V. Haugen Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 - Tjener grovt på å selge nye Apple iPhone 4, antyder mobilforsker. Les saken her Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Der må man jo ta i betraktning at dollar prisen som er satt opp her er uten moms. I tillegg snakker vi kun komponentpris. disse stakkarene på Foxconn skal vel ha litt for å montere sammen herligheten, og i tillegg skal den fraktes halve kloden rundt. R&D avdelingen hos Apple jobber nok heller ikke gratis. Jeg er faktisk overrasket over at komponentprisen er såpass høy i forhold til salgspris i USA, som er 199$ Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 199 bucks med abonnement, ja. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Vel, er jo slik at denne saken er profilert rett og slett fordi iPhone er i vinden, hvorfor kan man ikke skrive om byggekostnaden på andre mobiler. Synes egentlig det å skrive en artikkel om dette uten og også ta med eksempler fra andre telefoner er uinteressent. Særlig når dere bare hoster opp deler av en artikkel fra en annen analytiker. Stol på dere selv driv med litt egenanalyse av disse resultatene og kom frem med en sak som faktisk sier noe som helst. Lenke til kommentar
V. Haugen Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Vel, er jo slik at denne saken er profilert rett og slett fordi iPhone er i vinden, hvorfor kan man ikke skrive om byggekostnaden på andre mobiler. Synes egentlig det å skrive en artikkel om dette uten og også ta med eksempler fra andre telefoner er uinteressent. Særlig når dere bare hoster opp deler av en artikkel fra en annen analytiker. Stol på dere selv driv med litt egenanalyse av disse resultatene og kom frem med en sak som faktisk sier noe som helst. Dette synes jeg var god, konstruktiv kritikk, og jeg ser absolutt poenget ditt. iPhone 4 er virkelig i vinden om dagen, og mange av våre lesere er derfor opptatt å vite mest mulig om nettopp denne telefonen. (Også litt obskure ting som hvor mye komponentene koster etc. -trodde jeg..) :unsure: I dette tilfellet sier jeg meg imidlertid enig i at jeg heller burde brukt tiden på å skrive om noe med litt større allmenn interesse. Etter denne påminnelsen vil jeg derfor prøve å velge nyhetssaker med litt større omhu fremover. Takk for ditt innspill! Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Så har de jo den nye A4 brikken som de brukte over 1 miliard dollar på å utvikle Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Det her er så ufattelig idiotisk å lage en sak av.... Tror dere bilen dere kjøper KUN dekker komponentkostader? Hvor mye tro du dressen din til 1,500 kroner på H&M koster? Det her er såkalt LAVPANNE journalistikk. Hensynta driftskostnader, lønninger, markedsføring, logistikk, lokaler, forsikringer, skatter og avgifter + fortjeneste (ikke sikkert dere skjønner det, men det lønner seg for alle å handle hos de som tjener penger - hvis ikke er de fort borte.....) Bruk tiden på å skrive noe som faktisk betyr noe Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Fantastisk. Rett over deg ser du et prakteksempel på god konstruktiv kritikk, og så kommer du med det motsatte. Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Tøft, jeg vil også være "viktig". Oi oi oi så lite interessant blablabla.. Har dere ikke bedre ting å skrive om blablabla.. Jeg er enig i kritikken, og hadde gjerne likt å vite hva andre mobiler koster i materialkostnader, men må si meg enig i at jeg er en av de som syntes det er artig å vite disse obskure tingene Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 den selges for ca. 2.000 på Apple sin nettbutikk ;D med dagens kurs. 5. Juli 2010 Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 dette er ikke en stor bombe. alle apple produkter er kraftig overpriset. man betaler for det lille eplet på baksiden, får grei kvalitet og et "easy" produkt. har du lite peil på elektronikk og har cash? gå for apple! Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 ærlig talt, er dette noe nytt? Lenke til kommentar
Mobilen.no Gjest Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Artikkelen tar INGEN hensyn til noen andre kostnader enn hva hvilke deler koster å bli produsert. Bare tenkt deg markedsføringskostnadene... ENORME. Pluss logistikk osv som nevnt ovenfor. Tomler opp for den kommentaren "Gjest". Så enkelt er ikke regnestykket lillegutt (Vegard Haugen). Lenke til kommentar
V. Haugen Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Artikkelen tar INGEN hensyn til noen andre kostnader enn hva hvilke deler koster å bli produsert. Bare tenkt deg markedsføringskostnadene... ENORME. Pluss logistikk osv som nevnt ovenfor. Tomler opp for den kommentaren "Gjest". Så enkelt er ikke regnestykket lillegutt (Vegard Haugen). "Lillegutt", faktisk! hehehe.. Etter min oppfatning kommer det tydelig frem i artikkelen at det kun er snakk om materialkostnader: Det er likevel verdt å merke at produksjonskostnader, programvare, samt royalty og lisensavgifter ikke er medregnet i iSupplys regnestykke. Altså vil den totale kosten per solgte iPhone 4 naturligvis være høyere enn kun den samlede prisen på materialene. En mer detaljert gjennomgang av iSupplys analyse finner du her. ...med andre ord er jeg helt enig med deg i at materialkostnadene ikke utgjør hele regnestykket i denne sammenheng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg