Gå til innhold

Hva er normal temp. på xp2500+

wanvik

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en xp2500+ på komplett i går, men stusser litt på temp'en på den.. Da jeg kjørte den helt uklokket, var tempen ca 50c (skal nevnes at det var 29c i rommet). Hadde ikke vanntemp da, men koblet på senere.

Så klokket jeg LITT, dvs. 11x170, tempen var da den samme. koblet så på termometer i vanntank (vannkjølinga er slik: pumpe -> radiator -> radiator -> cpu-blokk -> gpu-blokk -> vanntank) og vanntempen lå på ca 32c. Idag er det heldigvis litt kaldere her, og vannet har holdt seg på 30c, mens cpu lå på 47 (lite belastning, men ikke idle..)

Så klokket jeg nettopp opp litt, 12.5x166, og økte vcore til 1,75, og har nå en temp på 50 i pcu og 30,2 i vannet (romtemp 27,3c)

Noe sier meg at det er dårlig varmeoverføring mellom cpu og kjøleblokk (waterchill), da vannet ligger mellom 2.5 og 3c over romtemp, og cpu er så varm..

Hvilken temp har dere andre / hva er vanlig på en standard eller lett klokket xp2500+?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat nå så har jeg en cputemp på ca 35c idle og 39c load. Vanntemp ligger nå på 30c. Akkurat nå så kjører jeg 2400Mhz @ 1.95v . Tror nok du burde ta av vannblokken din, og feste den på nytt. Sjekk med det samme om det er et godt avtrykk etter core på blokka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...