Gå til innhold

Bruk av IP telefoni med HTC Desire

Teza

Anbefalte innlegg

Har mobit bredbånd fra ICE, som jeg tar med på hytta, bilturer eller i båten.

Har tenkt litt på å kjøpe en HTC Desire, for å koble den opp mot ICE og bruke IP telefoni.

Ser for meg at det kan bli mye rimeligere enn å benytte en teleoperatør for samtaler og internett.

Har sendt et par eposter til IPLink da de kan tilby fast nummer på IP telefoni, men de har foreløpig ikke svart på hendvendelsene mine.

Begynner derfor å tvile litt på om jeg egentlig burde ha noen tjeneste fra dem.

Noen på dette forumet som har kunskaper nok til å si om dette er helt bortkastet eller om det kan fungere?

Noen som har erfarning med IPLink som leverandør?

Endret av Teza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noen erfaringer med IPlink som leverandør av noe som helst, men at du ikke får svar på dine henvendelser til dem burde nok få det til å ringe en bjelle. Hva gjør du den dag da tjenesten plutselig ikke vil fungere, eller den gang du kanskje får en regning på det tidobbelte av det du forventet. At enkelte bedrifter er svært lite gode på epost-support har jeg lagt merke til en rekke ganger, mens telefonsupport gjerne fungerer dritbra. Du kan jo forsøke å slå på tråden til dem for å finne ut hva dem kan tilby.

Dersom du vil bruke en slik tjeneste som dette sammen med en HTC Desire må du passe på at det finnes en applikasjon for Android (operativsystemet på telefonen) som gjør at du kan ringe. Jeg kan ikke se noe informasjon om en applikasjon for noen som helst mobil inne på nettsidene til IPlink, men nå har jeg bare tatt en kjapp titt. Jeg vil tro at dersom disse hadde tilbudt en applikasjon som kan kjøre på Android at denne ville vært forholdsvis godt annonsert på fremsiden av deres nettsted.

Fast telefonnr mener jeg du også kan få gjennom tjenesten Skype (www.skype.com). Skype har også applikasjoner som kan kjøre på Android, og vil dermed muligens kunne være mer aktuelt for deg dersom du vil ringe over mobilens internett. Skype kan i tillegg også installeres på PC og dermed vil du også kunne ringe fra pc dersom du til tider heller kunne foretrekke det. Med Skype ringer du også gratis til andre som bruker Skype, kan jo være greit om du kjenner en del folk som er litt sånn halvveis "geek."

Sånn ellers er jo de aller fleste mobilabonnement ganske rimelig i dag, så jeg tror du skal ringe ganske så mye når du er på hytta eller i båten for å spare veldig mye på en slik løsning som dette her. De aller fleste iptelefoni-abonnement tilbyr vel gratis samtaler til hustelefoner mener jeg, mens prisene til mobiltelefoner gjerne ikke er spesielt gode. Tror jeg ville sjekket litt på priser, og sjekket om du faktisk kommer til å spare penger ved å bruke en slik løsning altså - ment som et tips. =)

Lykke til videre.

Lenke til kommentar

Skype tilbyr ikke fast nummer i Norge.

IPLink kan ha fantastisk telefonsupport, og de har mange fornøyde brukere som anbefaler dem.

Problemet er at de har åpningstid mellom 08:00 og 16:00 på tlf support, og er det noe jeg ikke har tid til i jobben så er det å ringe support telefoner.

Da de heller ikke har åpent i helger er jeg avhengig av epost som medium.

De har lagt ut en installasjonsveiledning på forsiden sin som også inkluderer HTC Desire, så telefonen skal fungere med deres tjeneste.

Det store spørsmålet er om jeg må bruke "Linksys SPA-2102 adapter" som de benytter for å få fast nummer til å fungere?

Det beste for meg er å slippe hele adapteret.

Det er riktig at de fleste mobil abonnent er rimelige, men jeg er primært ute etter dataoverføring med mulighet for å bruke en telefon til å ringe med (og fast nummer).

Med dette oppsettet har jeg en fleksibel løsning med god båndbredde, og det kan brukes døgnet rundt for en rimelig penge.

Det er riktig at dette kan ansees som en tungvint og lite praktisk løsning, men er nysgjerrig på løsningen og har lyst til å se om jeg kan klare å få det til.

Lenke til kommentar

IPLink supporterer mobil IP til HTC Desire og mange andre mobiler, UTEN at du trenger adapter fra dem. De oppretter en bruker til deg med et valgfritt fasttelefonnummer (eler du kan ta med deg ditt nåværende), og så sender de deg brukernavn og passord slik at du kan registrere opp din klient fra din mobiltelefon.

Det fungerer helt utmerket og kobler seg automatisk opp når den kommer inn i en kjent Wlan sone der du har logget på før, enten det er på jobb eller hjemme. ;)

I tillegg har de lansert et enda bedre produkt som har ekstremt lave priser og som virker uavhengig av wlan. Sjekk ut Mobycall www.mobycall.com

Det er en java applikasjon og du får den også til iPhone. Med den kan du ringe verden rundt til lavere priser enn det f.ek.s Lebara kan tilby på sine SIM-kort.

Det er en prepayløsning der du betaler fra nettet og det er mange kule funksjoner som konferanseløsning, opplasting av kontakter, ringehistorikk og online prisinformasjon til alle nummer over hele verden. Fungerer som tusan også fra utlandet og da kan du i tillegg til de lave minuttprisene spare store summer ved å unngå roamingkostnader fra mobiloperatøren din for å ringe fra utland og hjem. Krever kun at du har en dataoppkobling for å sette igang samtalen og GPRS er mer enn nok. Datamenden som overføres er minimal og dreier seg kun om noen få kbyte per samtale.

Kan anbefales! :D

Lenke til kommentar

IPLink supporterer mobil IP til HTC Desire og mange andre mobiler, UTEN at du trenger adapter fra dem. De oppretter en bruker til deg med et valgfritt fasttelefonnummer (eler du kan ta med deg ditt nåværende), og så sender de deg brukernavn og passord slik at du kan registrere opp din klient fra din mobiltelefon.

Det fungerer helt utmerket og kobler seg automatisk opp når den kommer inn i en kjent Wlan sone der du har logget på før, enten det er på jobb eller hjemme. ;)

Takker for oppklaringen

Du skulle vel ikke tilfeldigvis jobbe for dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...