Gå til innhold

Den sosiale Minecraft-tråden

Anbefalte innlegg

Jeg og noen venner har en server i sammen hvor vi bygger tildels random ting, prøver og feiler. Vi vurdere på å sette serveren ut i live, men da vil vi ha satt opp en side med litt regler osv.

Men jeg las noen sider tilbake at folk gjerne ønsket en server hvor man ikke bare bygge hva man ville, hvor man ville. Men heller en server hvor man kanskje gikk sammen en gruppe og bygde en hel by. Fortsatt interesse for dette?

Uansett, jeg fant ut at jeg skulle lage helvette.

Så utstyrt med adminverktøy, diamant hakke, spade og øks gravde jeg meg ned og skapte det koselige stedet!

5067768777_0405d5367d_z.jpg

Neste mål på agendaen: Skape en satanistisk kirke

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er postet fra før, men hvis man går inn på "options" kan man sette på en 3d effekt.

Smekk på et par oldschool 3d-briller (blå/rød) og nyt :D

Det er kult, prøvde det igår. Fant endelig et par 3Dbriller laaangt baki et skap. Litt merkelig i minecraft, men morro!

Lenke til kommentar

Har ikke spilt MC på noen dager nå, da jeg har vært opptatt med bl.a. Live for Speed, og et kombiskap som røk for noen dager siden (kjempemorsomt å måtte redde frysevarer klokken tolv om natten). Egentlig begynner spillet å bli litt kjedelig for meg, men det har noe å gjøre med all tiden jeg har brukt på det de siste ukene. Ingen klager her, og jeg har fått mer enn nok moro for pengene, selv om Notch skulle slutte å oppdatere det.

Jeg bruker forresten Minecraft Backup for å lagre mine savefiler fra Minecraft. Ta en titt på Wikipedias sider for Minecraftverktøy, så finner du lenker til tre backupløsninger der: Minecraftwiki.net.

Du finner garantert andre ressursrike hulesystem igjen, Nostalgic! Jeg pleier å grave ned til fjellgrunnen, og så surrer jeg rundt noen blokker over det nivået. Der finner jeg diamanter, gull, jern, Red Stone m.m. Finner du en hule med en mob spawner, merk gjerne området med et skilt, slik at du vet hva som er der senere. Lag gjerne en halv/helautomatisert mob farm; skeletons=piler, creepere=TNT for bl.a. (strip mining).

Jeg har ikke sluttet å spille Minecraft, og jeg har tross alt egentlig bare så vidt kommet i gang (det er jo helt enormt og har uendelige muligheter selv på dette stadiet i utviklingsprosessen). Det er bare andre ting jeg bruker tid på, og Minecraft stjeler lett like mye tid som et MMORPG spill, noe jeg la vekk for godt for noen måneder siden nettopp fordi det gjorde meg passiv.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er postet fra før, men hvis man går inn på "options" kan man sette på en 3d effekt.

Jeg tror Notch nevnte noe om fremtidige muligheter for det systemet i spillet. Det er ikke noe han prioriterer for tiden, men det er uansett spennende, og det viser at han tenker litt annerledes enn de fleste spillutviklere. Kudos til ham for det.

Lenke til kommentar

5067768777_0405d5367d_z.jpg

It will burn... Tror jeg.

Anyhow, så har jeg og noen trøndere på Norcraft serveren + gal_ape og en venn bygd en by. Fake innsjø med Blücher (båten min) i midten. Er ganske kult å se hvor mye landskapet forandrer seg etter noen timer med hakking. Putta altfor mange timer inn i det spillet.

Endret av DagensDag
Lenke til kommentar

Det er kult, prøvde det igår. Fant endelig et par 3Dbriller laaangt baki et skap. Litt merkelig i minecraft, men morro!

bestilte nettopp 2 stk fra http://www.billige3dbriller.dk/

rød cyan versjonen ofcourse! dersom dette gir best effekt :D gleder meg!

Endret av Viking
Lenke til kommentar

bestilte nettopp 2 stk fra http://www.billige3dbriller.dk/

rød cyan versjonen ofcourse! dersom dette gir best effekt :D gleder meg!

Fargene blir selvsagt litt små-rare. Men det blir en helt annen dybde og jeg syntes det var kult!

Blir dog litt smårar i øynene hvis man sitter for lenge med dette.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt ca 60-80 timer på byggingen inklusive sand henting. og utplaning av området bak. som også gikk til resuser for oppbygging av hærligheten.

Jeg har halfsteps i taket og gulvet og har vel brukt ca 5500 totalt på det. og taket er dekt av sand noe som tilsvarer rundt halvparten av det.

Pillarene er 9 stone i høyden og 4 søyler pr søyle. 36 blokker pr søyle og 60 søyler totalt. som igjen er 2160 blokker.

Under sanden på taket er det også steing/jord som holder sanden oppe. 2500ca der også.

så bare tempelet består av 10.000 klosser ca. pluss alt jeg har glemt av. om du regner ca 30 sekunder på å samle dem og plassere dem så ender du på 300.000 sekunder som er 5000 min og 83 timer.

det er bare tempelet uten trappen ned og halfstepsene der. Og det er enda ikke helt 100% ferdig.

Gud nå innså jeg at jeg har brukt sykt lang tid på dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...