Santar Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Jeg testet nylig demoen av spillet Recettear An Item Shop's Tale, og må si jeg ble veldig positivt overasket. Noe av det morsomste jeg har spillt på en stund. Spillet kan kanskje beskrives som en slags blanding av rpg og butikkmanagement. Spillet går ut på at du skal bestyre en item shop, altså en butikk ikke ulik dem man oppsøker i andre jrpg's som Final Fantasy eller Dragon Quest. Her må en passe på å kjøpe inn varer, selge dem til rett pris, plassere dem bra inne i butikken osv. Kunder kan prøve å prute på prisen og da gjelder det å holde tunga rett i munnen for åikke skremme dem bort ved å oppgi for høy pris. Kunder kan også tilby å selge enkelte varer til deg, noe som gir spillet litt variasjon og uforutsigbarhet. En får også xp og levler opp, noe som øker ens muligheter i spillet. F.eks når en er levlet opp noen ganger kan kundene spørre etter hjelp til å finne varer. Varer kan kjøpes på det lokale markedet, men om en føler seg litt dristig kan en hyre med seg en eventyrer og dra på leting etter varer og saker til butikken i dungeons. Her blir spillet en vaskekte action rpg, hvor en slåss mot monstre i sanntid, finner skatter, får xp, levler opp osv. En morsom detalj er at eventyrere en kan hyre med seg også kan oppsøke butikken din som kunder. Kjøper de seg utstyr i din butikk, vil de ha på seg dette utstyret neste gang du drar på eventyr med dem i dungeons. Noe som gjør at det kanskje kan være lurt å senke prisen på det aktuelle utstyret en del, om en har planlagt å dra ut på eventyr med den aktuelle eventyreren. Spillet har en flott fargerik stil, flott musikk og en morsom humoristisk tone. Nå har jeg som sagt bare testet demoen, da hele spillet ikke er kommet ut enda. Det er nok langt flere funksjoner i spillet enn de jeg har nevnt her. Jeg anbefaler alle å teste demoen som ligger på spillets hjemmeside. Spillets hjemmeside: http://www.carpefulgur.com/recettear Noen screenshots fra spillet: Butikken pruting på prisen Kart over byen På eventyr i en dungeon Uh oh, en felle! Endret 20. juli 2010 av Santar Lenke til kommentar
Kvindøl Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Ser gøy ut det, må få testet demoen når jeg har tid. Skulle kommet til DS. Litt vanskelig å si ut av demoen kanskje. Men hvor mye innebærer at man går rundt i dungeons og sånt prosentvis i forhold til å styre butikken tror du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå