Gå til innhold

falsk virus til mac

eirikol1

Anbefalte innlegg

Hei, eg har ei jente i klassen min som er overbevist over at MAC ikkje kan få virus, ho eiger sjølv ein MAC og eg har veldig lyst til å gje ho ein lærepenge.

Ho kan nesten ingenting om datamaskiner som dåke sikkert skjønner, og derfor har eg lyst til å skremme ho. Eg har sjølv kunn Linux og Windows 7 til min disposisjon.

Vi er to stk. som har tenkt å utføre denne spøken her. Han andre har Windows 7 og Windows Vista. maskinkraft er null stress sidan vi begge har rimleg kraftige pcer. Eg tenker på å bruke noko flash, pluss noko shutdown comandoar, eller fjernstyring. (Fullkontroll på fjernstyring i tilfelle)

Problemet er berre om vi er nødt til å få tilgang til hennes pc får å plante "viruset" hadde våre kjekt med ein nettside som ville aktivere viruset, og gjere slik at du ikkje kunne lukke safari, og dermed laste ned eit program som gjer meg tilgang. Og vist det blir problemer med at vi må ha ein MAC maskin så kan vi alltid bruke viruelle, eller skaffe ein hackintosh på eit vis.

Håper eg kan få filma reaksjonane på webcamen hennes vist det blir muliheter. så hadde våre supert om dåke ville hjelpt oss!!!

Takk

- Eirik og Sondre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgeleg kan MAC få virus, allt som har software kan få virus. Men eg har funnet ein måte å lage viruset på. Det er gjennom applescript, men får å gjere det så må vi ha ein MAC. så då blir nokk løsningen å sette opp ein virtuel maskin, eller Hackintosh.

Lenke til kommentar

Du skal bevise at man kan få virus på Mac ved å fysisk gå inn på datamaskinen og plante det der, for så å aktivere det gjennom nettleseren som så igjen skal aktivere fjernstyring? Det eneste du får bevist til slutt er at du gikk gjennom en hel masse styr og ikke fikk noe ut av det.

Lenke til kommentar

Du skal bevise at man kan få virus på Mac ved å fysisk gå inn på datamaskinen og plante det der, for så å aktivere det gjennom nettleseren som så igjen skal aktivere fjernstyring? Det eneste du får bevist til slutt er at du gikk gjennom en hel masse styr og ikke fikk noe ut av det.

Du likte det her dårlig skjønner jeg ;)

Han er jo ikke akkurat ute etter å gjøre noe volsomt nytte av det. Bare en liten spøk.

Ellers har du jo noen virus som er gjemt i jpg filer. Men det er virus som gjør en del skade og er strengt tatt bare for drittsekker. Skal du bevise det kan du jo bare vise til diverse mac antivirus programmer ? Det sier vel sitt.

Før var det nesten ikke virus til mac, men etter som program basen har blitt betraktlig større med årene har det blitt ett problem også på mac. Dog langt mindre en på windows.

Lenke til kommentar

Jeg mener det her er helt uskyldig morro. Har gjort mye spik mot venner og ditto. Ellers det å bryte loven har vel de fleste av oss gjort. Enten det er å ta en pils før man fyller 18 eller kjøre 5 kilometer for fort :) Synes ikke det her kvalifiserer som noe mer enn det. Alt er jo ettersom øye som ser dog.

Lenke til kommentar

Mac kan, akkurat som alle andre OS få virus. Bare tull at Mac ikke kan få virus. :rolleyes:

Men det er ingen virkelige trusler der ute til Mac enda, såvidt jeg har fått med meg. Jeg har ihvertfall ikke hatt antivirus i de 5 årene jeg har hatt Mac, og jeg har ikke merket noe til noe virus.

Lenke til kommentar

also, det er berre fordi ho skal egentleg lære seg ein lærepenge, sån teknisk sett. det er jo berre for morro skuld, desuten trur eg at eg skal bruke "appscript" til å lage eit flaskt virus, men eg ville gjerne kunne boote det fra ein minne penn, det hadde gjort susen. noken som veit korleis?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...