Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ip forwarding og nating


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har telenor og vil gjerne vite hvordan jeg får ip forwarding eller utfører en såkalt nating.... Har en server som oppkobling som mottar den automatiaske ipen fra telenor og vi andre på nettverket som er koblet til vår server har lokal ip, dette gir store problemer I mange spill som t.e.x. Warcraft 3 (hosting/joining)

 

Noen som kan gi meg noen generelle tips eller si meg hvordan jeg skal utføre dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er nettverket delt nå(en windows serving maskin)?

 

Du kjører sikkert nating allerede, telenor gir bare ut en IP pr. kunde. NAT har en begrensning til en gameserver pr maskin på LAN med nat funksjon.

 

Forwarding brukes dersom du skal ha en server stående på en maskin bak selve serveren. Når du kobler deg til internett åpner du(i ditt tilfelle) en forbindlelse ut via NAT og trenger ikke noen form for forward. NAT funksjonen er en form for forwarding som oppstår som en følge av at du åpner en forbindlese fra LAN til WAN.

 

Problemet ditt er nokk sikkert en firewall som stenger de portene du trenger for å koble deg til den gameserver du skal bruke(med forbehold om begrensinger i 'nat-serveren' du bruker).

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har en firewall oppe ...

 

Modemet til oppkoblingskort på server(winxp) og fra nettverkskortet til switchen og 4 maskiner plugget i hver sin port ....

 

Hva skal jeg gjøre hvis jeg fortsatt vil ha en oppkoblingserver og at den eksterne ipen skal en av de 4portmaskinene bruke ?

 

Er det forresten mulig å gå inn på modemet og sjekke hvilke porter som er åpne og ikke ? eller komme innpå den ?

 

takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...