Gå til innhold

Activision-sjef ønsker Call of Duty-MMO (X360, PC, PS3)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg middels begeistret for denne fyren og bryr meg fletta om Call of Duty, men jeg må si jeg vegrer meg for å kaste meg på vendettaen enkelte ser ut til å legge ut på mot fyren og selskapet hans.

Ja vel, så ønsker han å tjene penger, men sett rent bort i fra at han sier det alle tenker så ser jeg ikke problemet. Dessuten har han vel aldri sagt at han kommer til å fjerne samtlige tidligere Activision-spill fra butikkhyllene eller gjøre folks kopier av spillene uspillbare?

Jeg registrerte ikke noe hylekor når Blizzard kunngjorde en MMO av WarCraft, sin mest kjent serie, men når Cotick snakker om å lage en MMO av sin mest kjente serie er det frem med høygaflene og så mange fakler man bare klarer å bære.

Lenke til kommentar

Det har noe med konteksten å gjøre. Da Blizzard annonserte WoW, var MMO-markedet i stor grad upløyd mark. I 2010 skal hver eneste IP, merkenavn, serie, univers og fanden og hans oldemor gjøres MMO av, til tross for at markedet i stor grad er mettet, og ingen av de nye titlene evner å innovere utover styremedlemmenes insistering på at også de må ha en del av kaken, fordi MMO-modellen i teorien er den mest lønnsomme.

Ellers kan det jo være av en viss betydning at Blizzard har en høy stjerne hos de aller fleste spillere - slik at spillannonseringer fra dem alltid møtes med optimisme og interesse - mens Kotick & Co. i løpet av de siste par årene har opparbeidet seg ca. det motsatte. At Kotick vil prøve å lage MMO av en FPS-serie som allerede begynner å bli øm rundt jurene, overrasker ingen, det kommer tross alt et par nye MMO-annonseringer i måneden. Ei heller gleder det noen, fordi det sannsynligvis kommer til å være forbrukerfiendtlig venstrehåndsarbeid, eller en kynisk repackaging av MW2/Black Ops hvor man må abonnere på tjenesten i bytte mot gameplay som er identisk med tidligere titler i serien, pluss noen gimmickinnovasjoner som skal forklare byttet mot MMO-modellen. At Kotick selv framstår som fullstendig uspiselig i absolutt alle sammenhenger hvor han får lov til å uttale seg, hjelper heller ikke. På grunn av tingene han stadig vekk lirer av seg, har Activision et gigantisk troverdighets- og PR-problem blant spillere som følger med i de relevante mediene. Jeg både håper og tror at de fleste av gamer.nos lesere ser gjennom det PR-vennlige pisspreiket til Kotick som om det skulle ha vært skinnende rent glass, og ikke et sekund faller for den trette "vi ønsker å tilby x til spillerne, men det kan kun oppnås gjennom y"-retorikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...