Gå til innhold

kjøp av iPhone 4 i utlandet

Anbefalte innlegg

Heisan, eg tenker på å kjøpe iPhone 4, men det er snakk om at 16GB modellen skal koste 4.7 tusen. Eg tenker på å kjøpe den i USA uten abonomang for 199$ som tilsvarer 1,2 tusen kr. Eg har eit tante og ein onkel i USA som kanskje skal ta seg ein tur til Norge, så kan eg sende telefonen til dei og dermed slepper eg å betale frakt. Men vist eg kjøper den i USA vill eg då få problemer med at den er låst til selskap i USA som t.d AT&T?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt sett vil jeg fraråde deg å kjøpe en iPhone i utlandet. En iPhone 4 til $199 krever at du binder deg til AT&T i to år. (hentet herfra, se [2] ved $199-prisen og nederst på siden)

Når telefonen er kjøpt i Amerika vet jeg ikke om du som forbruker har krav på (eller anledning til) å få den låst opp, slik at du kan bruke den med norske mobiloperatører.

Å kjøpe en 16gb iPhone 4 i Norge, uten operatørsperre eller abonnement, vil koste i underkant 5.000,-. Hvis prisene med abonnement blir tilsvarende iPhone 3GS kan du kjøpe den med abonnement og bryte det, samt bli kvitt operatørsperren, for 4.000-4.5000,-.

Lenke til kommentar

Generelt sett vil jeg fraråde deg å kjøpe en iPhone i utlandet. En iPhone 4 til $199 krever at du binder deg til AT&T i to år. (hentet herfra, se [2] ved $199-prisen og nederst på siden)

Når telefonen er kjøpt i Amerika vet jeg ikke om du som forbruker har krav på (eller anledning til) å få den låst opp, slik at du kan bruke den med norske mobiloperatører.

Å kjøpe en 16gb iPhone 4 i Norge, uten operatørsperre eller abonnement, vil koste i underkant 5.000,-. Hvis prisene med abonnement blir tilsvarende iPhone 3GS kan du kjøpe den med abonnement og bryte det, samt bli kvitt operatørsperren, for 4.000-4.5000,-.

Man kan kjøpe iPhone 4 i UK og Tyskland. De har ikke lov til å binde iPhone eller iPad. :rolleyes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...