Nani17 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Hei, nå har jeg lenge vurdert og analysert, og omsider bestemt meg for å gå for en androidtelefon - framfor da en iPhone 4. Det jeg lurer på er egentlig bare hvor lenge de "beste" android-telefonene vil kunne støtte androidoppdateringer. For om jeg har forstått android riktig, er det kun de "beste" telefonene som er kapable til å oppdateres til de nyeste versjonene av android OS. Det er mest sannsynlig at jeg går for enten Galaxy S eller HTC Desire. Så for å komme med et praktisk eksempel: Vil disse telefonene støtte f.eks. android 3.0 og oppover? Jeg antar egentlig at de vil det, men man vet jo aldri uten egen erfaring, så jeg måtte bare spørre. Omar Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Er i litt samme båt som deg. Det er vanskeli å svare på. Ferks HTC Hero fikk jo omsider oppdatering til 2.1, men det tok jo litt tid. Vi kan anta at både Desire og Galaxy S vil få 3.0, men det er umulig å si med sikkerhet idag nå vi ikke vet hva oset vil kreve. Det som er en hake med både Desire og Galaxy er at de begge kommer med egne temaer oppå android. Altså må man i tilegg vente på at produsenten skal oppdatere enten touchwiz eller sende. Det er kjipt. HTC er godt støttet av modde commuityet, og de er jo et pluss. Da kan man jo roote den og legge inn forskjellige builds. Lenke til kommentar
Mr. Ikke her mer Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 (endret) Jeg tenkte nå jeg kunne slenge inn mine 2 ord her i denne tråden. Når det gjelder biten biten om telefonene vil støtte oppdateringer av Android som kommer fremover, så er det ikke veldig enkelt å svare på. Du har helt rett i det du skriver, at det kun er de beste telefonene som vil kunne kjøre oppdaterte versjoner av Android, men om du ser det på en annen måte: Det er litt som med en pc, blir pcen for gammel kan du ikke oppdatere til den nyeste programvaren hele tiden, og akkurat det samme gjelder for mobiltelefoner. Blir mobilen for gammel må du ikke regne med at du kan oppdatere til siste programvare hele tiden. Videre til biten med HTC Desire og Galaxy S, to flotte telefoner. Begge disse kan jo da kjøre Android 2.2, men så vidt meg bekjent ikke før det kommer tilpassede utgaver fra produsentene av telefonene. Google har selv sagt at Android 3.0 vil kreve prosessor på minst 1 GHZ sammen med 512? MB minne, noe som finnes i HTC Desire. Hvilken prosessor som sitter i Galaxy S, og hvor mye minne den har vet jeg ikke. Derfor mener nå jeg, at med informasjonen som vi har per i dag, at det fungerer utmerket med Android 3.0 på HTC Desire, når den først slippes, noe som forsåvidt er en god stund til. Det har også kommet ut at fra versjon 3.0 vil ikke Google lenger støtte at mobilprodusentene kan legge egne skall (som HTC Sense) på operativsystemet. Dermed skulle det i teorien gå temmelig kjapt å få oppdatert iallefall HTC Desire til versjon 3.0 når den kommer ut. Jeg vil derimot ikke kunne tro at du vil komme stort lenger enn versjon 3.X med noen av dagens mobiltelefoner. Når vi kommer opp i 4.0+ vil jeg absolutt tro at Snapdragon har smelt ut en temmelig mye kraftligere prosessor på markedet som Android 4.x vil ha som et krav. Men dette til slutt her er absolutt bare vill gjetting fra min side. Endret 22. juli 2010 av Atle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå