aBadMan Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 så okei fikk svar i går fra vigo... at jeg sto som nr 13 på venteliste -.- Jeg måtte svare nei til det tilbudet jeg fikk... For jeg kan ikke flytte fra der jeg bor nå. Så jeg lurer på: er det stor sjanse på å få plass på mitt første valg da? for sitter å tenker på at hele ferien min er ødelagt nå ;o Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 13 plass er mer eller mindre garantert plass. Flere jeg kjenner har vært på plasser langt bak 50 og fått plass likevel. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 hehe takk for svaret, er bare litt urolig har gjerne lyst til å bli ferdig med det siste skoleåret. Er sykt lei av skolen, men når jeg bare står på venteliste så innser jeg hvor viktig det er å ha skoleplass. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg vil tro det kan være litt avhengig av hvilken linje du har søkt deg til og hvilken skole. Populære linjer med få plasser i hver klasse (altså det meste foruten vanlig allmenn) er vanskeligere å komme inn på om man står på venteliste. Ring den aktuelle skolen og forhør deg om hvordan landet ligger. Kjedelig å lure hele sommeren for så å gå på en smell når høsten kommer og du sitter der uten skole. Da står du der. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeg var på 23. plass på allmennpåbygging i fjor. Endte opp etter andre opptak på 5. plass. Så kom ikke på noen av skolene jeg hadde søkt. Den beste skolen lå jeg på 51 og hoppet til 25 etter begge opptakene. Så jeg fikk plass på en skole jeg ikke hadde søkt på, og takket ja, siden jeg ikke orket enda et friår. Lykke til, og håper du kommer inn på en skole. Kjip uten skoleplass. Selv venter jeg på svar fra handelshøyskolen BI i Oslo. Etter et overraskende lett år med allmennpåbygging og greit snitt på 4.7 og 4.5 etter alle eksamene. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hva har du søkt og hvor mange plasser er det? Du er langt i fra garantert plass dersom det er en populær linje og skole. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 rundt 7-10 august er 2.inntak, synes det er altfor lang tid (selv om jeg skjønner hvorfor). Vil bare vite om jeg får plass eller ikke :o Hva har du søkt og hvor mange plasser er det? Du er langt i fra garantert plass dersom det er en populær linje og skole. allmenn påbygging, er ikke sikker på hvor mange plasser det er Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Det er greit med plasser på påbygg, (skolen min hadde 90 elever, fordelt på tre klasser). Men du må huske at alle yrkesfagene som skal ha studiekompetanse samler seg til denne linja. Og du konkurerer gjerne med de smarteste fra de andre linjene. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 8. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2010 Det er greit med plasser på påbygg, (skolen min hadde 90 elever, fordelt på tre klasser). Men du må huske at alle yrkesfagene som skal ha studiekompetanse samler seg til denne linja. Og du konkurerer gjerne med de smarteste fra de andre linjene. ser ut til at jeg ikke får noen skoleplass til høst... Har en dårlig følelse på det Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Ta fagene som privatist. Null stress. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 tror ikke at jeg skal det Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 skulle bare si at jeg kom inn på andre inntaket... ganske lettet nå ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå