gogel Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Hei der. Kan noen hjelpe meg med disse problemene Jeg kjører win xp, og har lagt inn 4 brukere. Booting og oppstart går greit, men når jeg skal logge meg inn på selve windows hender det at det kommer opp en feilmelding, og jeg får beskjed om å sette inn en disket. Meldingen som kommer er at det er problemer med "userinit.exe" og at det er feil/eller gal diskett; og får valget "fortsett", "prøv på nytt" eller "avbryt". Det merkelige er at hver gang jeg logger meg inn på windows så søker maskinen som gal på diskettstasjonen. Men som sakt så er det ikke hver gang at feilmeldingen kommer opp. Dette hender som oftest når det er blitt foretatt en feil avstenging av maskinen. Har forsøkt å fjernet filen userinit.exe, men da ville ikke maskinen logge seg inn i windows, så den måtte jeg legg tilbake. Er det noen kloke hoder som har forslag til løsning? Spørsmål 2. Jeg har hele tiden kjør med automatisk win uppdate. For en stund siden sluttet dette å fungere Er det noen som hvet hvordan jeg kan få dette aktivert igjen? Mvh. gogel Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 svar på 2: my computer --> properties --> automatic updates Lenke til kommentar
gogel Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Hei og takk for svaret på spørsmål 2. Men riktig så enkelt er det ikke. Når jeg går dit så står det "Windows update- tjenesten er ikke tiljengelig." Det går heller ikke å krysse av i noen av avkrysningsboksene. Andre forslag gogel Lenke til kommentar
Blue Haze Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Sjekk autoexec.bat og se om den inneholder noen referanser til a: Gå inn i registeret hkey_local_machinesoftwaremicrosoftwindows ntwinlogon sjekk om referansen til userinit.exe er riktig. Den riktige banen skal være C:WINDOWSsystem32userinit.exe, Lenke til kommentar
exchange Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 autoexec.bat ligger i rooten på c:disken, her har du en entry som heter path=A: boot opp i recovery console, enable wild cards slik at du kan kopiere auto.bat til floppy, slett path=a og kopier tilbake(overskrid) den eksisterende filen. set allowremovablemedia= true (gir deg lov til å kopiere til floppy) Lenke til kommentar
atlef Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 også om automatic updates servicen er på i adm. tools/ services Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 1)Kjør>Msconfig . gå til startup og se om du finner problemprogrammet ditt der, hvis du gjør det så fjern haken til det og se om det hjelper. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå