mrmattis Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg har gått til bestilling av en Nintendo Wii, til mine barn på 4 og 5 år (gutt og jente). De har meget begrenset spill erfaring fra før, og har aldri prøvd Wii tidligere. Hvilke spill anbefaler dere til så små barn, noe som de de mestrer slik at de får positive assosiasjoner med spilling. Har dere anbefalinger til titler? mrmattis Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg ville faktisk anbefalt Wario Ware Smooth Moves. Der bruker man kontrollen på mange forskjellige måter, som kan være en grei innføring til kontrollsystemet. Også er det snakk om for det meste minigames, som gjør det enkelt å sette seg inn i. Morsomt er det også med flere spillere! Ellers kan vel Super Mario Bros til Wii være noe? Men det kan være litt vanskelig, da selv min søster på 10 sliter med det. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Det er vel naturlig å begynne med Wii Sports som følger med? De spillene har nokså enkle kontroller som alle kan lære og går mer på motorikk og presisjon. Siden det er konkurransespill så er det velegnet hvis alle er like dårlige. Ellers tror jeg ikke det kan slå feil med Super Mario Galaxy og Super Mario Brothers Wii. Lenke til kommentar
Gorzun Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Disse nymotens greiene er alt for avanserte for 5 åringer imo... Syntes det var perfekt da jeg begynte å game i en alder av 5, med atari. En stikke, og en knapp Evolusjon har kanskje gjort sitt for at dagens barn takler ting tidligere? Men som tidligere nevnt mener jeg galaxy er bra. Spesielt da den ene kan styre den stjernen, mens den andre løper rundt med feiten. Lenke til kommentar
Grimning Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg har 2 jenter, ei på 5 og ei på 3 og jeg gikk til anskaffelse av en Wii til dem for en måneds tid siden. De har siden da kost seg med Mario Kart, og den eldste har begynt å få såpass god kontroll på spillet at hun often kommer inn i topp 10. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8791234978 Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Hvis du klarer å spore opp en billig&brukt wii play (ble gitt vekk i starten) er dette småspill som er ment å gi en innføring i kontrollene (OBS - veldig begrensa pakke, så det er ikke verdt å gi mye penger for dem) Rayman-spillene kan nok fungere med en voksen i nærheten for å forklare hva som skal gjøres. Muliggens det samme med warioware - men disse har jeg ikke prøvd. Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Hvis du klarer å spore opp en billig&brukt wii play (ble gitt vekk i starten) er dette småspill som er ment å gi en innføring i kontrollene (OBS - veldig begrensa pakke, så det er ikke verdt å gi mye penger for dem) Rayman-spillene kan nok fungere med en voksen i nærheten for å forklare hva som skal gjøres. Muliggens det samme med warioware - men disse har jeg ikke prøvd. Takk for tilbakemeldingene. Kom gjerne med flere gode tips.... Blir spennende å se om ungene får taket på dette...... Lenke til kommentar
SpillRune Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 (endret) Jeg har gått til bestilling av en Nintendo Wii, til mine barn på 4 og 5 år (gutt og jente). De har meget begrenset spill erfaring fra før, og har aldri prøvd Wii tidligere. Hvilke spill anbefaler dere til så små barn, noe som de de mestrer slik at de får positive assosiasjoner med spilling. Har dere anbefalinger til titler? mrmattis Ikke for å være belærende, men jeg synes du undervurderer ungene dine. Punkt 1, ikke kjøp spill til dem før de selv sier at de ønsker seg det.. Punkt 2, unger plukker opp slike ting ekstremt kjapt. Jeg har mange ganger sett 4-5-åringer løpe fram til en Wii i en butikk, plukke opp kontrollene, plugge inn Nunchuk når det trengs, og spille som om det var det mest naturlige i verden - på den andre side har jeg også sett 12-åringer veive rundt med kontrollen som om de var tilbakestående og bare legge de i fra seg igjen i frustrasjon, så her er det en fin blanding av tålmodighet, læreønske og generell interesse. Men første regel er i min erfaring å aldri prøve å prakke en interesse på ungene. Unger får som oftest interesse for ting gjennom å oppdage det selv via andre unger. Hvis nabogutten springer rundt med en fotball, så tar det ikke lang tid før flere henger seg med, men hvis far står ute i regnet og roper "kom barn, nå skal vi øve på offside-felle!" så har det en annen effekt. Her kommer uansett noen gode anbefalinger på spill: 1. Kjøp flere håndkontrollere slik at alle i familien kan spille sammen. Dette er et punkt hvor økonomi må legges til side. Nok håndkontrollere er alfa omega for en positiv spillopplevelse. 2. Wii Sports/Wii Sports Resort følger med alle nye Wii-konsoller nå, og disse kan være nok i lang tid for mange. 3. Mario. New Super Mario Bros. Wii, Mario Kart Wii, Mario Party 8. (Super Mario Galaxy-spillene er også fantastiske spill, men KANSKJE for innviklet for de aller aller yngste). 4. Virtual Console. Hvis du først skal "lære opp" ungene dine til å spille spill, kan du like gjerne gjøre det grundig. I tillegg har disse retrospillene en utrolig fengende pick-up-and-play lærekurve som passer unger perfekt. Super Mario Bros. 1-3 + World + 64, Sonic the Hedgehog 1-3, Mega Man-serien og Donkey Kong Country-serien for å nevne noen av de mest essensielle. For å spille disse trenger du også en Classic Controller eller to. Endret 24. juli 2010 av SpillRune Lenke til kommentar
Big aim Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Unger lærer av seg selv, de har faktisk bedre læringsevne enn voksne grunnet deres "blanke" og plastiske hjerne. Endret 6. august 2010 av Big aim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå