Gå til innhold

Hvorfor XboX 360?

Gorzun

Anbefalte innlegg

Har en ps3 og en wii, og en pc som fortsatt duger noe. Er veldig i tenkeboksen angående en xbox. Spesielt med tanke på den nye utgaven som kommer ut snart.

Har dog veldig liten peiling på eksklusive spill til xbox. Når jeg eier en ps3/wii fra før, blir jo den eneste grunnen til å kjøpe den (bortsett fra å få enda en tøff svart boks ved tv'en) de eksklusive titlene.

Hvilke er det som virkelig gjør at det er verdt det? Vet kun om Halo serien og Gears of War.

Om noen ba meg om grunner til å kjøpe Wii hadde jeg svart:

Mario, zelda og metroid serien, nåværende og kommende :D

Et noenlunde tilsvarende svar hadde vært topp, og hjulpet min vurdering :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hvilke sjangere du liker, men her kan jeg jo skrive om noen:

-Mass Effect 1 & 2: utrolig bra sci-fi RPG.

-Forza 3: Bra bilspill, Xbox sin "GT"

-Crackdown, jeg synes dette var veldig morsomt og spilte det sikkert 70 timer elns. Er et slags GTA på speed

-Fable 2 likte jeg veldig godt. RPG. #3 kommer i høst.

-Splinter Cell Conviction - snikespill.

-Alan Wake - "thriller / horror" spill fra de som lagde Max Payne.

Lenke til kommentar

Saints Row er også et veldig bra eksklusivt spill. Men et spill som de fleste har oversett og som etter min mening er blant de besste, til tross for at det var et av de første spillene som kom til X360, er Kameo: Elements of Power. Et fargerikt og herlig eventyr-spill. Anbefaler å sjekke det ut på youtube eller gametrailers for gameplay.

Lenke til kommentar

Saints Row er også et veldig bra eksklusivt spill. Men et spill som de fleste har oversett og som etter min mening er blant de besste, til tross for at det var et av de første spillene som kom til X360, er Kameo: Elements of Power. Et fargerikt og herlig eventyr-spill. Anbefaler å sjekke det ut på youtube eller gametrailers for gameplay.

Herregud så deilig å se at andre liker Kameo.

Men så til saken. Hvorfor skaffe seg en Xbox.

Vel, helt subjektivt vil jeg si at det er en herlig konsoll, med mange gode spill. Flere av de er jo nevnt i fleng lengre opp i posten, men kan jo slenge på Halo og Gears of war. Alle spillene i de seriene kan du jo nå få for en billig penge i tillegg.

Xbox live funker utmerket og selv om jeg har en PS3 så spiller jeg online 95% av tiden på xboxen.

LIVE virker rett og slett mer gjennomført.

Med den nye som kommer så får du en flott spillmaskin til en veldig ok penge.

Jeg gadd ikke å krangle med meg selv om hvilken konsoll som er best så jeg har i flere år hatt begge to. Why pick one when you can have the best from both worlds?

Liste over ekslusive til 360: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_games_exclusives_(seventh_generation)

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Jeg ser at de fleste storspillene er nevnt allerede, så jeg nøyer meg med å nevne et DVD-spill:

Dead Rising! "I've covered wars ya know" Frank West er konge, og det er Dead Rising også. Man spiller en fotojournalist som forviller seg inn i Willamette, en amerikansk småby med et alvorlig zombie-problem. Et helikopter dropper deg ned på et kjøpesenter, og eventyret er i gang.

Xbox Live Marketplace har et strålende utvalg av spill. Selv vil jeg anbefale Geometry Wars 2, Shadow Complex, Splosion Man, N+, Trials HD, PB Winterbottom, Perfect Dark, Banjokazooie og Banjotooie.

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe en X360?

- Multiplatform er vanligvis best på X360 (mtp. loadingtimes, oppløsning og grafiske effekter)*

- XBLA har mange perler. Shadow Complex, Splosion Man og Geometry Wars: Retro Evolved 2, for å nevne noen.

- Halo & Gears of War. Hvis PC'en din suger så finnes det også et hav av bra X360/PC ekslusiver.

- Kontrollern er digg!

- Xbox Live er vissnok bedre enn PS Network, men personlig syns jeg onlinegaming på konsoll er skjit uansett.

* Dette alene rettferdiggjør ikke et kjøp på 2-3k though, spesielt ikke hvis PC'en din kjører det meste optimalt.

Personlig bruker jeg PC'en min til generell gaming, X360 til de spillene som ikke finnes på PC, og til slutt PS3 til de spillene som hverken finnes på X360 eller PC.

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe en xbox 360? Tja si det, jeg ville heller bare spart opp pengene til en bedre pc eller noe enn å bruke pengene på det for å være helt ærlig.

Men om isåfall du trenger noen grunner:

- Xbox live arcade er ganske bra, har helt klart et bedre utvalg enn PSN. Mye av dette kan dog finnes på andre platformer som pc , psn, wii.

- Dead Rising, grafisk settt er det veldig utdatert. Morsomt men gameplay er veldig ensidig og man kan fort bli lei.

- FPS, FPS, FPS, her kan vel Halo nevnes uten at jeg nevneverdig ble noensinne imponert over det.

- Gears of War 2, ganske morsomt, men er alene ikke er verdt et kjøp.

- Mass Effect 1,2, Splinter cell conviction, dog alle kan også spilles på en god pc.

- Forza, bilspill kan ikke si mye om det ettersom jeg er ikke så begeistret for sjangeren.

- Fable 2, men forøvrig kan jeg nevne at jeg synes selv det var ganske elendig men er vel andre som hyller det. Bør vel ikke forvente noe akkurat revolusjonerende. Klønete slosing

- Beautiful Katamari, katamari er morsomt men spillene finner man til på mange andre konsoller i tilegg.

- Tales of Vesperia, et av de beste rollespillene denne generasjoen. Bare Valkyria Chronicles slår den.

Forøvrig er vel også live litt bedre enn PSN når man tar hensyn til cross game chat og live arcade men ellers er det etter min mening helt likt. Foruten at jeg har opplevd mye mer skit kasting på live enn psn. Uansett det er de eksluive spillene jeg har brukt minst tid på, svært få av de greide å virkelig fange meg og det var Gears of War 2 og ToV, så på den delen har jeg blitt virkelig skuffet, men det er vel bare meg.

Om du er veldig veldig glad i FPS da er nok consolen for deg men ellers ville jeg tenkt meg godt igjennom.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svarene!:)

Her var det mye viktig info føler jeg.

Følte det var best å spørre på forumet fremfor å sjekke en liste, fordi her får jeg svaret på hvilke spill som faktisk er bra også.

Jeg liker alle spillsjangre, så det gjør ikke saken enklere:p

Tenke tenke tenke :D

Lenke til kommentar

Om du er veldig veldig glad i FPS da er nok consolen for deg men ellers ville jeg tenkt meg godt igjennom.

Wat. Har ikke folk sluttet med dette tullet ennå? Man trenger ikke å være fan av fps-spill for å elske Xbox 360. Konsollen har et veldig bredt utvalg av spill.

Lenke til kommentar

Wat. Har ikke folk sluttet med dette tullet ennå? Man trenger ikke å være fan av fps-spill for å elske Xbox 360. Konsollen har et veldig bredt utvalg av spill.

Konsollen har et veldigt bredt utvalg av spill ja, men når det gjelder gode exclusives og de "store" titlene så er det først og fremst snakk om skyting, Halo 3, Halo Reach, Gears of War 1,2, Mass Effect 2 (selv om det er et rpg, Splinter Cell (Ikke et fps men involverer skyting). Dette er de selve storspillene til 360. Kan vel og inkludere Forza som en stortittel.

Foruten om disse har man jo selvsagt en del andre exclusives, men som har fått litt dårligere kritikk og gir således ikke en like god garanti om du likker det eller ei, mye ok, noe dårlig, og noe bra.

Uansett poenget er jeg personlig ser liten grunn til anskaffelse av en 360 med mindre man a) Planlegger å kjøpe mye fra live arcade, for der er inneholdet svært bra, og man kan faktisk prøve alle spillene før man kjøper de. eller B) Ikke har penger til en god nok pc.

Historien er selvsagt helt annerledes om han ikke hadde hatt ps3, men når han allerede har ps3 og wii har han allerede tilgang til et såpass stort bibliotek at en 360 bare øker dette biblioteket litt siden ps3 og 360 deler såpass store deler av spillene. Samtidig deler PCen biblioteket til deler av 360spillene som Mass Effect 1,2, Gears of War, Splinter Cell: Conviction, Fable 3

Lenke til kommentar

Konsollen har et veldigt bredt utvalg av spill ja, men når det gjelder gode exclusives og de "store" titlene så er det først og fremst snakk om skyting, Halo 3, Halo Reach, Gears of War 1,2, Mass Effect 2 (selv om det er et rpg, Splinter Cell (Ikke et fps men involverer skyting). Dette er de selve storspillene til 360. Kan vel og inkludere Forza som en stortittel.

Det er jo slik på PS3 også. Killzone, Uncharted, Metal Gear Solid, Resistance, Socom og Ratchet & Clank. Jeg er ikke uenig i påstanden om at mange store 360-spill involverer skyting. Jeg er bare litt lei av at 360 er den eneste konsollen som blir stemplet som en skytespillkonsoll.

Jeg synes for øvrig at det er merkelig at du lemper spill som involverer skyting inn i en og samme gruppe. Gjør du det samme med spill som involverer sverdkamper?

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Det er jo slik på PS3 også. Killzone, Uncharted, Metal Gear Solid, Resistance, Socom og Ratchet & Clank. Jeg er ikke uenig i påstanden om at mange store 360-spill involverer skyting. Jeg er bare litt lei av at 360 er den eneste konsollen som blir stemplet som en skytespillkonsoll.

Jeg synes for øvrig at det er merkelig at du lemper spill som involverer skyting inn i en og samme gruppe. Gjør du det samme med spill som involverer sverdkamper?

La gå nå er vel strengt talt noen av disse spillene i såkalte del sjangere. Halo serien er FPS, Gears of War er TPS, men sånn sett er det mye av det samme egentlig spesielt multiplayer, Mass Effect 2 er vel et..vanskelig å kategorisere selv synes jeg ikke det er et RPG men mer et TPS med valg. Så sånn sett om man trekker inn FPS og TPS inn i en og samme sjanger må man være glad i skyting for å sette pris på disse mener da jeg. Splniter Cell Conviction er vel mer blanding av stealth og action men jeg trakk det fram fordi det var et stor spill.

Ratchet og Clank er mer platform spill med våpen en FPS/TPS, men jo jeg forstår poenget. Resistance, Socom, MAG har jeg faktisk aldri spilt men de går vel selvsagt alle under FPS sjangeren, MGS går vel under stealth action noenlunde samme som Splinter Cell. Uncharted 2 blanding av platform og tps.

Men det underliggende poenget er at de store spillene til xbox 360 er i stor grad skytespill i form av fps/tps, til dels går det samme igjen med ps3 men her synes jeg det er likevel mye breddere i forhold til spill i ulike sjangre, ihvertfall i forhold til kvalitet. Wii vet man jo alle hva står for, mario,metroid,zelda,osv,osv.

Uansett dette er selvsagt bare min personlige mening er at man rett og slett ikke får nok valuta for pengene dersom man allerede har wii og ps3 ifra før. PS3 tilbyr allerede det svære antallet av spill som ikke er ekslusivt, dermed kan ikke 360 tilby det. Etter min mening har ikke 360 rett og slett nok ekslusive spill til å friste enda et konsollkjøp, med mindre A) Du har planer om å kjøpe mye arcade spill B ) Ikke har god nok PC, og er interessert i et eller flere av følgende spill som deles mellom PC og 360: L4D2, Mass Effect 1 og 2, Splinter Cell Conviction of Fable 3, Gears of War 1.

Må også nevne at jeg synes ikke det virker så veldig imponerende med tanke på framtiden heller men her har jeg kanskje ikke fått med meg så mye. Kinect er en sak uten at jeg har interesse over for det, men etter reach, fable 3 hva i all verden kommer etterpå?

Endret av Quagles
Lenke til kommentar

Vi får bare være enige om å være delvis uenige da. :p

Jeg er dog enig i at det er unødvendig å ha såpass mange konsoller/spillmaskiner. Har man en god spill-PC har man tilgang til mange av spillene til 360. Har man en 360 har man tilgang til mange av spillene på PS3. Det blir mye overlapping.

Jeg har ca. 60 spill til X360(halvparten er XBLA-spill), og jeg ligger langt etter skjema med tanke på spill jeg har lyst til å kjøpe og spille. For min del er det uaktuelt å kjøpe enda en hjemmekonsoll før jeg går tom for spill jeg har lyst til å spille på 360.

Lenke til kommentar

Vi får bare være enige om å være delvis uenige da. :p

Jeg er dog enig i at det er unødvendig å ha såpass mange konsoller/spillmaskiner. Har man en god spill-PC har man tilgang til mange av spillene til 360. Har man en 360 har man tilgang til mange av spillene på PS3. Det blir mye overlapping.

Jeg har ca. 60 spill til X360(halvparten er XBLA-spill), og jeg ligger langt etter skjema med tanke på spill jeg har lyst til å kjøpe og spille. For min del er det uaktuelt å kjøpe enda en hjemmekonsoll før jeg går tom for spill jeg har lyst til å spille på 360.

Har selv alle konsollene uten at jeg ser helt bruken for det, greit å ha i tilfelle noe jeg virkelig ønsker å ha tak i. 360 var første next gen, ble kjøpt fordi den var den billigste av ps3 og 360. Kjøpte senere en DS for å få en håndholdt, har i ettertid blitt brukt til nesten bare FFTA2, Proffessor Layton og alle Phoenix Wright spillene. PS3 ble kjøpt pga Valkyria Chronicles og var absolutt verd det, er konsollen jeg har mest spill til, mest pga gratis nett og jeg foretrekker håndkontrolleren bittebittelitt over 360en. PSP ble kjøpt pga Monster Hunter Freedom Unite, ellers fint lite. Wii ble og innkjøpt pga Monster Hunter Tri, og det er kun det og Muramasa jeg faktisk har fått tid til å spille igjennom. PC kommer til helgen akk ja, så mye spill så liten tid.

Men joda vi får være uenig. Et siste tips jeg kan komme med er vel om det er et spill du absolutt føler du MÅ spille, bare MÅ prøve og ikke kan på andre måter så kan du vel like godt gå for det. Funket for meg ihvertfall, DS alene verd det for Phoenix Wright, PSP alene verd for Monster Hunter. Er vel eneste wiien som ikke har innfridd helt men det er mer pga tid og penger.

Lenke til kommentar

Tull eller ikke. Damn. Jeg er mest glad i PS3 kontrollen fordi den passer hånden min best. Men fy steike 360 kontrollen er lagd for FPS spill. Solid og gjennomført kontroll til FPS. Triggerne er også en del bedre enn PS3 sin.

Lenke til kommentar

Blir nok til at jeg venter litt, og evt oppgraderer pc'en først.

Må atter en gang takke for mange gode innspill. Gjør ting lettere når man lufter tankene litt og får andres syn på ting:) (Spesielt når jeg visste lite om xbox xclusives)

Sannheten er at jeg har allerede sykt mye jeg må spille gjennom bare med wii og ps3, så det blir å vente og evt se... Pc'en kunne egentlig trengt en oppussing :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...