eirikol1 Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Heisan, eg tenker på å kjøpe iPhone 4, men det er snakk om at 16GB modellen skal koste 4.7 tusen. Eg tenker på å kjøpe den i USA uten abonomang for 199$ som tilsvarer 1,2 tusen kr. Eg har eit tante og ein onkel i USA som kanskje skal ta seg ein tur til Norge, så kan eg sende telefonen til dei og dermed slepper eg å betale frakt. Men vist eg kjøper den i USA vill eg då få problemer med at den er låst til selskap i USA som t.d AT&T? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Generelt sett vil jeg fraråde deg å kjøpe en iPhone i utlandet. En iPhone 4 til $199 krever at du binder deg til AT&T i to år. (hentet herfra, se [2] ved $199-prisen og nederst på siden) Når telefonen er kjøpt i Amerika vet jeg ikke om du som forbruker har krav på (eller anledning til) å få den låst opp, slik at du kan bruke den med norske mobiloperatører. Å kjøpe en 16gb iPhone 4 i Norge, uten operatørsperre eller abonnement, vil koste i underkant 5.000,-. Hvis prisene med abonnement blir tilsvarende iPhone 3GS kan du kjøpe den med abonnement og bryte det, samt bli kvitt operatørsperren, for 4.000-4.5000,-. Lenke til kommentar
jofa1960 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Generelt sett vil jeg fraråde deg å kjøpe en iPhone i utlandet. En iPhone 4 til $199 krever at du binder deg til AT&T i to år. (hentet herfra, se [2] ved $199-prisen og nederst på siden) Når telefonen er kjøpt i Amerika vet jeg ikke om du som forbruker har krav på (eller anledning til) å få den låst opp, slik at du kan bruke den med norske mobiloperatører. Å kjøpe en 16gb iPhone 4 i Norge, uten operatørsperre eller abonnement, vil koste i underkant 5.000,-. Hvis prisene med abonnement blir tilsvarende iPhone 3GS kan du kjøpe den med abonnement og bryte det, samt bli kvitt operatørsperren, for 4.000-4.5000,-. Man kan kjøpe iPhone 4 i UK og Tyskland. De har ikke lov til å binde iPhone eller iPad. :rolleyes: Lenke til kommentar
Laland Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Verken UK eller Tyskland er Amerika, som trådstarter nevnte. Lenke til kommentar
jofa1960 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Verken UK eller Tyskland er Amerika, som trådstarter nevnte. UK og Tyskland ER utlandet. :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå