Gå til innhold

Red Dead Redemption

Anbefalte innlegg

Red Dead Redemption

Red Dead Redemption er et av få vestern spill som blir sett på som blockbuster spill, og har virkelig fortjent denne tittelen. Jeg har kost meg mange timer med dette spillet, og er ikke gått lei helt enda. Jeg har opplevd alt fra skuddvekslinger mellom meg og noen av de verste lovløse i USA og Mexico til nervepirrende blomsterplukking hvor jeg aldri viste om det kom en grizzlybjørn og rev meg i stykker.

Mange har kalt skytesystemet for en dårlig Aim-Bot. Jeg har selv klaget utallige ganger på at det sikter på en person langt unna som attpåtil er i dekke istedet for mannen som kommer løpende med dynamitt. Derfor har Rockstar lagt til "ekspert-sikte" som gjør at man sikter manuelt. Dette er noe jeg foretrekker, men da har man ikke like stor fordel i Free-roam. (som jeg kommer tilbake til senere.) Jeg liker våpenutvalget. For ikke følelsen av at våpnene er masseproduserte og at det er for mange, men heller ikke for lite.

Naturen i Red Dead Redemption er ikke noe annet en fantastisk og detaljert. Ikke mange spill hvor jeg liker regn, men dette er et unntak. Første gang det tordnet ble jeg nødt til å se ut, men det var ikke tegn til dårlig vær... Været styrer også dyrenes oppførsel. Om hesten min står i ro uten meg som rytter sittende på vil den bli skremt om det tordner.

Måten vi styrer John på er meget dårlig utført. Har opptil flere ganger bommet på trapper, dører og ting jeg skal gjøre noe med. John er ingen mester til fots, men kommer han først på hesten sin er han en mester. Hesten er det eneste framkomstmiddelet. (bortsett fra esel og vogn) Vil ikke anbefale noen å miste hesten mens man har grisebundet noen for å frakte dem til nærmeste fengsel. Det er et slit å ha div. gjenger etter seg mens man har en sentral person på den ene skuldra. Dette skjedde med meg langt ute i ødemarka da en slange tok livet av min vandrende hest mens jeg satt på.

Det mange sikkert har merket er det antall bugs som forekommer. Personlig har jeg sett svært få av dem. Loading tiden er også meget omdiskutert (ihvertfall på ps3)

Grafikkmessig er spillet flott, men det er mye trøbbel med texturene på ps3 (ikke på 360?)

Free-roam er en av de store tingene med dette spillet, man kan løpe rundt med opptil 16 personer på en gang, men max 8 i en posse. Jeg spilte free-roam mest alene, og det virker rett og slett altfor tomt. Nesten ingen spillere, (aldri sett over ca 12) eller NPC'er. Jeg er mildt sagt lei av Free-roam, og kommer ikke til å spille alene etter oppdateringen hvor man nesten ikke får XP lenger.

Co-op delen er morsom med folk man kjenner, men alene opplever jeg mange som noobs som ikke klarer å gjøre som oppdraget tilsier. (ligger ofte 1500$ over nærmeste) Dette er ingen god erstatning for gang-hideoutsene når det gjelder XP, men er jo selvsagt fornøyelig blant venner. Jeg synes det var for lite av disse oppdragene.

På advanced har jeg gitt opp å spille med random folk, og strekker meg bare til folk jeg har snakket med før.

Nå synes jeg det ble for mye negativt på multiplayer delen, så kanskje jeg skal begynne med de vanlige multiplayer-mulighetene?

Red Dead Redemption har en rekke forskjellige spill-moduser. (samme typer som de fleste generiske skytespill.) Kommer til å kommenter den eneste typen som jeg mener skiller seg ut som er Gold Rush. (ingen pay-load her nei!) Dette er en free-for-all modus hvor meningen er å samle sammen 10 poser med gull først. Dett virker lett? Vel om man spiller mot oppmerksomme spiller er det ikke fult så lett. Man kan plukke med to poser, men da blir man tregere enn med 1 eller ingen poser. Mer profitt blir det, men ikke spesielt trygt. (anbefales å raske med seg 2 på en gang.) I stedet for game winning cam som har blitt et kjent fenomen fra MW2 er det et bildet av seierherren pluss navnet hvor han sier en frase og snurrer på pistolen. Dette er MWP eller Most Valuable Person.

Red Dead Redemption er et fantastisk spill som har underhold meg og mange andre i flere timer. Om man ser bort ifra mange bugs og div. tekniske problemer ville dette spillet vært god for 9/10 eller kanskje 10/10 om jeg ikke regner med multiplayer. Jeg vil anbefale alle som liker skyting, historiedrevne spill og ellers ønsker underholding i mange timer og kjøpe dette spillet. Synes singleplayer fortjener en egen karakter, så det blir to karakterer som jeg slår sammen.

Singleplayer: 10/10

Multiplayer : 7 /10

Samlet karakter : 8/10

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...