Gå til innhold

Hvorfor XboX 360?

Gorzun

Anbefalte innlegg

Jeg har xbox360 og er storfornøyd med den. Likevel har jeg ikke behov for å kjøpe en Ps3 i det hele tatt fordi de få eksklusive spillene du får er ikke verdt prisen for meg.

Det samme hadde gjeldt hvis jeg hadde PS3 og lurte på om jeg ville kjøpe xbox.

Men, dette er et valg du må ta. Er de ekslusive spillene nok (imo ikke, men for all del, her må du bestemme selv), og hvis ikke så hadde jeg ikke kjøpt xbox. Xbox live er en fin plattform osv, men in the end of the day så er det KUN spillene som teller.

Håper du tar et valg du blir fornøyd med. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har både PS3 og Xbox 360, liker begge like godt så jeg kan ikke si hvilken jeg liker best. Har hatt PS3en i 2 år og Xboxen i 1 år. Her er et par grunner for å kjøpe Xboxen:

* Mass Effect 1 & 2- Kanngode Sci-Fi RPG spill fra Bioware. Begge finnes likevel på PC men anbefaler Xbox pga best kontroller og ytelse.

* Halo- Før jeg fikk Xboxen hadde jeg ingen interesse for Halo. Men etter jeg fikk låne 3ern hos en venn steg interessen min skyhøy. Og er en stor Halo fan per dags ato. Men ingen form for Halo fanboy. Om du liker en flott balansert og vanedannende flerspiller så er halo bra.

* Gears of War 2- Om du liker lekre omgivelser. Lekre landskap. Machoe muskelbunt formete dverger som dreper stygge, kvisete, ekle romvesen og skikkelig episk badass skyting er spillet for deg.

* Forza 2- Et fantastisk bilspill som fungerer for hardcore bil fansen og for nybegynnerne. Jeg vil ikke ha konsollkrig akkurat nå men jeg vil si at GT5 ser ut til å bli MYE bedre.

* Xbox Live. Det er ikke dyrt som alle tror. Det er mye bedre enn PSN når det gjelder innhold.

Lenke til kommentar

Har både PS3 og Xbox 360, liker begge like godt så jeg kan ikke si hvilken jeg liker best. Har hatt PS3en i 2 år og Xboxen i 1 år. Her er et par grunner for å kjøpe Xboxen:

* Mass Effect 1 & 2- Kanngode Sci-Fi RPG spill fra Bioware. Begge finnes likevel på PC men anbefaler Xbox pga best kontroller og ytelse.

* Halo- Før jeg fikk Xboxen hadde jeg ingen interesse for Halo. Men etter jeg fikk låne 3ern hos en venn steg interessen min skyhøy. Og er en stor Halo fan per dags ato. Men ingen form for Halo fanboy. Om du liker en flott balansert og vanedannende flerspiller så er halo bra.

* Gears of War 2- Om du liker lekre omgivelser. Lekre landskap. Machoe muskelbunt formete dverger som dreper stygge, kvisete, ekle romvesen og skikkelig episk badass skyting er spillet for deg.

* Forza 2- Et fantastisk bilspill som fungerer for hardcore bil fansen og for nybegynnerne. Jeg vil ikke ha konsollkrig akkurat nå men jeg vil si at GT5 ser ut til å bli MYE bedre.

* Xbox Live. Det er ikke dyrt som alle tror. Det er mye bedre enn PSN når det gjelder innhold.

Forza 3 regner jeg med?

Lenke til kommentar

X360 har endel eksklusive som er bra, men om du allerede har en PS3 og Wii og egentlig ikke vet eller har hørt om noen eksklusive all den tid du har dem 2 maskinene så er muligheten stor for at du ikke trenger noen X360.

Smaken er som baken og X360 har ikke så mange eksklusive som er så bra synes jeg, men jeg hadde uansett kjøpt en X360 bare for å oppleve dem. For det er ingen tvil at dem er bra...

Klassikerne er serien av disse:

Mass Effect

Halo

Fable

Gears of War

Dette er vel kjernen av system sellers til X360, ser vi bort ifra dem så er det egentlig ikke noen som folk flest kjøper en X360 for om en allerede har en PS3.

For min del så er det andre eksklusive til X360 som alene hadde gjort at jeg hadde kjøpt en X360, tenker på spill som :

Alan Wake

Splinter Cell Conviction

Shadow Complex

En skal nok være ganske så glad i spill om en kjøper en X360 "kun" for disse spillene jeg har ramset opp totalt her slik. Jeg er en slik fyr så kjøpet av en X360 angrer jeg langt derifra, om trådstarter er så glad i spill det vet jeg ikke.

Synes du vinkler det feil, jeg ser på X360 og PS3 som 1 og samme maskin med mange spill. Og så kjøper jeg spillene jeg liker....for det er jo spillene det handler om ikke maskinene? :)

Lenke til kommentar

Hadde samme dilemma som Gorzun tidligere og jeg endte også opp med samme konklusjon om ikke å kjøpe en Xbox 360, da jeg allerede har en PS3, Wii (teknisk sett ikke min, men så godt som) og en PC som kjører så og si alt. Og det dekker 99% av min spillsmak. Som andre her i tråden så liker jeg også PS3-kontrolleren bedre enn den til 360.

Det sagt så et det et par spill det er synd å ikke få spilt, men for min del dreier det seg ikke om noen av de spillene LarZen nevner. Det er derimot Lost Odyssey og Tales of Vesperia mitt spillhjerte gråter for. Men å kjøpe en ny konsoll for kun 2 spill virker ikke helt lurt, spesielt med tanke på alle spilene jeg knapt har fjernet plastiken fra.

En liten sjanse er det dog fremdeles for anskaffelse av 360. Med den nye slim-modellen, og forhåpentligvis litt flere spill jeg kunne tenke meg, kan det godt hende at en Xbox 360 på magisk vis dukker opp under tv'n. ;)

Lenke til kommentar

En skal nok være ganske så glad i spill om en kjøper en X360 "kun" for disse spillene jeg har ramset opp totalt her slik. Jeg er en slik fyr så kjøpet av en X360 angrer jeg langt derifra, om trådstarter er så glad i spill det vet jeg ikke.

lol, jeg kjøpte PS3 i fjor sommer bare for Killzone 2 og LBP. LBP er et av de beste spillene jeg har spilt, totally verdt prisen på konsollen, spillet og kontrollene alene<3

Har faktisk bare 6 spill til PS3, men det er jo kvaliteten på spillene til systemet som teller, ikke hvor mange det er av dem. Samme gjelder selvfølgelig for X360.

Lenke til kommentar

Jeg har bare 7 spill til Playstation 3 maskina mi kontra 55+ til Xbox 360. Kjøpte den utelukkende for Uncharted og Metal Gear Solid 4. De syv spillene har derimot en generell kvalitet som er langt over gjennomsnittet til resten av samlinga. Det er jo selvfølgelig mange kvalitetspill i resten av samlinga også, men det er tross alt ikke alle av de 55+ spillene som er awesome.

Poenget mitt er; jeg kjøpte Playstation for to spill.

Lenke til kommentar

Håper at du har funnet noen interessane eksklusiver som du kan tenke deg, som kom ut før år 2009, fordi de eksklusivene som har kommet ut i det siste skuffer for det meste. Tenker da spesielt på Crackdown 2, Ninety-Nine Nights II, Splinter Cell: Convicition og Halo ODST for å nevne noen. I tillegg synes jeg ikke Mass Effect 2 var noen stor forbedring fra det første. Poenget mitt er at jeg synes 360-ekslusivene i de siste årene har blitt plaget av hastverksarbeid. Jeg synes at de ser verre ut enn eldre 360 spill, og at det eneste som er "nytt" i spillene er som oftest en ny online/co-op modus. Spillene pusher ingen grenser synes jeg. Man har sett alt før, og til og med bedre tidligere.

Lenke til kommentar

Er faktisk i mer eller mindre samme situasjon som deg, har PS3 og tenker sterkt på å kjøpe en 360. Det store problemet er at jeg egentlig burde ha kjøpt 360 først. Det å kjøpe en PS3 hvis man allerede har en 360 er faktisk verdt det bare for å spille exclusivene, men det gjelder ikke andre veien. Høres veldig merkelig ut, men er sånn jeg opplever det. 360'en er nok en bedre konsoll når det kommer til konsoll-gaming generellt sett, men når du allerede har en PS3 dekker den behovet godt nok til at 360'en ikke blir like fristende. Personlig så skulle jeg ønske 360'en bare hadde noen få fler fristende exclusives (hadde hjulpet veldig hvis ME ikke var på PC), men jeg ender nok opp med å skaffe meg en en eller annen gang før Gears 3 kommer.

Lenke til kommentar

Klassikerne er serien av disse:

Mass Effect

Halo

Fable

Gears of War

Dette er vel kjernen av system sellers til X360, ser vi bort ifra dem så er det egentlig ikke noen som folk flest kjøper en X360 for om en allerede har en PS3.

Jeg ville nok ha lagt til Forza Motorsport og kanskje Left 4 Dead i den listen.

For min del er det Mass Effect, Gears of War, Fable og XBLA som gjelder. Det er også verdt å nevne Dead Rising, Kameo, Splinter Cell, Alan Wake, Crackdown og PGR. Jeg har kost meg mye med alle disse spillene. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor skriver dere hele tiden Mass Effect 1-2? Det er jo til pc også.

Fordi mange av oss er konsollgamere. Xbox 360 er den eneste konsollen som har tilgang til disse spillene.

Han lurer på om hvordan eksklusive-spill den har, Mass Effect er ennå ikke eksklusivt. Pluss, han skrev han har en god PC, så da kan han spille Mass Effect på den.

Lenke til kommentar

Han lurer på om hvordan eksklusive-spill den har, Mass Effect er ennå ikke eksklusivt. Pluss, han skrev han har en god PC, så da kan han spille Mass Effect på den.

Kanskje han ikke har spilt spillene på PC og heller vil spille dem på konsoll? Det skader ikke å nevne dem. Og det var ikke som om de var de eneste spillene som ble nevnt..

Lenke til kommentar

Nødt til å slenge inn et lite spørsmål...

Hvordan ligger xboxen an i forhold til fremtiden, med tanke på at den kun har hd-dvd, og ikke blu-ray? Den blir vel ikke obsolete med det samme? Tenker da på et scenario der spillene blir for store til at de får plass på en hd-dvd disc?

(Håper jeg bare snakker bullshit nå, og at det ikke har forankring i virkeligheten:p) Fordi jeg har egentlig bestemt meg for å kjøpe den alikevel!

Hvorfor:

Alan Wake

Gears of War

Gears of War 2

Halo 3 Classic

Halo 3: ODST

Left 4 Dead 2

Mass Effect 2

Mass Effect Classics

Derfor:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...