RoninMasao Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Lure på om Andreas Grega hadde minecraft i tankene når han skrev låta "rädslan" "Vi låser inn oss i rutor, vi inte våger gå ut i från, då kommer rädslan och tar oss!" (Rädslan = creeper) "vi klatrar opp på höyder, väl oppe på toppen är vi ända inte nöyda!" hehe.. Ser minecraft i alt om dagen! Endret 15. august 2010 av Ronin Masao Lenke til kommentar
Tonbo Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Lure på om Andreas Grega hadde minecraft i tankene når han skrev låta "rädslan" "Vi låser inn oss i rutor, vi inte våger gå ut i från, då kommer rädslan och tar oss!" (Rädslan = creeper) "vi klatrar opp på höyder, väl oppe på toppen är vi ända inte nöyda!" hehe.. Ser minecraft i alt om dagen! haha, nice! Lenke til kommentar
OrrieKM Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Minecraft er K O N G E Har spilt det i noen måneder nå, og har kjøpt Alpha. Konge konge kognoegoegkeogneogek. Har en privat server som vi kjører på, med god linje/lite lag. Vi blir kanskje å gjøre den public for Gamer.no, men det spørs. Kanskje vi tar det via PM. Silentspy hoster serveren, så han bestemmer. =) Dog, her er noen youtube filmer som virkelig viser hva Minecraft er: http://www.youtube.com/watch?v=rF9xMNuAfwE http://www.youtube.com/watch?v=L_S_7DRfCow Og her vi en Minecraft sang: http://www.youtube.com/watch?v=cuntw6an9Rc Og en til Herr. Creeper: http://www.youtube.com/watch?v=DAG4XRuhYuo Og siden siste versjon inkl. /give kommando, og noen skripts har den og, her er en Block ID liste: 1 Rock 2 Grass 3 Dirt 4 Cobblestone 5 Wood 6 Sapling 7 Adminium 8 Water 9 Still_water 10 Lava 11 Still_lava 12 Sand 13 Gravel 14 Gold_ore 15 Iron_ore 16 Coal_ore 17 Tree 18 Leaves 19 Sponge 20 Glass 35 Cloth 37 Flower 38 Rose 39 Brown_mushroom 40 Red_mushroom 41 Gold_block 42 Iron_block 43 Double_stair 44 Stair 45 Brick 46 TNT 47 Bookshelf 48 Mossy_cobblestone 49 Obsidian 50 Torch 51 Fire 52 Mob_spawner 53 Wood_stairs 54 Chest 55 Redstone_dust 56 Diamond_ore 57 Diamond_block 58 Workbench 59 Crop 60 Soil 61 Furnace 62 Lit_furnace 65 Ladder 66 Rails 67 Cobblestone_stairs 69 Lever 70 Rock_plate 72 Wood_plate 73 Redstone_ore 74 Redstone_ore_2 75 Redstone_torch_off 76 Redstone_torch 77 Button 78 Snow 79 Ice 80 Snow_block 81 Cactus 82 Clay_block 83 Reed 84 Jukebox 256 Iron_shovel 257 Iron_pickaxe 258 Iron_axe 259 Flint_and_steel 260 Apple 261 Bow 262 Arrow 263 Coal 264 Diamond 265 Iron_bar 266 Gold_bar 267 Iron_sword 268 Wood_sword 269 Wood_shovel 270 Wood_pickaxe 271 Wood_axe 272 Stone_sword 273 Stone_shovel 274 Stone_pickaxe 275 Stone_axe 276 Diamond_sword 277 Diamond_shovel 278 Diamond_pickaxe 279 Diamond_axe 280 Stick 281 Bowl 282 Bowl_with_soup 283 Gold_sword 284 Gold_shovel 285 Gold_pickaxe 286 Gold_axe 287 String 288 Feather 289 Gunpowder 290 Wood_hoe 291 Stone_hoe 292 Iron_hoe 293 Diamond_hoe 294 Gold_hoe 295 Seeds 296 Wheat 297 Bread 298 Leather_helmet 299 Leather_chestplate 300 Leather_pants 301 Leather_boots 302 Chainmail_helmet 303 Chainmail_chestpla 304 Chainmail_pants 305 Chainmail_boots 306 Iron_helmet 307 Iron_chestplate 308 Iron_pants 309 Iron_boots 310 Diamond_helmet 311 Diamond_chestplate 312 Diamond_pants 313 Diamond_boots 314 Gold_helmet 315 Gold_chestplate 316 Gold_pants 317 Gold_boots 318 Flint 319 Meat 320 Cooked_meat 321 Painting 322 Golden_apple 323 Sign 324 Wood_Door 325 Bucket 326 Water_bucket 327 Lava_bucket 328 Minecart 329 Saddle 330 Iron_door 331 Redstone_dust 332 Snowball 333 Boat 334 Leather 335 Milk_bucket 336 Brick 337 Clay 338 Bamboo 339 Paper 340 Book 341 Slime_orb 342 Storage_minecart 343 Powered_minecart 344 Egg 2256 Gold_record 2257 Green_record Endret 15. august 2010 av Orrie Lenke til kommentar
Stark raven Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Tips for Creeperhåndtering. Hvordan unngå death by creeper og hvordan farme krutt. Jeg fant at den best måten å fikse creepere på er å lage en vollgrav som er tre brikker dyp rundt hjemmet ditt. På den måten vil de ikke kunne komme seg inn til deg, og bygger du en grei bro kan du enkelt komme deg på andre siden uten å bli plaget av dem. Denne broen bør naturligvis være blokkert om natten med en dør eller lignende. Det kan være lurt å ha en liten gangvei langs innsiden av vollgraven, slik at du kan rekognosere området og lokke eventuelle andre creepere oppi vollgraven før du begynner å kverke dem. Når alle creeperne er trygt oppi vollgraven kan du skyte dem med piler, eller hakke dem med sverd. Sverdet har akkurat nok rekkevidde til at du får slått dem fra kanten av vollgraven uten at de eksploderer. Vips krutt i hauger og lass, TNT here we come! TNT er forøvrig en fantastisk måte å drive gruvedrift, jeg pleier å grave en lang gang og putte TNT i veggen ved jevne mellomrom for så å bruke redstone wiring for å antenne dem på likt. Raskt og mye morsommere enn å hakke manuelt. Det er kanskje ikke den aller mest effektive måten å drive på, men underholdningsverdien gjør det verdt det. Husk forresten at du bør være i nærheten av vollgraven om natten slik at creeperne spawner der. Lenke til kommentar
Fippmeister Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 God teknikk på creeper-håndtering. Selv foretrekker jeg en enklere (?) metode, ved å ha en 28 blokker dyp vollgrav, og en stige ned. Alt som prøver å komme borttil huset faller ned of slår seg ihjel, og når morgenen kommer er det bare å sanke inn alt man fra både dyr of fiender =) Lenke til kommentar
OrrieKM Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 En annen metode kan være å lage 1x dyp og 3 bred vollgrav og fylle den med lava. Dog, å skaffe nok lava blir da en utfordring. En til metode som jeg har bare har sett dokumentert, ikke prøvd selv, er å lage en malstrøm av vann, som tvinger fiender ned i dypet, hvor de drukner. Og ved hjelp av flere hul nederst, vil itemene havne i en og samme rute, hvor det er lett å sanke dem. Fines et par youtube filmer om dette. Lenke til kommentar
Stark raven Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Høres morro ut, men med lava vil alt kruttet brenne opp. Liker der de faller til sin død, men er litt glad i å ta livet av dem på egenhånd Lenke til kommentar
OrrieKM Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Høres morro ut, men med lava vil alt kruttet brenne opp. Liker der de faller til sin død, men er litt glad i å ta livet av dem på egenhånd Jojo sant, men det var mer tenkt på som direkte mob killer. Kaktus vegg funker også. Annen vær rute med 3x høy kaktus i 2 parallelle linjer. :3 Lenke til kommentar
Svinepelz' Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Høres morro ut, men med lava vil alt kruttet brenne opp. Liker der de faller til sin død, men er litt glad i å ta livet av dem på egenhånd Jojo sant, men det var mer tenkt på som direkte mob killer. Kaktus vegg funker også. Annen vær rute med 3x høy kaktus i 2 parallelle linjer. :3 Hvordan planter man kaktuser? Får det ikke til :| Lenke til kommentar
Fippmeister Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 For å plante en kaktus, hold en kaktus i puselanken, pek på der du vil kaktusen skal være, og høyreklikk. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Kaktuser kan bare plantes på sand grunn. Lenke til kommentar
Svinepelz' Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Kaktuser kan bare plantes på sand grunn. Aah, sikkert det som var problemet da. Takk! Lenke til kommentar
g_maZta Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Har spilt minecraft en liten uke nå. Kjøpte det straks etter å ha lest artikkelen her på Gamer.no. For et fantastisk spill. Potensialet her er foreløbig utappet, og tilnærmet uendelig. Ettersom kartet også kan bli 8xjordas størrelse, er også flerspillerpotensialet her, uendelig! Selv om alle på jorda skulle spille på samme server, ville det fremdeles vært masse plass å boltre seg i. helt herlig. Jeg startet mitt første game i snølandskap. spilte noen dager der før jeg skrotet det. Det er noe dritt med all den snøen som faller på glasstakene mine. anbefales ikke (ref: han som ville ha det) måtte starte ny verden 5-6 ganger før jeg fikk en verden uten snø. endelig. Har nå startet et borg-prosjekt av dimensjoner, som etter litt iherdig brobygging, nå spenner over to øyer. et hett tips til de som vil lage ting under vann, er å bruke sand og grus, da disse faller til bunn. OBS OBS. lag 2 ruter tykk vegg om du bruker sand. sand er som vi husker fra barndommen, ikke like stødig som granitt, og det er noe herk å finne ut at den 1lags tynne sandveggen din ikke holdt havet ute når du befinner deg i bunn av sjakten. *blubb* MAO lag 5 ruter med sand(eller mer om du ønsker selvsagt), grav ut den midterste og du er igang. Akkurat nå spiller jeg på peaceful. mest fordi jeg er ei pinlge, men jeg tenker å bygge meg en skikkelig borg før jeg lar monstrene slippe til. dessuten turte jeg ikke gå ned i det dype mørket etter jeg ble overassket av et høyt og umiskjennelig "twang" og jeg skvatt så jeg nesten dreit i buksa. er det forresten noen som har noen gode tips for å ikke gå seg bort i de ufattelig store gruvegangene man noen ganger finner? jeg har en gruve under borgen min nå. har utforsket den i flere timer. har fjernet en del vann osv, men den er bare ENDELØS, og jeg har gått meg bort ved mer enn én anledning. så lurer jeg også litt på dette rundt å gro korn. har ikke fått testet ut dette ennå. generelle tips her mottas med takk. ellers har jeg også tenkt på hvor mye denne fyren har tjent. nå er det over 60.000 betalende brukere. 600.000 euro? fy fader. men han fortjener det da! til de grader!! så han hadde posta et innlegg på wikien hvor han var i ekstase over 1.000 salg på 24 timer... 10.000 euro på ett døgn? JA TAKK!!! lucky bastard.... og til sist. hvor stor er sprengkraften til creeperne? altså... om man bygger med vanlig stein (ikke foredlet i ovnen) hvor tykk må denne være for ikke å sprenges istykker? og heeelt til sist. TUSEN TAKK GAMER.NO! Uten dere hadde jeg aldri i verden oppdaget dette psillet. Lenke til kommentar
Fippmeister Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Min teknikk for huleutforskning; Utstyr brukt; 64x treklosser 64x kull 64x trepinne. Latterlig mye stein. (treklosser er en veldig utseendemessig unik gjenstand, og vil derfor være lett gjenkjennelig i huler, i motsetning til fakler.) Begynn med å utforske hele hula, og sett ut fakler ved jevne mellomrom, så du er sikker på at ingen nye monstre dukker opp. Når dette er ferdig, gå fremover til du møter på en blindvei. Jobb deg deretter bakover igjen mens du plukker alle ressurser du trenger. Når du møter på et punkt hvor hulen avgrenes, stenger du av hulen du akkurat gikk ut av med stein. Gjenta prosedyren med neste avgrening. Om du møter på et veiskille, sett ut en treblokk der du er sikker på at du ser den på tur ut igjen; på denne måten er du sikker på at du ikke går glipp av en minihule. Etter en stund vil alle små avspring være lukket, og du kan trygt utforske en lettere rett-frem hule. Lenke til kommentar
g_maZta Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) ikke så dumt. jeg hadde selvfølelig håpet på en abrakadabra-variant. Hardt arbeid er det nok av i minecraft allerede =) jeg har også begynt å tegne piler på veggene, ved hjelp av jordklosser som det mildt sagt er mer enn nok av. ala dette (om det kommer riktig frem i browswer'n edit: hvilket det ikke gjorde) x x xxxxxxxxxxxx x x ellers har jeg fremdeles til gode å eksperimentere med redstone-greia. hvordan brukes denne? og hva brukes den til. jeg har fått med meg såpass at den kan skru ting av og på, og linke ting sammen, men har ikke helt skjønt tegninga her ennå. så til dere som sliter med å finne redstone/diamanter. jeg leste et sted at disse spawner bare i de 20 rutene som er nærmest "bunnen". (altså den uknuselige kjernen) og de av dere som aldri finner disse store hulene... keep diggin'! Det tok meg en stund også, men brått raste jeg inn i et usannsynlig omfattende hulenettverk. men jeg hadde da laget en laaaaaaaang trapp nedover. og et generelt hett tips til slutt: aldri grav ut den ruten du står på... om du da ikke ØNSKER å plutselig slå deg igjennom til en hule og havne rett i lavaelven... jeg kan fortelle at man brenner ganske lenge om det ikke er vann i nærheten... Endret 16. august 2010 av g_maZta Lenke til kommentar
Narishma Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) kan jo alltids lage noen skilter med vei info osv , overflate - høyre, skumle ting - venstre. Lage en lang linje med fakler funker jo også, bare lag til en "pil" på retningen som går mot overflaten. oooo X oooo X oooo X oooX X X ooXoXoo X ooooX ooooX noe sånt edit: X er fakler, o er bare får å få til tegninga, mellomrom funket ikke elendig eksempel men begrenset hva jeg greier å "tegne" her >< Spiller også for det meste på peaceful når jeg spiller på singleplayer, skvatt som faen hver gang jeg møtte på monstre nede i hulene og blir drit nervøs hvis jeg plutselig hører noen SSSSSSS lyder som jeg ikke vet hvor kommer fra Var særlig i starten jeg var nervøs siden jeg knapt hadde noe utstyr i det hele tatt og måtte lete meg fram blant monstre for å finne kull osv for å lage fakler. Men gleder meg når det blir mulig med monstre i multiplayer, å sammarbeide med andre for å lage festning og lage rustning og andre våpen osv for å utforske dypet eller bare gå på tur rundtomkring. GLEDER MEG!!! Endret 16. august 2010 av Chronilus Lenke til kommentar
Stark raven Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg pleier å tegne piler med fakler nær forgreninger. Største problemet jeg har så langt er hvor skuffende lite jern jeg kommer over. Holder på med en sinnsykt lang tunell akkurat nå, for å finne den gamle basen min som jeg ikke finner igjen som følge av et ønske å lage en full rustning. Fant aldri veien tilbake etter kujakta. Så nå bygger jeg en lang tunell under bakken med jernbane i, så bygger jeg utkikkstårn med jevne mellomrom. Dette går da naturligvis fra den nye basen min bygget midt uti vannet med fakler rundt slik at monstrene ikke bare kan gå på isen over til borgen. Begynner å se bra ut. Savner forøvrig muligheten til å koble sammen gruvevogner for å lage et tog. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Savner forøvrig muligheten til å koble sammen gruvevogner for å lage et tog. Går det ikke an å sette flere vogner på rekke, og så sette en motorisert vogn bak som dytter det hele som et tog? Om du ikke vet hvordan du lager motor til vognene, så lager du først en vanlig vogn, og deretter legger du en furnace oppi den vognen. Slik blir den motorisert og kan dytte andre vogner, men jeg er usikker på om den kan dytte flere samtidig. Lenke til kommentar
Stark raven Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Joda, går an det, men det som er stress er at du ikke kan starte vognen hvis du sitter oppi. Da går den gal vei, må stå på motsatt side av vognen, slå den på, så løpe for å hoppe oppi vognen din, og så går det treigt også. Hadde vært kult om vi kunne bruke redstone til å strømføre linjene slik at du får en trikk =) Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Hvilken program åpner man minecraft med egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå