darthGaming Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Skal kjøpe selvkonfigurert gaming pc fra komplett.no Har dere noen gode råd til en stakkars NUUB som har penger i lomma? Dette er det jeg har konfigurert sammen til nå : OBS: dette innholde er en mail jeg skrev til en fra komplett.no så er derfor det er litt rart å lese sikkert =D Her er det jeg vill ha ferdigbygd (systemet er likt deres eget vulkano pc, bare med noen litt bedere PC speks ) Kabinett: Antec P193 Advanced Midi Tower Sort ............................... Strømforsyning: Chieftec Super Series 1200W PSU ...................................... Prosessorer: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930 (overklokk denne til 3,4Ghz)............................................ . Hovedkort ASUS Rampage III Extreme, X58 .............................................. Vannkjølingssystem CPU (lukket) Trenger ikke vedlikehold! : CoolIT ECO A.L.C. CPU Kjøler ...................................................... DDR3 minne: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9Kit w/4x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5 and i7, 1.5V................................ Skjermkort: Gainward GeForce GTX 480 1536MB PhysX ( 2 stykk av denne type grafikkort )............................................ Optisk leser/brenner, Blu-Ray: Lite-On IHOS104-37 Blu-Ray reader + ........................................... Harddisk SSD med monteringsramme: denne skal brukes til opirasjonsystemet og annent div viktige drivere og div. Intel X25-M SSD 160GB 2,5", Retail,........................................................ SATA2, read/write speed of up to 250MB/100MB sec, MLC, Gen.2 .................................................... Harddisk, standard type. Hitachi Deskstar™ 7K1000.C 1TB7200RPM, 3,5", 32MB Cache, SATA 3Gb/s ( elelr noe annent dere kan anbefale, men ikke caviar green produkter. .................................................... OS: Microsoft Windows Ultimate 7 ............................................................ Hvis dere kan overklokking så vil jeg svært gjærne ha det gjort i tilegg til 3,4Ghz =)..................................................... Det var det. Det kan hende det blir mer hvis prisen blir under 23000Nok. Vil også ha TVkort og mere utstyr for oppkobling mot LED TV. Sett gjerne opp et annent system for meg som kan gi nesten samme kraft/ytelse... Skal kjøpe selvkonfigurert gaming pc fra komplett.no Har dere noen gode råd til en stakkars NUUB som har penger i lomma? Dette er det jeg har konfigurert sammen til nå : OBS: dette innholde er en mail jeg skrev til en fra komplett.no så er derfor det er litt rart å lese sikkert =D Her er det jeg vill ha ferdigbygd (systemet er likt deres eget vulkano pc, bare med noen litt bedere PC speks ) Kabinett: Antec P193 Advanced Midi Tower Sort ............................... Strømforsyning: Chieftec Super Series 1200W PSU ...................................... Prosessorer: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930 (overklokk denne til 3,4Ghz)............................................ . Hovedkort ASUS Rampage III Extreme, X58 .............................................. Vannkjølingssystem CPU (lukket) Trenger ikke vedlikehold! : CoolIT ECO A.L.C. CPU Kjøler ...................................................... DDR3 minne: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9Kit w/4x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i5 and i7, 1.5V................................ Skjermkort: Gainward GeForce GTX 480 1536MB PhysX ( 2 stykk av denne type grafikkort )............................................ Optisk leser/brenner, Blu-Ray: Lite-On IHOS104-37 Blu-Ray reader + ........................................... Harddisk SSD med monteringsramme: denne skal brukes til opirasjonsystemet og annent div viktige drivere og div. Intel X25-M SSD 160GB 2,5", Retail,........................................................ SATA2, read/write speed of up to 250MB/100MB sec, MLC, Gen.2 .................................................... Harddisk, standard type. Hitachi Deskstar™ 7K1000.C 1TB7200RPM, 3,5", 32MB Cache, SATA 3Gb/s ( elelr noe annent dere kan anbefale, men ikke caviar green produkter. .................................................... OS: Microsoft Windows Ultimate 7 ............................................................ Hvis dere kan overklokking så vil jeg svært gjærne ha det gjort i tilegg til 3,4Ghz =)..................................................... Det var det. Det kan hende det blir mer hvis prisen blir under 23000Nok. Vil også ha TVkort og mere utstyr for oppkobling mot LED TV. Sett gjerne opp et annent system for meg som kan gi nesten samme kraft/ytelse... Lenke til kommentar
Angel_InnleggNO Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Hei, jeg er heller ikke god på sånt. Men tror den er godkjent da du sier den er ferdigkonfigurert og har kraftig hardware. Bra du har vannavkjøling hvis du skal overklokke, men tror ikke du trenger det. Core i7 930 er kraftig nok som den er. Hvis du absolutt må overklokke så fant jeg en link her http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=637683 Men husk at å overklokke ikke alltid betyr bedre ytelse, uten at jeg vet noe særlig om det. Endret 16. juli 2010 av Angel Lenke til kommentar
darthGaming Skrevet 16. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2010 Da sier jeg 1000takk for raskt svar og det hjalp faktisk meg en del. Skal undersøke mer på den siden =D Takk Lenke til kommentar
Angel_InnleggNO Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Bare hyggelig Endret 16. juli 2010 av Angel Lenke til kommentar
darthGaming Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Pokker. Trenger mere hjelp. Har lært litt til om overklokking. Men gennerelt sett, hva syntes dere om PCen??? er dette verdt 24 - 30 lapper elelr kan jeg halvere dette beløpet og likevell få en driiiit kraftig maskin. Skal snart kjøpe Vill så gjerne ha det beste men nå starter jeg å lure på om dette er det jeg skal ha =( HJEEELP Lenke til kommentar
Angel_InnleggNO Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Pokker. Trenger mere hjelp. Har lært litt til om overklokking. Men gennerelt sett, hva syntes dere om PCen??? er dette verdt 24 - 30 lapper elelr kan jeg halvere dette beløpet og likevell få en driiiit kraftig maskin. Skal snart kjøpe Vill så gjerne ha det beste men nå starter jeg å lure på om dette er det jeg skal ha =( HJEEELP Hei. Jeg synes overklokking av en kraftig i7 prosessor er helt unødvendig da man ikke alltid får bedre ytelse + at man risikerer å ødelegge prosessoren hvis man ikke er helt sikker på hva man driver med. Jeg er sikker på at du får en PC som er like brukbar til gaming til ca. 10-13 tusen. Og hvis den er ferdigkonfigurert så er den selvfølgelig godkjent. Ytelsen er ikke mye dårligere på en PC til halve prisen, den kan faktisk være bedre om den har de rette spesifikasjonene. Her er noen eksempler: http://www.lefdal.com/product/data/stasjonar-pc/PAHPE345SC/hp-pavilion-elite-hpe-345sc http://www.lefdal.com/product/data/stasjonar-pc/PAHPE330SC/hp-pavilion-elite-hpe-330sc http://www.lefdal.com/product/data/stasjonar-pc/IPWRI9511NCD/packard-bell-ipower-i9511ncd Endret 20. juli 2010 av Angel Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Husk også at i7 prosessorene har en turbo funksjon som gjør at den overklokker seg selv. Det er ikke noe poeng i overklokke den. Lenke til kommentar
darthGaming Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Det viste jeg ikke =O Takker så mye, da lærte jeg det også =D Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Husk også at i7 prosessorene har en turbo funksjon som gjør at den overklokker seg selv. Det er ikke noe poeng i overklokke den. 'Man får MYE høyere ytelse når man overclocker Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Mener du da i hastighet? Lenke til kommentar
Cerandin Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 det hjelper ikke å ha en milliard gigaterrahertz eller hva faen hvis du har fire kjerner, og en million tråder, kjernene kan ikke jobbe med de 1 million trådene samtidig. Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Hei Darth Først vil jeg poengtere at du har valgt feil ram dersom du vil utnytte det ène fortrinnet i7 har over i5: trippelkanalsminne. Du har valgt en 4 pack med minne som er bygd for i5 (dobbelkanals.) Gå for en 3x 2gb\4gb så får du raskere ram. (3 brikker x 2 pakker = 6 slots på 3kanalskortene) Deretter vil jeg gjerne komme hjem til deg og nyte Metro 2033 i full grafikk med akseptable framerates, haha. Blir en sinnsyk ytelse ut av denne riggen, kos deg! PS: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593166 Du kan spare 700kr ved å velge denne leverandøren istedetfor. Endret 6. august 2010 av Aspiranten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå