Neala Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Hallo Hva synes du om denne Sciphone? Alle som har samme? Hva er den positive og negativer? Lenke til kommentar
Mr. Ikke her mer Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Jeg har ikke noen erfaringer med denne telefonen, men med kinatelefoner generelt kan jeg ikke si noe annet enn at du får det du betaler for. Her betaler du for lite og ingenting, og det du får er en kinatelefon - med andre ord, lite og ingenting. Altså, det er ikke mye som er positivt med disse telefonene. Det er en ting som er spesielt lite moro med disse telefonene. Det er biten med at software er elendig, du har ikke mulighet til å installere programmer du ønsker å bruke osv på disse. Jeg ser at denne støtter Java, men av erfaring er det ikke veldig mange programmer kodet i Java som allikevel funker sammen med telefonen. Meget dårlig kvalitet på batteriene som følger med disse telefonene. Ikke bare må du lade ofte, men selve kvaliteten i batteriene er dårlig. Ett av de to batteriene på min forige kinatelefon døde helt fordi jeg ikke ladet telefonen på ca 30 dager. At et batteri faktisk dør (blir helt ubrukelig) fordi det ikke brukes på 30 dager er ikke bra. Den telefonen der er ikke (etter min mening) brukendes til mye mer enn ringing og sms. Musikk mener jeg å huske den er meget dårlig til. Den støtter nemlig ikke multitasking, slik at musikken kan kjøre selv om telefonen er låst. Det er veldig kjedelig å måtte sitte med telefonen i hånda hele bussturen fordi du ikke kan låse telefonen mens musikken spiller. Kort forklart, den funker greit til det en telefon skal gjøre (ringe og sende sms), men den funker ikke til noe som helst annet. Om du vil ha en telefon for musikk og andre morsomme greier vil jeg nok anbefale at du kikker på de mer kjente mobiltelefonene. Gjerne fra HTC eller Nokia. iPhone liker jeg ikke anbefale pga stive priser i forhold til priser hos konkurrentene. For folk flest betyr visstnok ikke de stive prisene på iPhone noe, men selv synes jeg det er bortkastede penger. Og husk - kjøper du telefonen i Norge har du også forbrukerkjøpsloven i ryggen dersom den skulle ha noen problemer. Det er fort mye arbeid dersom det skulle vise seg å bli noe galt med en kinatelefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå