Tangeter Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Drar på ferie den 3 august til et uspesifisert syden-land med klima ganske likt det mange religioner sier oss hedninger finner oss i etter at vi kreperer men har som preparasjon til tiden ute av bassenget bestilt Dragon Quest IX via play.com. Hvorfor kjøper jeg det ikke her? Fordi hos play koster det meg 260 kroner med gratis frakt og hos oss koster hele pakken mest sannsynlig litt over det dobbelte, det og trege leverandører. Og der kommer vi til spørsmålet mitt. Er det noen her som har erfaring med forhåndsbestillinger hos play.com og om leveringstidene deres er pålitelige? Dette er min første bestilling så ville gjerne hatt noen brukermeninger. Link til varen: Dragon Quest IX hos Play.com Bemerk deg også at det kommer med en slime caps som jeg aldri kommer til å bruke men er artig å ha likevel. Endret 18. juli 2010 av ghost_ronin Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Jeg har forhåndsbestilt noen spill fra play.com, men aldri fått dem den dagen det har release. Har som regel fått dem 4-5-6 dager etter. Leveringstidene deres varierer mellom 4-5 dager til 2-3 uker. Men du har bestilt et spill som koster over 200,- så da er det godt mulig pakken blir stoppet i tollen også, så da går det ekstra tid der. Så jeg tviler på at du får spillet før du reiser. Endret 18. juli 2010 av nouse4aname Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg har forhåndsbestilt noen spill fra play.com, men aldri fått dem den dagen det har release. Har som regel fått dem 4-5-6 dager etter. Leveringstidene deres varierer mellom 4-5 dager til 2-3 uker. Men du har bestilt et spill som koster over 200,- så da er det godt mulig pakken blir stoppet i tollen også, så da går det ekstra tid der. Så jeg tviler på at du får spillet før du reiser. Men så tar jo tollen ut bare en representativ mengde av alt som går igjennom. Er vel egentlig bare å håpe og be. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg vet ikke hvor mange som går igjennom tollen og hvor mange som blir stoppet. Men det er jo uansett en sjanse for at pakken blir stoppet, og blir den det går det en del dager ekstra vil jeg tro. Er selvsagt lov å håpe at den slipper unna, men jeg hadde nok ikke tatt sjansen. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Jeg ville ikke satset på penger på at den slipper gjennom tollen når den kommer fra en offisiell selger og koster mer enn vår avsindig strenge tollgrense på 200 kroner som ikke har forandret seg siden den ble innført før krigen. I og med varen er såpass billig vil det ikke bli store tollen, men det vil bli en del dyrere allikevel pga. tollgebyret, dvs det staten tar seg betalt for å utøre fortollingsjobben, som da vil være på størrelse med selve tollsummen og komisk nok nesten fordoble den totale kostnaden. Slikt må til for at våre butikker ikke skal være tvunget til å ha konkurransedyktige priser. I noe tilfelle tror jeg DQ9 kommer til å være verdt det. Jeg skal ha det selv etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå