Gå til innhold

C++ library for automatisk genererign av trær + textures

Anbefalte innlegg

Hei der!

For et par år siden begynte jeg utvikling av en 3d-engine. Denne ble jeg aldri helt ferdig med, fordi det onde Universitet i Oslo krevde *arbeid* for pengene de ga meg.

Nå er jeg heldigvis ferdig med doktorgraden, og har tenkt å bruke de neste månede på å få ferdig en nedskalert versjon av enginen: et OpenGL C++-library som automatisk genererer trær, environment og textures til bruk i spill (noenlunde som SpeedTree).

Trær tegnes høydetaljert når kamera er nær, med level-of-detail som kontinuerlig endres til objektet byttes ut med en impostor på store avstander. Opptil flere flere tusen objekter kan tegnes før det går noe særlig utover ytelse.

hjemmesiden til prosjektet har jeg en utviklingsblogg + screenshots + dokumentasjon om arbeidet. forhåpentligvis blir det en tidlig versjon ferdig i løpet av september.

Kommentarer, ideer og betatestere er kjekt!

cirio_00_02.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi! Dette virker spennende! Har du tenkt på hvis du eventuelt skal oppgradere kvaliteten på textures'ene, hvordan det vil eventuelt påvirke ytelsen hvis du skal ha tusenvis av trær, store områder etc. ? Eller vil alt bli skalert ned ved hjelp av level of detail funksjonen du har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...