Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en står fast under oppstart om ekstern harddisk er koblet til

Anbefalte innlegg

Hallo, folkens.

For ikke så lenge siden kjøpte jeg en ekstern harddisk Western Digital Elements 1TB og kobla det til PC-en og det fungerer helt fint å overføre filer. Jeg har da en Packard Bell-PC, og hver gang jeg starter opp PC-en med den eksterne harddisken tilkoblet, stopper PC-en opp på skjermen med Packard Bell-logoen og nekter å gå videre derifra. Hvis jeg kobler til den eksterne harddisken etter jeg har kommet til innloggingsskjermen, fungerer det helt fint.

Er det noe jeg kan gjøre for å fikse denne feilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn i BIOS-en på maskinen og sjekk hva som er satt som boot-rekkefølge. Fjern USB (ev. flytt den så langt ned du kommer), med mindre du faktisk bruker USB til å boote innimellom (og om du skulle ha spesielt behov for det senere kan du flytte den opp igjen / skru det på).

Lenke til kommentar

Jeg prøvde det du sa, men jeg får ikke valget om å slette USB, men jeg kunne flytte det rundt. Sånn så rekkefølgen ut før jeg tukla med det:

1. LAN

2. Harddisk

3. Optical drive (CD/DVD ROM)

4. USB (det er jo sist?)

Jeg kunne da sjonglere rundt med den rekkefølgen, altså da kunne USB være på første, andre eller tredje, men det ville fortsatt ikke la seg fikse. Syntes det her var rart, siden jeg booter jo opp via den interne harddisken.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...