V. Haugen Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Apple kan snart bli utsatt for de samme strenge tiltak som en gang rammet Microsoft. Les saken her Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Jeggu meg på tide! Av og til liker eg EU.. (men berre v og til Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hey, godt å se at noen av fordommene mine mot Apple blir slettet. Jammen på tide! Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Men hvis jeg har forstått det rett og Flash krasjer "systemet" (lol, noob) til iPhone, er det da noe å hige etter? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Ja, Apple har sagt at de etterspurte en versjon av flash som faktisk fungerte bra uten å være sirupstreg eller sluke batteri, og det slet Adobe med å lage. Er det jeg har lest ihvertfall. Men ser nå ut som det fungerer sånn passe på froyo, så er ikke godt å si. Forøvrig nesten litt ironisk at EU krever at en proprietær standard skal ha innpass, samtidig som de vil ha et åpent iTunes. Endret 8. juli 2010 av Thomas Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Forøvrig nesten litt ironisk at EU krever at en proprietær standard skal ha innpass, samtidig som de vil ha et åpent iTunes. Det er det jeg også synes er litt morsomt. Apple gjør det de kan for å pushe HTML5, som er en helt åpen standard og som til slutt kommer alle til gode, men møter motstand i enhver dør. En skulle jo tro at det bare var bra å få litt konkurranse mot Adobe også. Frem til nå har Adobe vært mer eller mindre over hele nettet - uten noen reelle konkurrenter. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 EU er bare noen tullinger som har for mye makt og skal bestemme alt, som tror de vet hva de snakker om. Andres meninger er verdliløse for dem bare de får håvet inn inntektene sine. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 8. juli 2010 Del Skrevet 8. juli 2010 Hvis vi kunne fått itunes med samme innhold som amerikanerne hadde jeg vært strålende fornøyd, men det ligger vel ikke på apple å bestemme det ? Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Veeeel.. Det er jo ikke noe ironisk med dette. At Apple skal åpne for flash i tillegg til andre standarder og ikke tvinge brukerne inn på et nytt "Apple vennlig" bruksmønster er jo bare bra. Microsoft har blitt styrt av EU sin jærnhånd i flere anledninger, så hvorfor ikke Apple som er det den mest ekskluderende bedriften på kloden. Alt som ikke begynner på "i" blir jo ekskludert. Endelig gjør EU noe godt sier jeg! Få forresten inn Java samtidig selv om dette ødelegger Apple sin gegrensning til å kun få inn apps via sin egen butikk. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Jo flere som stanser bruken av flash og silverlight jo bedre. Flash er et ressursproblem OG et betydelig sikkerhetsproblem. Vil ikke ha et tonn med flashcookies på mobilen. Lenke til kommentar
V. Haugen Skrevet 9. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2010 Hvis EU bestemmer seg for å regulere "betydelige" aktører og ikke bare "dominerende" aktører på dette området vil det nok uansett ikke bli slik at Apple må forhåndsinstallere Flash el.l. på iPhone - snarere at det skal være en valgmulighet for de som ønsker det. Og da kan brukerne selv vurdere om for eksempel Flash blir for tregt for dem. Det beste eksempelet på noe av det samme er jo nettopp Microsoft Windows som har Internet Explorer forhåndsinstallert på alle PC-er som er i salg med dette OS-et, men Microsoft er samtidig pliktig til å opplyse om at det finnes Firefox, Chrome, Safari, Opera og andre nettlesere som alternativt kan brukes. Så vidt jeg forstår ønsker EU å promotere en større åpenhet når det gjelder programvare og digitale standarder som etter planen vil komme alle brukerne til gode. Det kan slå begge veier, men sannsynligvis har EU mye å vinne og veldig lite å tape på å prøve å få til en slik ordning. Den som lever får se... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg