Soap Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg vurdere å selge min PS3 80GB og noen spill for å bytte til en slim-verson med 250GB, men et par ting lurer jeg på. - Kan jeg reklamere i annonsen med spill som Braid, dvs spill lastet ned via PSN? Opplevde på PSP at spill andre har lastet ned, blir sperret på min egen bruker. Hvis jeg da sletter min konto når jeg selger den, vil den nye eieren kunne spille spillene jeg har lastet ned? - Går det an å ta backups av lagringer jeg har på spill? - Hva synes dere er en fin pris på en pakke med: PS3 80GB 1 (evt 2) kontroller Spillene: GTA 4, Far Cry 2, Killzone 2, Braid, Super Stardust HD, Rag Doll Kung Fu, Burn Zombie Burn Vil da helst gå i 0,- med ny konsoll Lenke til kommentar
Einride Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg vurdere å selge min PS3 80GB og noen spill for å bytte til en slim-verson med 250GB, men et par ting lurer jeg på. - Kan jeg reklamere i annonsen med spill som Braid, dvs spill lastet ned via PSN? Opplevde på PSP at spill andre har lastet ned, blir sperret på min egen bruker. Hvis jeg da sletter min konto når jeg selger den, vil den nye eieren kunne spille spillene jeg har lastet ned? - Går det an å ta backups av lagringer jeg har på spill? Nei, om du slettar "eigaren" av det som er kjøpt/nedlasta vil dei ikkje kunne spele det. Trur ikkje du skal satse på å annonsere med PSN-spel i annonsa med mindre du vil ha brukaren din innpå PS3-en når du sel han. Delvis, PS3 har ein backup-feature som du kan bruke når du overfører materiale til den nye boksen. Dette kan ta tid om du har mykje inn på PS3-en, så anbefalar deg å slette demoar, videoar frå PS Store etc. Egentlig PSN-spel også, dei kan lastast ned til den nye PS3-en uansett. Om du har nokonlunde kjapp internettlinje går det sikkert raskare og (backup-funksjonen er ubrukeleg treig). Slett også game data (det som spela installerar), men sjølvsagt ikkje game SAVE data Enkelte game saves er låst til ein bestemt PS3 og kan difor ikkje overførast. Killzone 2, Motorstorm 2 og eit par andre spel har denne "funksjonen" (). Lenke til kommentar
Soap Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg vurdere å selge min PS3 80GB og noen spill for å bytte til en slim-verson med 250GB, men et par ting lurer jeg på. - Kan jeg reklamere i annonsen med spill som Braid, dvs spill lastet ned via PSN? Opplevde på PSP at spill andre har lastet ned, blir sperret på min egen bruker. Hvis jeg da sletter min konto når jeg selger den, vil den nye eieren kunne spille spillene jeg har lastet ned? - Går det an å ta backups av lagringer jeg har på spill? Nei, om du slettar "eigaren" av det som er kjøpt/nedlasta vil dei ikkje kunne spele det. Trur ikkje du skal satse på å annonsere med PSN-spel i annonsa med mindre du vil ha brukaren din innpå PS3-en når du sel han. Delvis, PS3 har ein backup-feature som du kan bruke når du overfører materiale til den nye boksen. Dette kan ta tid om du har mykje inn på PS3-en, så anbefalar deg å slette demoar, videoar frå PS Store etc. Egentlig PSN-spel også, dei kan lastast ned til den nye PS3-en uansett. Om du har nokonlunde kjapp internettlinje går det sikkert raskare og (backup-funksjonen er ubrukeleg treig). Slett også game data (det som spela installerar), men sjølvsagt ikkje game SAVE data Enkelte game saves er låst til ein bestemt PS3 og kan difor ikkje overførast. Killzone 2, Motorstorm 2 og eit par andre spel har denne "funksjonen" (). Det var det jeg frykta. Fint lite ekstra cash å hente der da. Det er i hovedsak savegames jeg vil ha over. Alt annet kan jeg bare laste ned på nytt. Men det går kanskje fint med en ekstern harddisk, trur du ikke? Takk for hjelp Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hvis du bare skal ha savegames så kan du gjøre det enkelt med å koble til en ekstern hardisk eller minnepenn og gå inn på savegames og trykke firkant, for så velge copy, det går som regel ganske greit. Det er derimot noen spill som ikke vil la deg kopiere savegames. Hvis du vil ta over all savedata, gamedata, filmer, i praksis hele disken, så trenger du en ekstern hardisk som er formatert i FAT32 eller annet filformat playstation kan lese......(les, IKKE NTFS) Inne i system settings i settings menyen så finnes det backup og restore muligheter. Koble til disken og trykk backup, da tar den backup av hele hardisken og du kan gå inn på den nye maskinen å velge restore, da legger den inn alt fra den eksterne hardisken og det vil i praksis ikke være noen forskjell på konsollene, (hva innhold angår) Etter det kan du bare ta det jeg tror er det nederste valget i den menyen, som er å tilbakestille hele playstation. Da formaterer den disken og den vil fungere som første gang du tok den opp fra pakka, dvs, den vil være som en ny playstation. (kontoer og alt skal da være slettet). Lenke til kommentar
Tailzo Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Ønsker du en slim mest fordi den er vel.. slim? Eller er det for å ha bedre plass på harddisken? Er det kun for det sistnevnte, kunne du evt. vurdere å skifte harddisk. Lenke til kommentar
Soap Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Ønsker du en slim mest fordi den er vel.. slim? Eller er det for å ha bedre plass på harddisken? Er det kun for det sistnevnte, kunne du evt. vurdere å skifte harddisk. Det er vel en blanding av at jeg vil ha større plass på harddisk og at den ser veldig bra ut. Ikke at det er noe galt med grillen, men den tar imot veldig mye støv og fingermerker. Er vel mest det at... Forandring fryder Ser den går for rundt 2400 og oppover med noen spill på finn. Finner jeg riktig kis som vil kjøpe, kan det hende at gammel maskin + noen spill kan finansiere en ny slim. Lefdal selger den for 2590 liksom. Lenke til kommentar
veritas86 Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 tror ikke du får mye for spillene GTA 4, Far Cry 2, Killzone 2 gta og far cry får man sikkert for rundt 100 kr hver nytt. killzone får du for 99 kr nytt. så vil ikke anbefale å sette så stor e forhåpninger om at de 3 spillen får folk til å gi deg en bra pris. Lenke til kommentar
Soap Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 tror ikke du får mye for spillene GTA 4, Far Cry 2, Killzone 2 gta og far cry får man sikkert for rundt 100 kr hver nytt. killzone får du for 99 kr nytt. så vil ikke anbefale å sette så stor e forhåpninger om at de 3 spillen får folk til å gi deg en bra pris. Tja. Går alltids an å prøve seg Lenke til kommentar
straumoy_InnleggNO Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Hei, har selv tenkt å oppdatere harddisken på PS3'en min og kikket litt rundt etter en passe kandidat. Har for tiden en 80GB inne, men er litt usikker på om det er mulig å oppdatere til denne her. Litt kjipt å kjøpe en harddisk, bare for å finne ut at den ikke passer eller ikke er kompatibel. En second opinion hadde jeg satt pris på. Eventulet denne. Endret 24. januar 2011 av straumoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå