Gå til innhold

Ustabilt skjermkort

Shotgun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har ett Geforce 4 ti4200 kort (64MB) Det virker som om kortet er ustabilt. Har overklokket det tidligere. Kjører på default settings nå. Kan det ha tatt skade av å være overklokket?

På hvilken måte er det ustabillt?? i spill eller ved andre ting?? kan kanskje vere drivere som er problemet. Men når du drev å kloket kortet, du flesket vel ikkje til med de høgeste instilingene med en gang? :wink:

Lenke til kommentar

Merket er MSI. Jeg klokket gradvis oppover :smile: Nei, jeg flesket ikke til med en gang. Det som skjer: Når jeg har spillt en stund, bare fryser skjermen. Bildet blir stående mens lyden svirrer videre. Jeg har den siste driveren inne på PC`n. Jeg har sikkert prøvd 5 forskjellige drivere. Men ingen ting hjelper.

Jeg har installert Windows XP på nytt, nye drivere til lydkort osv. Men ingen ting synes å hjelpe.

Lenke til kommentar

hmm merkelig. kan vere skjermkortet som hat tatt kvelden da. se om du får tak i ett annet skjermkoret, prøv med det og se om maskina henger seg. da finner du i hvertfall ut om det virkelig er skjermkortet som er klikka :roll:

Lenke til kommentar

Jeg fikk låne meg ett skjermkort. Testet det. Da var alle problemene borte. Så jeg tok like godt å kjøpte meg nytt. Byttet til ATI. Litt rar følelse å bytte fra Nvidia, som jeg har brukt bestandig. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

hmm.. det samme skjedde med meg (sapphire radeon 9800), men har ikke hatt tid til å gjøre noe med det. Jeg sendte en mail til Sapphire, og fikk det rare svaret "We had to change the chipset drivers from intel." Rart. Fant ingen nye drivere til hovedkort chipsettet jeg, men men. Problemet er der fremdeles, med alle mulige drivere prøvd. Har overklokket litt frem og tilbake, men tror ei det er problemet. Burde jeg få et nytt av komplett.no ?

Lenke til kommentar
hmm.. det samme skjedde med meg (sapphire radeon 9800), men har ikke hatt tid til å gjøre noe med det. Jeg sendte en mail til Sapphire, og fikk det rare svaret "We had to change the chipset drivers from intel." Rart. Fant ingen nye drivere til hovedkort chipsettet jeg, men men. Problemet er der fremdeles, med alle mulige drivere prøvd. Har overklokket litt frem og tilbake, men tror ei det er problemet. Burde jeg få et nytt av komplett.no ?

Ja det burde du få.. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...