Gå til innhold

Anmeldelse: Limbo (X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fullførte Limbo igår kveld på ca. 3 timer. Er enig i at det er et bra spill, og at presentasjonen er fantastisk. Det jeg derimot ikke likte var at spillet gikk fra skog og villmark til langt mer urbane miljøer. Jeg tenker spesielt på den siste delen av spillet som bestod av svært urealistiske gåter med knapper som snur tyngdekraften på hodet, bygninger som dreier seg rundt sagblader uten mål og mening, osv.

Slutten av spillet ville også hatt en mye større effekt på meg, hadde spillet hatt en annen tittel enn Limbo. Jeg var så uheldig at jeg leste informasjonen om spillet som sto på Xbox Live idet jeg lastet det ned. Der står det nemlig ganske eksplisitt hva spillet dreier seg om, og hvorfor spillet heter det det gjør.

Lenke til kommentar

Synes spillet er helt genialt jeg. Enkelt og veldig solid gameplay, fantastisk stemning og nydelig grafikk. Og prikken over i-en er de utrolig kreative og ganske vanskelige gåtene. Lengden er kort, tok vel 3-4 timer å fullføre, men samtidig synes jeg det er nok. Hadde dette spillet vart i 8-10 timer hadde jeg nok blitt lei av alt som gjør dette spillet så bra som det er.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fullførte Limbo igår kveld på ca. 3 timer. Er enig i at det er et bra spill, og at presentasjonen er fantastisk. Det jeg derimot ikke likte var at spillet gikk fra skog og villmark til langt mer urbane miljøer. Jeg tenker spesielt på den siste delen av spillet som bestod av svært urealistiske gåter med knapper som snur tyngdekraften på hodet, bygninger som dreier seg rundt sagblader uten mål og mening, osv.

Slutten av spillet ville også hatt en mye større effekt på meg, hadde spillet hatt en annen tittel enn Limbo. Jeg var så uheldig at jeg leste informasjonen om spillet som sto på Xbox Live idet jeg lastet det ned. Der står det nemlig ganske eksplisitt hva spillet dreier seg om, og hvorfor spillet heter det det gjør.

Jeg likte den siste biten veldig godt, nettopp fordi den forsterket følelsen av at dette ikke var noe virkelig eventyr men heller en fantasi, drøm eller noe lignende - og det gjorde det hele enda sterkere på en måte, fordi jeg da fabulerte for meg selv om hva som hadde skjedd og hvordan gutten hadde havnet i limbo.

Men jeg må si jeg ikke skjønner bæret av spillets achievements ^_^

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...