firberblad Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Stort sett handler jeg mine spill på nett fra play.com, eller Steam til pc eller elkjøp. Har som oftest gjor meg opp en mening om hvilket spill jeg skal ha. Men, fikk gamestop til Harstad for et år siden eller noe sånt og jeg legger igjen noen kroner der også. Ofte fordi jeg finner 3 pc spil til 200,- kroner. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Jeg har overhodet ingen behov for hjelp av andre mennesker bak en skranke til å velge spill, så for meg handler jeg der det er billigst. Vi har så forskjellig smak og behag blant spill at jeg ikke vil stole på noen 100%, så da er reviews, gameplay videoer på youtube og tilbakemeldinger fra forumbrukere som fungerer for meg. Nå er det ikke direkte hjelp det er snakk om for meg heller, men som på et diskusjonsforum er det fint å høre andres meninger. Kanskje man plukker opp et tips eller får et forslag til spill som ligner det man kjøper der og da. Jeg kjøper forøvrig flesteparten av mine PC-spill på Steam selv, med mindre det er samlerutgaver jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Mor10 Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Jeg kjenner en fyr som drar i klesbutikker for å prøve klær, for så å kjøpe de billigere på nettet etterpå. Dette er så umoralsk at jeg blir kvalm. Jeg vil heller gå i en butikk med hyggelig og behjelpelig personale hvor det koster litt mer, enn søppelbutikker som Elkjip, hvor personalet har som hovedmål å selge deg den dyreste TV/PC/Kjøleskapet, som nødvendigvis ikke er bedre enn en billigere modell. Død over Elkjip! Endret 31. juli 2010 av -Morten Lenke til kommentar
Exia Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Jeg har lenge lurt på hvordan de "dedikerte" spillbutikkene greier å holde seg i live. De er jo så fryktelig overpriset på både spill, konsoll og spillutstyr. Hva får folk til å kjøpe et spill på Game, Gamestop eller EBGames til 599kr, når butikker som Elkjøp/Lefdal og Platekompaniet som regel selger de mye billigere? De gangene jeg har vært og sammenliknet priser, så koster det ofte hundrelapper mindre om man holder seg unna Game/Gamestop/Ebgames. Jeg har t.o.m. sett brukte spill som koster mer enn nye på de andre butikkene! Jeg har en følelse av at det er litt "Telenor syndrom" som er ute og går. At folk ikke vet bedre, ikke orker å sjekke andre steder eller går dit av gammel vane. Så mitt spørsmål er egentlig.. hvordan kan disse butikkene fortsatt ha kunder? La til en avstemning også, siden jeg er litt interessert i hvor folk handler spill. wtf? Billigere? Har du røyka sopp med prikker? Det koster jo 200-300 kroner mer, og så koster det nypris mye lenger. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 På nye spill ER de som oftest like billige, eller i mange tilfeller, billigere enn spillbutikkene. Starcraft 2 f.eks. 299 på elkjøp(i butikk) 378 på gamezone (uten frakt)... Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Kjøper stort sett spillene mine på Steam, Play.com, Amazon, og eventuelt Elkjøp/Lefdal hvis de har noe bra release-tilbud på gang. Gears 2 og Halo 3 ODST kostet begge 299 på release hvis jeg husker riktig. Ang. Gamestop, Game osv. så kjøper jeg omtrent aldri spill der med mindre jeg snubler over noe awesome i brukthylla. Har heller aldri opplevd noen hjelpsomme ansatte på noen av disse dedikerte spillbutikkene. Ikke at jeg har noe behov for det heller. Det jeg derimot har opplevd på Gamestop er å bli informert om at jeg kunne kjøpe spillet brukt og "spare masse penger" (det var snakk om ca. 30 kr i differanse), og at spillet jeg skulle kjøpe var tilgjengelig OGSÅ på Playstation 3. Sånn i tilfelle jeg skulle hatt lyst til å eie to versjoner av spillet. Mistenker egentlig at Gamestop for det meste ansetter folk som ikke har peiling på spill i det hele tatt, men heller sjarmerende, kvisefrie tenåringer som kan vet hvordan man overtaler en småbarnsmor til å kjøpe en Wii + Wii Fit for å få kaloriene til å renne vekk foran TV'en, og eventuelt en Xbox 360 med GTA IV, Halo 3 og MW2 til ungene. Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Jeg handler enten på Steam eller Spiderman (GAME) Tromsø, mannen bak kassa der har vært der så lenge jeg kan huske, og har mer peiling enn jeg kan forestille meg. Prisene er lave nok for min lommebok. Endret 1. august 2010 av Vaine Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Jeg handler enten på Steam eller Spiderman (GAME) Tromsø, mannen bak kassa der har vært der så lenge jeg kan huske, og har mer peiling enn jeg kan forestille meg. Prisene er lave for meg. I can vouch for this! Utrolig hyggelig, og god service. Har kjøpt mange av spillene der. Han hjalp også søsteren min og flere andre som ikke er like oppdatert på spill med å velge passende spillgaver. Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Kjøper som oftest spill på nett, da gjerne fra utlandet, play.com og zavvi.com. Med mindre det er spill man "MÅ" ha ved release, så kjøper jeg spill der for en billig penge. Ellers ser jeg ofte på brukte spill på Game og Gamestop, noe som er et bra tilbud som jeg tror kun dedikerte spillbutikker har. Men butikker som elkjøp og platekompaniet kan ha noen bra tilbud iblant, og da kjøper jeg såklart spillene der. Bryr meg ikke om hvor mye fyrn/madammen bak disken kan om spill, er det noe jeg er interessert i så vet jeg nok selv. Kjøper så og si aldri spill som koster over 500kr, med mindre jeg er desperat. Endret 1. august 2010 av ac_ Lenke til kommentar
Materie Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Handler mine spill enten fra Steam, eller på Spaceworld hva gjelder slikt som jeg har lyst på eske til. Mass Effect 2 Collectors Edition var det lite problem med å forhåndsbestille, mens jeg hørte at dette ikke gikk på nærmeste Gamestop fordi seniormedlemmene av betjeningen tydeligvis hadde førsterett på samlerutgaver. Dessuten skal nevnes at forhåndsbestillinger er betydelig lettere å gjennomføre på Spaceworld ettersom færre forhåndsbestiller der. Sjekket med gamestop samme dag som jeg fohåndsbestilte Mass Effect, da hadde de to-tre forhåndsbestillinger inne, mens Spaceworld ikke hadde noen forhåndsbestillinger, og jeg dermed var først i køen ^^ Ooja. Og faktisk. Jeg forhåndsbestilte ikke Collectors fra Spaceworld, men standardversjonen. Men betjeningen var hyggelige nok til å gi meg Collectors når jeg fant ut at jeg ville ha det istedet dagen da det kom ut Endret 1. august 2010 av Materie Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Jeg har benyttet meg av et par av innbyttekampanjene til Gamestop(2 spill + 1kr = nytt spill), men bortsett fra det går det stort sett i Elkjøp og britiske nettbutikker. Det kunne ikke falle meg inn å betale 600kr for et spill når jeg vet at det kommer til å falle i pris innen to-tre måneder. Da må det i så fall være snakk om en innholdsrik collector's edition. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Spiderman gikk konk desverre...han fyren som starta det som hadde butikken ved Karl johan han er skribent i Gamereactor nå faktisk. Hvis det er Jon Cato Lorentzen du tenker på, så tror jeg han har gått over till Spillmagasinet eller noe sånt. Ellers pleier jeg alltid å handle på Gamestop/EB Games, av den enkle grunn at jeg sjelden kjöper nye spill lenger. Jeg har så mye å spille gjennom om dagen, at jeg har forstått at det ikke lönner seg å kjöpe spill flunka nye. Så som regel går det i å se gjennom brukthyllene for både to og ti år gamle spill, men det kan jo hende jeg kjöper noe nytt om jeg finner det for fristende også. Men nye spill blir stort sett bestilt på Internett, når det skulle skje. Men jeg må jo si at enkelte som jobber på min närmeste Gamestop er veldig hyggelige og hjelpsomme, om jeg så trenger assistansen deres eller ikke. Det er ikke sjeldent at de byr opp til kamp i Street Fighter eller Forza når maskinen deres står klar, og det er lite trafikk i butikken. Alltid like hyggelig, selv om jeg suger i bilspill. (Befinner meg på en finsk PC i Spania, om noen lurte på "ö" og "ä"-ene) Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 jeg alltid handlet på dedikert spill butikker når det gjelder viktig spill.Har kjøpt mye hos spaceworld og en del spill hos gamestop,pga de har en del brukte spill slik dmc,onimusha,gow og ffx-ffx-2.jeg har flytta unna fra norge nå og bor i sverige og lokalt her så er det spillbutikk som bra å kjøpe hos,de har som regel spilla på releasedagen eller før.er det for eksempel noen spill som ser bra ut og har vært ute en stund så bestiller jeg fra play.com mye grunnet av de har utrolige mange spill som ingen andre butikker ikke har.For eksempel nylig kjøpte jeg meg Rise of argonauts,et slags RPG/action adventure noe ala spartan total warrior som jeg også har,men ikke får spilt på min ps3 grunnet av det støttes ikke på ps3 60gben av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
swikstor Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Spaceworld her jeg bor har alltid et par flotte tilbud fra tid til annen, sist jeg var der kjøpte jeg Mass Effect 2, dantes inferno, Mirrors edge og Army of two. Alle for til sammen 800 kr. jeg har også kjøpt et par fine spill fra andre brukere på forumet. Kjøpte blandt annet Mass Effect 1 for rundt hundrelappen fra en bruker her. Noe jeg fremdeles er veldig taknemmelig for! Ellers handler jeg fra utlandet, skal snart bestille blandt annet left 4 dead 2. Når det kun koster 120 kroner på amazon gidder jeg å kjøpe det Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Kjøper ofte spill på gamestop eller på nettet. Det er ingen Game butikker i nærheten Det er en game butikk på sandens. Elkøp/lefdal er billig første uken spillets release. Gamestop har etter min mening ganske ålreit opplegg for dem med stor spillsamling og lite penger. Har benyttet dem mange ganger! Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Siden jeg sjelden kjøper nylanserte spill, så kommer jeg unna med greie priser på Game Steinkjer. Samtidig vil jeg skryte veldig av denne butikken da de er veldig up to date på det meste, samt hyggelige og jordnære. Er det noe jeg skal ha rett etter release ender som oftest med kjøp over nett eller Elkjøp som spesielt i det siste har hatt noen veldig gode tilbud på nye spill. Grunnen til at spill er dyrere på disse såkalte spillbutikkene er at de lever kun av inntekten de får av spillsalget, samt filmer og tilbehør for enkelte butikker. De store kjedene som elkjøp osv. tjener hovedsakelig på hvitevarer og hvermannsutstyr som TVer, DVD-spillere, routere osv. Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg kjøper som regel på Steam, men hvis jeg ikke gjør det kjøper jeg når jeg kommer over et spill jeg har litt lyst på, uansett hvilken butikk. (Så lenge jeg ikke ser at prisen er fantastisk mye høyere enn jeg vet det har andre steder.) Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 EBgames/gamestop butikker, komplett.no, gamezone.no og absoluttspill.no vil si 60/40% fordelt med EB/G butikker som 60. Tipper det er fordi jeg går forbi den etter jobb =P lettvint Store spill som "krever" forhåndsbestillinger går over nettet. Ang pris butikk vs internett, så tenker jeg ikke så mye på det egentlig. Lenke til kommentar
Neon401 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Jeg handler spill litt overalt, vil ikke si at jeg har noen "dedikerte" butikker. Hvis jeg leter etter et X360/PS3-spill, så går jeg vanligvis innom et par av butikkene i byen for å sammenligne priser, men jeg har også handlet fra CDON, Komplett, Gamestop, Elkjøp, Spaceworld, Blizzard Store m.m. Når det gjelder PC-spill pleier jeg vanligvis å piratkopiere de. Jeg er en fattig student og har rett og slett ikke råd til å kjøpe spill i bøtter og spann. Hvis det er et spill jeg virkelig liker, så kan det hende jeg kjøper det etter at jeg har spilt det. Sist gang jeg gjorde det var vel Mass Effect 2, for en 4-5 mnd. siden. Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Når det gjelder PC-spill pleier jeg vanligvis å piratkopiere de. Jeg er en fattig student og har rett og slett ikke råd til å kjøpe spill i bøtter og spann. Men du forventer å få i bøtter og span? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå