Øystein W. Høie Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Tar fra deg hver eneste rettighet de kan, fastslår det danske Forbrukerombudet. Les saken her Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Det her var jo VELDIG seriøst! Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Ja dette er veldig seriøst! Klarer du ikke å se at Apple begår brudd har du feil briller på deg! Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Jeg anbefaler i allefall alle kunder som kjøper iphone 4 med netcom i å ta med forsikring. Tjener litt penger på det, men hovedgrunnen er at jeg hater å se at kunder blir uheldige med telefonen og kommer tilbake med en knust skjerm osv. mobilforsikringen har jo ikke noen binding heller. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Dette er helt feil. Hvis personen blir frastjålet mobilen og blir dyttet i stor folkemengde og mobilen faller og blir knust, blir den dekket da? Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 "Kunden må selv sørge for å legge inn programvare, data og passord på ny" Dette er vanlig praksis for all service Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Apple er f*** mæ ikkje seriøse på dette! vist det er GARANTI på telefoner, så skal den ihvertfall ha muligheten til å sendes inn til apple verksted! Altfor teit at Apple.com "nekter" å ta i mot sitt eget produkt med en feil de selv har forårsaket/ brukeren har knust berøringssjermen. at brukeren vil få fiksa "problemet" og er villige til å betale. Vist apple avviser dette så er F**** mæ apple dum ting.. (jeg sier bare min mening) Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hvordan kan de kalle seg verksted, hvis de ikke reparerer noe? Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Pøh. Forbrukerkjøpsloven er ufravikelig, og det står tydelig at "det kan ikke gjøres gyldig vilkår som er mindre gunstig for forbrukeren, enn det som står i loven her." Apple kan skrive hva de vil - i en eventuell tvist, ville disse vilkårene en etter en gjort ugyldige av en dommer, før han hadde begynt å fylle ut med kjøpsloven. Kjøpsloven er faktisk gjort ufravikelig (preseptorisk), kort (ca 60 paragrafer) og lett å forstå for "vanlige folk" slik at forbrukere kan forstå sine rettigheter og plikter uten å være bekymret for at de har fraskrevet seg rettigheter noe sted, eller at annet fremgår av lov andre steder etc. Syns du avtalen din virker urettferdig, så åpne lovboken eller gå på lovdata.no og sjekk forbrukerkjøpsloven - det er DISSE reglene som gjelder hvis produktet ditt har feil eller mangler, og ikke hva Apple evt. måtte mene om forbrukeres rettigheter her i landet. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Viktig å påpeke (som noen her allerede har gjort) at det er forbrukerkjøpsloven som gjelder ved feil eller mangler på produktet. Apple kan mene og skrive hva de vil i sine "garanti"-bestemmelser, men dette trumfes uansett av loven. Hvis det er feil eller mangler med produktet, henvend deg til selger med reklamasjonsretten din. Da må de ta dette videre med Apple, men du som forbruker skal ikke bli skadelidende. Selvforskyldte skader, derimot, det er en annen ting :-) Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Greit at forbrukerkjøpsloven gir utvidede rettigheter, men likevel gjør vel Apple som de vil og du får ikke det du har krav på før du har vært gjennom rettssystemet. Hvem orker det. Og innen du er så langt er vel Iphonen din utdatert likevel. Bare en ting å si: La være å kjøpe driten. De skjønner bare et språk og det er PENGER. Gi penngene dine til noen andre, som har LITT mer respekt for dine rettigheter. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Telenor tilbyr nå forsikring på iPhones, men den er relativt dyr da. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 De fleste trenger ikke mobilselskapenes dyre forsikringsordninger heller. Løsningen med saksbehandling over telefon er helt latterlig. Chess nektet å dekke en skade jeg hadde på min telefon, jeg ble dyttet og mistet telefonen ut i veien hvor det kom flere biler. Måtte bruke reiseforsikringen, endte med å si opp hele chess forsikringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg