Gå til innhold

Problemer med at pumpe ikke får nok vann (trykkproblemer)

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat montert mitt nye vannkjølingssystem bestående av BIE2 ,Aquabee UP 500 , DD Maze 4 CPU kjøler , DD Maze 3 GPU kjøler og et NC Bay Reservior fra Netconnection . Alle slangene har en diameter på 15mm og alle nippler er 1/2" .

Har plassert tank like over sugeside på pumpa. Og der blir vannstrømmen ganske så liten ut fra tanken, slik at pumpa gir fra seg en konstant surklelyd idet all luften suges igjennom i tillegg til det lille vannet som kommer fra tanken.

Men det har hendt et par ganger iløpet av de 3 timer jeg har holdt på at vannstrømmen har økt fra tanken og pumpa har roa seg. Men da tar det ikke mange sekundene før pumpa har sugd til seg ny luft. Jeg skjønner ikke hvor denne lufta kommer fra da sugenippelen på tanken er helt dekket av vann.

Dette fører også til at det danner seg luft i resten av systemet. Noen som har tips/råd/forslag til hvordan jeg skal få denne lufta/feiltrykket vekk ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bay res'n har påfyllingen i det ene hjørnet, right? Hvis du bikker kabinettet bakover på skrå, slik at påfyllingen kommer høyest, så kan du sikkert lure litt mer vann i tanken, og jeg tror problemet kan være løst.

Ok, skal prøve det imorgen. Da får jeg jo fyllt tanken dønn full. Det blir mere trykk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...