Jack Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Hvordan virker WOL? Jeg har satt inn et slikt kort i PC'en min. Trenger jeg noen spesielle program? Kjører Windows XP Pro på denne. Klient maskinene har WinME og Win95..... Lenke til kommentar
Buggah Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Du trenger jo et hovedkort som støtter dette. Så trenger du kabelen fra HK til LAN kort. Deretter en instilling i BIOS eller OS Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Maskinen min har dette automatisk stilt på, tydeligvis... Jeg opplevde det en gang på LAN... Har ikke satt "WOL: on" eller.no... Har bare satt kortet i en PCI-slot... Og se; Maskinen slår seg på! Uten min hjelp! Når den er kobla i nettverk! Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 har opplevd tilsvarende .... tilvanlig er nettverks kortet kobla til en switch... Dette er maskina konstant selv om det ikke alltid er andre maskiner kobla til switchen .... opplevd flere ganger att maskina bare slår seg på helt uten videre. Lett å merke siden den bråker ganske mye. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Ja, du trenger et spes program. Nei, det er ikke sikkert du behøver ledning fra hk til nettverkskort. søk på wol eller LANstart e.l. og du finner sikkert et prog. som virker. Du kan forøvring skru av og på wol i bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå