Øystein W. Høie Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Fototriks henter ut koden på 7 av 10 telefoner. Les saken her Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 På iphone må de jo isåfall gjette rekkefølgen på de fire siffrene; lykke til... Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg har sterke tvil på om dette faktisk utgjør noen reell trussel. Klart det er mulig å gjøre dette, på samme måte som det er mulig å høre hvilke tall man taster når man ringer noen ut ifra lydene, men det er vel heller få som gidder/kan det. Jeg tror ikke lommetyvene i Oslo stjeler telefoner for å bruke dem. De stjeler telefoner for å selge dem. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Oi, glemte å logge inn når jeg skrev innlegget over. Poenget mitt var iallefall det at om man "forsker" på det så kan man alltid finne en måte å åpne ting på, men det er nok ikke det å komme seg inn på telefonen som er en eventuell tjuvrads førsteprioritering. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Oppgrader til Android 2.2 så kan man taste pinkode isteden for mønster. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Det er jo potensielt enda verre. Da vil man jo kunne se PIN koden din. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 "Lakus: Det er jo potensielt enda verre. Da vil man jo kunne se PIN koden din" Tja..ved å bruke denne teknikken vil man kunne se hvor man har tatt på skjermen med fingrene. Og da vil man også kunne se hvilke tall som PIN-koden består av, men så var det bare å finne ut av hvilken rekkefølge tallene skal være i da... Gjetter det er oppunder ti tusen variasjoner der...så om du har tiden...be my guest! Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Nyhet? Dette har jeg testet på en HTC Hero til en kamerat. Trenger ikke spesielt lys, om det er "fettflekker" igjen på skjermen, da er det bare å få gjenskinn i skjermen, og dermed kan man se hvordan fingrene er ført rundt. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 "Mobilen.no Gjest: Gjetter det er oppunder ti tusen variasjoner der...så om du har tiden...be my guest!" Så lenge man vet de fire siffrene er det bare 24 kombinasjoner.. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 "Mobilen.no Gjest: Gjetter det er oppunder ti tusen variasjoner der...så om du har tiden...be my guest!" Så lenge man vet hvilke siffer det er er det bare 24 mulige kombinasjoner.. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Hvis jeg har beskyttelse til skjermen hvil de då bli like lett? Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Så lenge man vet hvilke siffer det er er det bare 24 mulige kombinasjoner.. Det hadde vært kult om det hadde vært riktig! Du vet at det finnes hundrevis av kodelåser til sykkel. De blir sett på som sikre av en grunn. Det høyeste tallet du kan oppnå med 4 siffer..er 9999 (10 000) Da kan koden være ett tall mellom 0 og 9999....og det er rimelig tidkrevende å finne ut hvilket tall PIN-koden er -.- Jeg dreit meg akkurat veldig ut og jeg beklager for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg