Gå til innhold

Den sosiale Minecraft-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha spilt Minecraft en del timer, så er jeg lei. Det er ingen handling bortsett fra grave seg ned i et fjell for å finne edlere materialer og så bygge et eller annet. Survival er for kjedelig i seg selv. Kanskje Adventure moden er mer interessant. Muligens en blanding av de to er bedre. Jeg mener i og med at Adventure ikke gir anledning til å bygge.

Minecraft kan gi bra atmosfære dog. Når man har bygd et fint sted med fin utsikt. Men savner noe å utforske som gir mening...

Terningkast 3 (utifra at gameplay er særlig begrenset)

Regner med at Multiplay vil være en bedre fremtid for spillet.

Lenke til kommentar

Ohh fant akkurat ut at man kan bruke en bøtte med lava som Fyringsved i en ovn ;) bare plasser Bøtta med lava der du normalt plasserer coal og vips så har du en ovn som lett kan forvandle 64 stk cobbelstone til vanlig stein eller sand til glass eller hva du nå enn vil bruke ovnen din til!

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt Minecraft en del timer, så er jeg lei. Det er ingen handling bortsett fra grave seg ned i et fjell for å finne edlere materialer og så bygge et eller annet. Survival er for kjedelig i seg selv. Kanskje Adventure moden er mer interessant. Muligens en blanding av de to er bedre. Jeg mener i og med at Adventure ikke gir anledning til å bygge.

Minecraft kan gi bra atmosfære dog. Når man har bygd et fint sted med fin utsikt. Men savner noe å utforske som gir mening...

Med en dæsj kreativitet kan man plusse på x antall timer til. Det er jo ingen handling. Jeg vil anbefale og starte med store prosjekter, da flyr timene avgårde :D

Jeg er ikke så flink til å bygge avanserte bygninger enda, men dette slottet begynner å ta form.

Lenke til kommentar

Spillet er ikke for alle da, jeg hater kjøre spill så jeg rører dem ikke

Ei heller FPS på consoler :p

Men for meg så trenger ikke minecraft handling, jeg er der for og egentlig ha det gøy

lage fantastiske ting

Eller bare overleve så lenge som mulig, grave langt ut i verden så opp

Av og til treffer du ikke noe, noen ganger strømme det vann eller lava rett ned på deg

Jeg elsker at det er så random

Spillet er aldri likt

Lenke til kommentar

Med en dæsj kreativitet kan man plusse på x antall timer til. Det er jo ingen handling. Jeg vil anbefale og starte med store prosjekter, da flyr timene avgårde :D

Jeg er ikke så flink til å bygge avanserte bygninger enda, men dette slottet begynner å ta form.

Enig i det, men det er vel også det som er litt problem. Man har ikke alltid så mange timer å bruker ;-)

Lenke til kommentar

Spillet er ikke for alle da, jeg hater kjøre spill så jeg rører dem ikke

Ei heller FPS på consoler :p

Men for meg så trenger ikke minecraft handling, jeg er der for og egentlig ha det gøy

lage fantastiske ting

Eller bare overleve så lenge som mulig, grave langt ut i verden så opp

Av og til treffer du ikke noe, noen ganger strømme det vann eller lava rett ned på deg

Jeg elsker at det er så random

Spillet er aldri likt

Det jeg også liker er atmosfæren i verdenen. Selvom den er bare bygget opp av kuber, så er det veldig stemningsfullt. Det er gøy å bygge ting, ala det en gjorde med Lego som liten, men jeg savner en mening med å spille spille lenger. Jeg tror derimot at jeg ville blitt utrolig mye mer interessert om en hadde et adventure å løse i tillegg. At man må ut for å finne noe for så å komme seg videre. Men jeg tror at om en fjerner byggedelen så blir det kanskje kjedelig igjen.

Lenke til kommentar

Akkurat kjøpt Minecraft, gleder meg som F til å starte :D

Men, sitter på LAN og har ikke tid eller tålmodighet til å lese gjennom alle sidene :whistle:

Noen som vet hvordan man starter en egen server slik at jeg og kompisen min kan spille på en egen server? :D

Endret av Big h3aD
Lenke til kommentar

Akkurat kjøpt Minecraft, gleder meg som F til å starte :D

Men, sitter på LAN og har ikke tid eller tålmodighet til å lese gjennom alle sidene :whistle:

Noen som vet hvordan man starter en egen server slik at jeg og kompisen min kan spille på en egen server? :D

Side 24:

1. Last ned server filen

2. Gå inn på feks http://whatismyipaddress.com/ og les av ip adressen din

3. Start server filen

4. Start minecraft, logg inn med ip adressen etterfulgt av :25565 (ingen mellomrom), be venne dine om å gjøre det samme (ikke gi ip adressen din til folk du ikke stoler på)

5. Håp inderlig at alle kommer inn, dersom noen sliter må du/de trolig knote med port forwarding etc og da blir det litt mer komplisert.

Lenke til kommentar

Hei folkens, sitter i en liten knipe her: Var ute og utforsket verdenen rundt meg - og snublet plutselig over en dungeon! Problemet er at jeg døde og finner ikke sakene mine igjen - men jeg har en backup-save! Men selvsagt skal det ikke funke å overføre den til filmappa med min uflaks. Backupen jeg har en en snarvei, og av en eller annen grunn obesrverer ikke spillet snarvei-mappa når jeg skal loade saven. Kronglete forklart, men håper noen forstår og har et svar ;).

Lenke til kommentar

Høres mer ut som istedet for å ta backup, så har du bare laget en snarvei til savefila... altså at fila ikke er tatt backup av egetnlig, du har bare laga en enklere måte å nå den... hvis du skjønner?

Så hvis du ikke har kilden til den snarveien du laga, så vil jeg tro du har et problem.

Lenke til kommentar

Høres mer ut som istedet for å ta backup, så har du bare laget en snarvei til savefila... altså at fila ikke er tatt backup av egetnlig, du har bare laga en enklere måte å nå den... hvis du skjønner?

Så hvis du ikke har kilden til den snarveien du laga, så vil jeg tro du har et problem.

Ah, skjønner hva du mener. Mulig det er slik det er :/, kjipt. Men det går nok bra - får bare gi slipp på de diamantene, kistene, bøttene og andre godsakene jeg sanket med meg :). Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...