Odesseiron Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Rollespillgigantene har mange baller i lufta, inkludert MMO-er og mer eksperimentelle titler. Les hele saken Lenke til kommentar
Mabluz Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Nja, ekke helt enig med den kommentarer til Zeschuk om at: 'Unger spiller på iPhone og iPad' så derfor er det framtiden. Eneste grunnen til at folk spiller på det er fordi det er hot atm. Mobilspill har og vil alltid være et tidsfordriv-spill, som du spiller i 15 min mens du sitter og venter på noe annet. Unger som sitter og spiller på mobilen 24/7 gjør det fordi de ikke har noe annet å spille på =P Sure det vil være et stort marked for det, men å kalle det fremtiden? Ehh.. Lenke til kommentar
helstroem Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Hadde håpet at de i det minste skulle klare å holde seg til et MMO, som de kunne oppdatere gjevnlig. Det er nøkkelen bak WoW suksessen (imo) blant annet. Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Hadde håpet at de i det minste skulle klare å holde seg til et MMO, som de kunne oppdatere gjevnlig. Det er nøkkelen bak WoW suksessen (imo) blant annet. Jeg ville bli overrasket hvis de jobber med dette samtidig. Det jeg ser for meg er at de jobber med The Old Republic som hovedfokus, men du må ikke glemme at de har fått innlemmet Mythic (DaoC, Warhammer) inn i samme navn, og at det ville være naturlig for Mythic delen til å lage ett eget, mindre mmorpg, etter at de selvfølgelig har hjulpet til med å få ferdig, lansert osv The Old Republic. Ser man på stilen på deres tidligere mmorpgs, ville ikke ett Dragon Age mmorpg overrasket meg enormt på noen som helst måte. Ett råtips fra min side ville i så fall være at det lanseres 3-4 år etter the old republic (eller noe sånt), og blir the old republic en megasuksess ... så kanselleres det kanskje. Hvem vet. Men det er ikke dumt for ett selskap å planlegge for framtiden. Så lenge Bioware fortsetter å fokusere på rollespill, uansett form, er jeg fornøyd. At de eksperimenterer med andre plattformer må de gjerne gjøre, men jeg tror ikke det er hovedfokuset deres - det tror jeg fortsetter å være på pc og konsoller. Angående WoWs suksess, så er det etter min mening mer knyttet til Blizzard og Warcraft navnet, som var (og er) en helt enorm merkevare. Starcraft er nasjonalsport (nr #2 etter basketball) i korea, og har på verdensbasis over 11 millioner solgt. Diablo 2 solgte noen millioner. Warcraft 3 solgte over 4. Det er ekstremt få selskaper (som ikke samtidig lager hardware i noen form, eller er publisher for andres spill) som har sterkere merkevare enn Blizzard, spesielt når du tar hensyn til at de har en sterk posisjon både i USA, Europa og Asia. Kan selfølgelig diskuteres opp og ned, men Rock Star, Valve, Epic, og sikkert flere, er selskaper som da dukker opp i mitt hode umiddelbart (Call of Duty også, men føler ikke Infinity Ward har blitt like kjent som merkevare egentlig). Ser du på andre mmorpg av størrelse, så er merkevarene de er bygd på i veldig stor grad enten a) originale eller B) stammer fra utenfor spillindustrien. Ett unntak er Final Fantasy online. Jeg mener ikke med det å si at ikke world of warcraft fortjener den plassen det har, men ser man på kriteriene til suksess, så er gjennomført godt kvalitetshåndverk, og meget bra spill en del, men en annen del er å ha ressurser til promotering, og samtidig få oppmerksomhet og bygge merkevaren. Der fikk Blizzard mye gratis, og hadde ressurser i tillegg til promotering. Ikke det at de ikke fortjener det, de har jo bygd opp dette med mange andre solide spill tidligere, personlig er jeg veldig stor fan av Starcraft serien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå