sull Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 hei alle sammen, jeg har en venn som nylig fikk pc'en sin tatt av lynet. nå går maskinen ikke på egang...hva kan være skadet??? Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Tja, Psu, nettverkskort og modem hvis han er heldig.... Er han uheldig har hk, cpu og resten tatt dagen også... Ingen annen vei en att han tar med seg pcen til deg og tester del for del. Lenke til kommentar
holmis Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 strømforsyningen, mest sannsynlig. Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Er han virkelig heldig har det bare gått en sikkring i psu, men anbefaler vennen din at han ikke skifter den selv, da det er lett å bli grillet død... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Alt kan være ødelagt :x men det er nok noen deler som har overlevd Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Er han virkelig heldig har det bare gått en sikkring i psu, men anbefaler vennen din at han ikke skifter den selv, da det er lett å bli grillet død... Hvor farlig kan det egentlig bli? Man tar jo gjerne ut kontakten og venter en halvtime før man fikler med psu. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 som de fleste allerede har sagt, det kommer ann på hellet. god flaks=psu og kanskje nettverkskort/modem/isdn-kort dårlig flaks=hele maskinen for å finne ut hva som er feil, test! Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Er han virkelig heldig har det bare gått en sikkring i psu, men anbefaler vennen din at han ikke skifter den selv, da det er lett å bli grillet død... Hvor farlig kan det egentlig bli? Man tar jo gjerne ut kontakten og venter en halvtime før man fikler med psu. Tar du risikoen for han med det samme eller? Hadde han hatt god kunskap om elektrisitet og elektronik hadde han sannsynligvis ikke spurt her... Sannsynnligheten for at det går bra er stor, men er det noen med lite kunnskap til elektronikk så er det bedre at fagfolk fikser problemet. Personlig så er innmaten i psu og skjerm det siste jeg gidder å fikle med, man vet aldri om den er fult utladet eller ikke. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Ja om han gidder å sende meg psu'n kan jeg godt skru den opp og sjekke sikringen. Om jeg dør kan han få arve psu'n min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå