Gå til innhold

Mass Effect 1 GoD fryser under spilling.

Anbefalte innlegg

Hallaisen

Satt her i helgen og fant ut at eg hadde lyst å spille gjennom Mass Effect 1 igjen. Men det gamle spillet hadde på mystisk vis forsvunnet.

Så fant ut at eg skulle kjøpe det gjennom Games on Demand på konsollen.

199,- er jo ikke så værst. Så etter eg lastet det ned, så lagde eg en ny figur og startet å spille. Alt går knirkefritt, helt til eg kommer til Presidium. Her fryser spillet helt random på følgende ting.

-Går opp eller ned trapper

-Kjøper noe så exiter kjøpescreen

-Alle heiser

-Åpner og lukker meny.

+pluss mange andre random ting

Merkelig nok, så skjer det aldri under samtaler eller i kamp.

Har nå, slettet alt som hadde med mass effect på hardisken, lastet ned på nytt.

Clearet cashe på harddisken, og generelt bare knotet rundt for å finne en måte.

Lagd nye chars, men ingenting funker. Når det fryser så må eg slå av hele maskinen, så eg må lagre hvert minutt for å være sikker.

Hjelp! (med andre ord)

Hadde aldri dette problemet med spillet når eg hadde det på disk. I tillegg så har xboxen min blitt skiftet ut pga en RRoD problem tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

synd du ikke kjøpte spillet på disk til halve prisen, syns ikke noen bør kjøpe på games on demand pga de stygge prisene der.

Men for å svare på spørsmålet ditt, i teorien skal det du kjøpte være helt likt som en fysisk kopi, så hvis mulig så må du prøve det på en annen konsoll.

har du lagt merke til om viftene går på fullt når du spiller??

isåfall så bør du støvsuge, eller rett og slett sende inn xbox til microsoft pga frysninger. (dette er et kjent problem)

Endret av 530xd
Lenke til kommentar

Det er det som er litt rart, xboxen ligger på et veldig bra ventilert sted, og ikke noe støv i nærheten.

Har støvallergi, så driver å støvsuger hele tiden.

Og det er kun dette spillet som skaper seg.

Kan spille i evigheter uten problemer, har tilogmed installert en del spill på harddisken tidligere uten problem.

Ergo, viss eg ikke ahr problemer med de andre spillene, kordan kan eg ha problemer med det ene spillet?

Lenke til kommentar

Hallaisen

Satt her i helgen og fant ut at eg hadde lyst å spille gjennom Mass Effect 1 igjen. Men det gamle spillet hadde på mystisk vis forsvunnet.

Så fant ut at eg skulle kjøpe det gjennom Games on Demand på konsollen.

199,- er jo ikke så værst. Så etter eg lastet det ned, så lagde eg en ny figur og startet å spille. Alt går knirkefritt, helt til eg kommer til Presidium. Her fryser spillet helt random på følgende ting.

-Går opp eller ned trapper

-Kjøper noe så exiter kjøpescreen

-Alle heiser

-Åpner og lukker meny.

+pluss mange andre random ting

Merkelig nok, så skjer det aldri under samtaler eller i kamp.

Har nå, slettet alt som hadde med mass effect på hardisken, lastet ned på nytt.

Clearet cashe på harddisken, og generelt bare knotet rundt for å finne en måte.

Lagd nye chars, men ingenting funker. Når det fryser så må eg slå av hele maskinen, så eg må lagre hvert minutt for å være sikker.

Hjelp! (med andre ord)

Hadde aldri dette problemet med spillet når eg hadde det på disk. I tillegg så har xboxen min blitt skiftet ut pga en RRoD problem tidligere.

kan være noe som er korrupt i filbasen. Prøvd å slette spillet for så å laste ned igjen? Tror ikke du sletter saves hvis du sletter spillet?

Lenke til kommentar

Snakket nettopp med Xbox support, de hadde ikke noe konkret svar til meg hva som kan gjøre det.

Eneste eg håper på er at når eg får den nye xboxen (min var kjøpt på samme dag som den kom ut, og byttet en gang) så vil det gå greit.

Men men vi får se. Har nå lagret litt over 100 ganger på 3 timers spilling, bare for å kunne komme meg noen veier :p

Takk for all hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...