3, Firewire, GbLAN, ATX, HDMI, DVI, 2xPCI-Ex(2.0)x16 [info]

XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 850/4800MHz [info]

Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk Komplett, kun til PC produksjon

Velg dette har bra gaming pc. Du kan spørre komplett om levere AMD Phenom II X6 1055T istede for den jeg valgte. 6 cores til ca 300kr mere.

Hei, jeg lagde akkurat det settet på Komplett.no og prisen ble 9200,- som er en bra pris. Men det jeg lurer på er, kan den pc'n kjøre alle di nyeste spillene på bra grafikk? Som Mafia II, WoW, Call of Duty? Svar fort, takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...