Gå til innhold

Deres favoritt spillfigurer/karakterer

Anbefalte innlegg

Her kan dere alle snakke om og diskutere deres favoritt spillfigurer/karakterer gjennom alle tider. Dere kan ha så mange favoritter dere vil, uansett antall. Både heroes og villains. Kjente og mindre kjente spillfigurer/karakterer. Til hvilken som helst plattform de eventuelt skulle være mest kjent på/til.

Dere kan komme med flere bilder, videoklipp, trailer m.m. Alt dere vil komme med i denne tråden, så lenge det er innenfor tema for tråden.

Bare å fyre løs folkens ;)

Endret av the_eagleboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av mine favoritter er Murray fra monkey island serien. Hodeskallen som har så mange gode replikker :D

noen eksempler:

Murray: I'm a powerful demonic force! I'm the harbinger of your doom! And the forces of darkness will applaud me as I STRIDE through the gates of hell carrying your head on a pike!

Guybrush Threepwood: Stride?

Murray: All right then, roll! ROLL through the gates of hell. Must you take the fun out of everything?

Guybrush Threepwood: How can you see without eyeballs?

Murray: How can you walk around without a brain? Some things no one can answer.

Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?

Murray: I’d terrorize the South Seas! I’d torture the living! I’d demolish the… er… What I meant to say was, I’d use it to pet kittens.

Guybrush: Nope. You blew it.

Murray: Drat.

Lenke til kommentar

Enkelt valg for min del :) Tex fra xbox klassikeren Brute Force.

28345-147619-BruteForce01jpg-620x.jpg

Genial karakter i væremåte. Dessverre har jeg glemt de fleste geniale utsagnene hans, husker bare noen få:

Like how to get captured and need rescuing don't you?
I'm a.. Human killing machine
Endret av Frode789
Lenke til kommentar

Hmm, svært vanskelig valg, men jeg er svært fristet til å si Geralt of Rivia. En av de mest interessante spillkarakterene jeg vet om. Det kan være grunnet selve spillet, men han slår meg som kanskje DEN dypeste karakteren i spillsammenheng i tillegg til å være skikkelig badass.

geralt2.jpg

Geralt of Rivia: "Power, sex. Sex, Power. They both come down to one thing - fucking others".
Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Jeg må vel nesten nevne Master Chief. Jeg føler egentlig at han har vært nok diskutert til at jeg ikke trenger å si stort mer i den saken. Han er vel egentlig det eneste "ikonet" for min del da jeg aldri har likt Mario-spillene særlig godt og aldri helt taklet den litt merkelige stilen til Metal Gear Solid serien.

Av spillkarakterer jeg "bare" liker derimot, er det en liten gruppe med folk som stikker ut blant resten. Nathan Drake er jo klart en av dem. Ellers er Wrex fra Mass Effect, Snake fra MGS2 og gjengen fra Bad Company klare favoritter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oioioi, det er så mange karakterer man virkelig får sansen får...

Noen av mine favoritter:

- Mordin Solis, Mass Effect 2 : Utrolig mange morsomme kommentarer. Måten han snakker på (veldig fort) er ganske underholdende.

- Bayonetta : Hva kan jeg si? Formfulle damer med voldsomme krefter og våpen = win.

- King og Armor King, Tekken : Verdens kuleste brytere imo.

- War, Darksiders : Han er badass med stor BAD, punktum

Er vel en del flere også, men gidder ikke lage en liste. Noen ultimat favoritt tror jeg ikke jer har ennå. Har ennå til gode å bli skikkeli bergtatt/blown away av en enkelt karakter.

Lenke til kommentar

GLAdos (Portal). En selvbevisst robot med tørrvittig beksvart humor som ikke benekter seg noen ting.

The Demoman (Team Fortress 2). Et online skytespill er kanskje ikke stedet hvor man leter etter - eller forventer å finne - gode karakterer, men TF 2 har 9 av dem og den aller beste er demomannen Tavish DeGroot. En full afroamerikansk foreldreløs skotte som mistet det ene øyet sitt i det han skulle sprenge Loch Ness-monsteret har mye å komme med!

http://www.youtube.com/watch?v=rxps--huGKY

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

1. Mario

Det er helt utrolig at en småtykk rørlegger fra Italia har blitt spillverdenens største kjendis. Alle kjenner til Mario, og for meg er et av kjennetegnene til Mario's spill at de kan nytes av både små og store. Mario har egentlig et veldig simpelt design, men det er kanskje det som gjør det som gjør det så lett å like ham.

2. Link

Etter min mening er Link selve symbolet for eventyr- og utforskningspregede actionspill. Med master sword, hylian shield, pil og bue, bumerang og bomber har Link det som trengs for å overleve i Hyrule. Link har kanskje en større personlighet enn Mario, men også han fungerer som en "link" mellom spillet og spilleren

3. "Space Marines"

Da tenker jeg spesielt på Master Chief og gutta i Gears of War. Commander Shepard fortjener å bli nevnt da han/hun var en av de første figurene som jeg virkelig kunne skreddersy og dermed gi meg en unik spillopplevelse.

Samus Aran er teknisk sett en dusørjeger, men jeg kan ikke ramse opp mine favorittfigurer uten å trekke frem den tøffeste dama i universet.

Lenke til kommentar

renchargalhis.jpg

Ren fra SHENMUE 2 på Sega Dreamcast

Role: Ryo's Rival

Chinese Name: Ren Wu Ying

Height: 175cm

Weight: 6.5kg

Blood Type: AB

Birth Date: 4th December, 1967

Zodiac Sign: Sagittarius

Where: Aberdeen/Kowloon

Ren is the leader of the Heavens, a street gang which has it's own territory in the Beverly Hills Wharf. He is charismatic and both his words and actions lead the way. Ren doesn't trust anyone, and is obsessed with money. He is also quick-witted and good at gambling.

Denne griske personen er smartere enn hovedpersonen Ryo, og oser av personlighet. Personligheten er forsterket av diskusjoner mellom Ryo og Ren i løpet av gameplay, og at stemmens hans har en egen aksent. (Gjetter på Kamurocho). I løpet av snart 10 år aiden jeg for første gang spilte igjennom Shenmue 2, hadde jeg regnet med at spillindustrien ville finne på en like intressang person. Dessverre er det ikke tilfelle.

image10.jpg

Lenke til kommentar

Glemte noen selv som er nevnt her.Som du sier

Bayonetta - dama som har perfect forms og fighter med angels og med over the top notch combat og moves.Særriøst hvem er så badass og tar 10 angels og tar med en gravstein og tar en superplex og sier you naughty angels deserves a good spanking.ho har jo mange andre geniale linjer også.

War - war the first horseman of the apocalypse,trenger jeg å si mer,han er syk badass.

Dante i DMC serien - fordi han er helt syk rå og kommer med mange råe kommentarer spesielt i DMC4.

kommer sikkert på flere

Lenke til kommentar

For min del er det helt klart Solid Snake.

[Når Raiden er naken]

"Amazing how you walk around like that."

"You want eternal rest? I got it right here!"

Otacon: Another Chinese proverb: "Those who look to the Heavens prosper, those who defy it are no more." Do you know this one? The meaning here is - hold on a sec - that you can only survive as long as you're a part of the natural order of things. You remember pre-ripped jeans? Manufacturers thought that just because people loved old, broken-in jeans, they would want to buy new jeans that looked old. So they purposefully...

Solid Snake: What do jeans have to do with nature and order?

medium_solid_snake_mgs2_2.jpg

Endret av Doderlein
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...