Gå til innhold

Problemer med Mass Effect

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte Mass Effect på steam når de hadde salg på det for ikke lenge siden.

Men Mass Effect(det første spillet) lagger massivt når jeg starter og under menuen,

aldri kommet langt nok til å starte et spill(5min med strev for å få musa til "new game" klikker jeg i 2-3min uten at noe skjer, gir opp etter det og lukker spillet.

Jeg kjøpte Mass Effect 2 i samme slengen og det fungerer helt utmerket. Kjører helt reint, så tror ikke det er hardware relatert.

Jeg har prøvd å reinstallere spillet, directX og skjermdriverne.

Noen som har hatt lignende/samme problem eller har noen forslag til hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan ikke ha noe med operativsystemet å gjøre da? Kan nemlig ikke se noe om Win7 under Supported OS. Så hvis du har Win7 så kan det kanskje være derfor?, selv om jeg synes det er litt rart for et såpass nytt spill.

Edit: Dette stod under: * WINDOWS VISTA OR WINDOWS 7 USERS: Launching “Mass Effect” from Steam requires the setting “Run as Administrator”. If the User Account Control feature of Windows Vista is enabled, launching “Mass Effect” from Steam will result in failure. For users with User Account Control enabled, launch Steam using the “Run as Administrator” option or launch from the windows shortcut.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

lekte meg litt med grafikk options, introfilmene går nå reint med noen unntak, lyden gikk av og på, Demiurge sin logo kom to ganger.

Når jeg kommer to "press any key" så lagger det like mye som før.

Jeg prøvde i windowed mode, når jeg "tabba" ut til et annet vindu så gikk animasjonene i bakgrunnen helt reint. når jeg prøver å klikke meg inn igjen lagger det som bare det og etter lang "spamming" på "start new career" skjedde det fortsatt ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...