Gå til innhold

Anmeldelse: StarCraft II: Wings of Liberty (PC)


Anbefalte innlegg

Salgstall og gjennomsnittlige målinger av karakteren betyr ingen ting. At noe selger bra betyr at folk vil ha det når det kommer, men også dårlige spill er veldig populære helt til det blir kjent at de er dårlige. Gjennomsnittskarakterer er ikke troverdige rett og slett fordi utgivere selv kan bestemme hvem som skal få anmelde sine spill, og så fort de kun gir de ut til medier som er glade i å gi høy score til sine spill er hele gjennomsnittskarakterer-systemet satt ut av spill (no pun intended). Som kjent, det finnes tre typer løgner: løgn, fordømt løgn og statistikk.

 

Dette høres rart ut. Hvordan kan en utgiver hindre et frittstående media fra å publisere en anmeldelse av spillet deres? Førsteinntrykk, previews, sniktitter og lignende, ja - men fullversjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stusset også litt over dette, spesielt når det kommer til dette tilfellet. Blizzard leverte tross alt ikke anmelderkopier til noen, alle måtte kjöpe spillet selv ved launch. Og da regner jeg med at de som er interesserte i å anmelde spillet gjör akkurat det, og jeg tviler på at Blizzard er i stand til å nekte dem noe sånt. Og om de skulle pröve, hadde det nok värt kjent for almenn verden rimelig kjapt, for makan til scoop er det sjelden en enkelt spillside får.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Hmm.. Hvor mange penger har egentlig Blizzard? La meg tenke.. WoW=12mill x100 hver måned. Også MÅ de absolutt grave i pengepungene til gamer-fansen? Omg. Jeg hater blizzard akkuratt nå.Jeg skjønner logikken i å gjøre det, ingen hacks, torrent osv. Men Lan-Mulighet?! Hvorfor? Forventer de at vi skal sitte 30-100 mennesker på et land-party på SAMME INTERNETT?!!? Det funker jo ikke.. Så hvordan? Alle sitter hjemme og spiller sc2. ja, veldig morsomt.

 

Jeg vedder også på at andre spill produsenter-Utviklere, kommer til å følge i det samme sporet. DET BLIR FOR DRØYT! Ingen Lan-Party lenger da.. Det suger jo..

Lenke til kommentar

Salgstall og gjennomsnittlige målinger av karakteren betyr ingen ting. At noe selger bra betyr at folk vil ha det når det kommer, men også dårlige spill er veldig populære helt til det blir kjent at de er dårlige. Gjennomsnittskarakterer er ikke troverdige rett og slett fordi utgivere selv kan bestemme hvem som skal få anmelde sine spill, og så fort de kun gir de ut til medier som er glade i å gi høy score til sine spill er hele gjennomsnittskarakterer-systemet satt ut av spill (no pun intended). Som kjent, det finnes tre typer løgner: løgn, fordømt løgn og statistikk.

 

Dette høres rart ut. Hvordan kan en utgiver hindre et frittstående media fra å publisere en anmeldelse av spillet deres? Førsteinntrykk, previews, sniktitter og lignende, ja - men fullversjon?

 

 

Ved å rett og slett sende ut anmelderkopier til de mediene de vil at skal anmelde spillene sine. Hvordan de i praksis hindrer det etter at spillet er ute er jeg usikker på, og jeg skal ikke hardnakket påstå at jeg har rett i mine påstander. Det jeg derimot vet er at det i forkant av at Red Dead Redemption kom ut ble det stilt noen spørsmål om Joystiq og Giant Bomb ikke fikk anmelderkopier av spillet (Justin McElroys twitter) - noe de neppe gjorde i og med at de aldri publiserte anmeldelser av spillet noe i hvert fall jeg finner merkverdig i og med at Red Dead Redemption var et spill mange ventet på. Med andre ord finnes det sannsynligvis en kontroll fra utgivernes side.

 

Stusset også litt over dette, spesielt når det kommer til dette tilfellet. Blizzard leverte tross alt ikke anmelderkopier til noen, alle måtte kjöpe spillet selv ved launch. Og da regner jeg med at de som er interesserte i å anmelde spillet gjör akkurat det, og jeg tviler på at Blizzard er i stand til å nekte dem noe sånt. Og om de skulle pröve, hadde det nok värt kjent for almenn verden rimelig kjapt, for makan til scoop er det sjelden en enkelt spillside får.

 

 

Det jeg skrev var ment generelt, og du har rett i at Blizzard stiller alle likt i dette tilfellet.

 

 

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Jeg likte Ghost of a Chance, veldig morsom mission. Er egentlig bare å scoute med Nova og så rulle eventuell support om det er noe det er helt umulig for henne å løse på egen hånd. Hun kan kite veldig bra også, på grunn av cloak og rekkevidde.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg oppdraget man får av Tosh er bedre. Litt mer action samtidig som man må forholde seg til hans særegne triks. Morsom mellomsekvens etter Ghost of a Chance-oppdraget, minner meg en del om Sons of Samedi-lederen i Saints Row 2.

Lenke til kommentar

Ah kjipt, etter å ha spilt igjennom WoL så kjøper jeg ikke helt den påstanden om at spillet ville blitt for stort om de solgte alle tre kampanjene sammen, har ikke brukt noe lenger tid på denne enn jeg har gjort på enkeltkampanjer i andre spill.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på: finnes det noen forklaring på hvorfor hun endret utseende såpass drastisk fra SC1 til SC2. I enern ser hun mest ut som en rødhåret afrikaner, mens nå ligner hun litt på Jessica Alba. Bare styggere.

 

Nå valgte du et temmelig dårlig bilde også, teletubbiekid, hun har heldigere øyeblikk.

 

4835100271_ea00662b88.jpg

(vet at dette er et "tegnet bilde" og ikke gameplay- eller CGI-grafikk, men fant ingen andre. Hun så uansett litt mer "hollywoodish" i bildet ditt en hun ellers gjorde i mellomsekvensene.)

 

Eller stort sett i

CGI-sekvensen (som kan inneholde spoilere, men i grunn bare for SC1).

 

Forøvrig ble jeg sjokkert når Raynor tente på Kerrigan første gang i SC1, jeg syntes hun så ut som en gammel dame.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...