Gå til innhold

Problem med HP laptop (Artifacts?)

Anbefalte innlegg

Hei! Eg har fått problem med min HP Pavilion 6560eo; og det er som følger:

Spilte FM2010, då eg oppdaget at det blei nåken rare misfarger på tekst kommentarene.

Eg pauset spillet, gjekk ut i windows der alt såg normalt ut. Tilbake til spillet, problemet det samme.

Men da eg gjekk ut i Vista igjen blei heile skjermen rosa, med ein kvit firkant omtrent midt på skjermen.

Da frøs den helt. Og da eg reboota gjekk skjermen enten i svart (Frys), eller masse kvite og grønne stripper som dekka skjermen vertikalt.(ikkje skjedd så ofte faktisk)

Kom til slutt inn i Vista ved å bruke gjennoppretting. Alt såg da normalt ut, oppdaterte gjennom win update og kjørte allskens virus program og register fix.

Einaste problemet inne i spillet eg har testa (FM2010) er at det blir ein god del gule prikker på kvit bakgrunn. (som ser ut til å føge eg bestemt mønster). Eg går i fra spillet ca 30 min, og da eg kommer tilbake er skjermen dekket av farge prikker i alle regnbuens farger. (frys)

For kvar gang eg rebooter er det umulig å seie om den går inn i Vista eller klikke.

I Sikkermodus ser alt normalt ut.

Er dette såkalte artifacts? Aldri opplevd dette problemet før?

ÅRSAK: Skjermdriver problem? Skjermkort?

Hjelper det å formatere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har maskinen enten på skrivebord eller oppå ein multiskriver med bakenden utfor kanten så den får "luft".

Trur ikkje det er varmen som er årsak. Skjedde faktisk i windows og nå, både på bakgrunnen på internett siden og desktopen.

Men eg syns maskinen er generelt varm heilt frå eg kjøpte den Feb 2008. Uten slike problem tidlegare.

Blir masse prikker\dotter, mest grønne,blå og raude. I spillet spes gule prikker.

Temp fra speedfan : GPU 64 HDD 52 Temp1? 58 Core 70

Core temp som går høgast, ligg på mellom 72-82 i gjennomsnitt.

Skal se om eg får lagt ut bilde. post-66-1100873874_thumb.jpg (av og til ved oppstart)

post-104-1100874848_thumb.jpg (inne på fm2010)

Smoke.zip (windows desktop, ikkje så ofte det skjer som her på dette bilde)

PS! Boblene er berre skjermsparer!

Problemet vevarer etter formatering; Sender den like godt til REP <_<

Endret av GandaRalph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...