Petterbazza Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hei. Jeg har en Acer Aspire 6920 (bærbar). Windows Vista Den fryser/låser seg i oppstarten nå. Jeg starten pc'n og alt går som normalt, helt til den kommer inn i windows (rett før jeg må skrive passordet og sånn vil jeg anta) men alt jeg får da er en svart skjerm, og "pila". den kan jeg flytta rundt som vanlig. Ingen ikoner eller noe. Det virker som pc'n jobber litt (ikke mye). Men har ventet ganske lenge nå, og ikke noe skjer.. beklager manglen av fagutrykk og håper jeg ble forstått.. hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Angel_InnleggNO Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Hei. Jeg har en Acer Aspire 6920 (bærbar). Windows Vista Den fryser/låser seg i oppstarten nå. Jeg starten pc'n og alt går som normalt, helt til den kommer inn i windows (rett før jeg må skrive passordet og sånn vil jeg anta) men alt jeg får da er en svart skjerm, og "pila". den kan jeg flytta rundt som vanlig. Ingen ikoner eller noe. Det virker som pc'n jobber litt (ikke mye). Men har ventet ganske lenge nå, og ikke noe skjer.. beklager manglen av fagutrykk og håper jeg ble forstått.. hva jeg kan gjøre? Hei. Det kan være flere forskjellige grunner til at pc-en oppfører seg slik. For eksempel kan skjermkortet eller RAMen ha sluttet å virke. Kanskje hovedkortet er defekt, eller noe med harddisken. Og er du sikker på at du ikke har fått virus? Du kan prøve dette: 1. Skru av pc-en og ta ut både batteriet og strømkontakten. 2. Vær helt sikker å at pc-en ikke er tilkoblet strøm. 3. Trykk og hold inne av/på-knappen i minst 40 sekunder, helst over 1 minutt (60 sekunder), så slipper du av/på-knappen. 4. Putt inn strømkontakten (bare strømkontakten, ikke batteriet) og start opp igjen. 5. Hvis det virker, kan du skru av pc-en og sette inn batteriet igjen. Håper det virker Endret 4. august 2010 av Angel Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Du har ikke tilfeldigvis brukt dual screen og glemt å sette tilbake innstillingene? Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Har du kan sjekke om at explorer.exe ikke er slått av og at bakgrunnen er svart fra før av? Ctrl+Alt+Del -> Oppgavebehandling -> Fil -> explorer.exe i skrivefeltet. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Hadde akkurat samme problem, med akkurat samme maskin. Prøvde det meste, men ble til slutt nødt til å reinstallere Windows. (Dette kan gjøres via en meny du kan aktivere rett etter maskinen har startet opp, dersom du ikke har fjernet ekstra partisjonen med reinstallasjonsfiler.) Fikk dog samme problem flere ganger etter dette, så jeg bestemte meg til slutt for å kjøpe Windows 7 og legge inn dette i stedenfor. Siden har jeg ikke hatt noen problemer, alt har gått knirkefritt. Min konklusjon er derfor at det må ha vært noe galt med Vista installasjonen eller noen av bloatware programmene til Acer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå