Gå til innhold

Hacking, hva er vitsen?

LoS

Anbefalte innlegg

Hei!

Var akkurat vitne til at en server ble hacka og 30% sletta.

Alle viktige filer og sånn ble borte :cry:

Det gjør meg bare så forbanna!

Er det noen her som veit hva som er vitsen?

Har aldri skjønt det jeg..

Hvis noen hadde en eneste god grunn til å hacke så skulle jeg likt å hørt den :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hacking er hærverk.

hærverk blir utført av kriminelle

kriminelle er sammfunnets avskum

ingen liker avskum, derfor er det ulovlig å være kriminell

Noen blir kriminelle forde de søker "spenning", men personlig syns jeg det er bullshit!

hvis man syns det er så gøy å ødlegge for andre kan man heller ta og ødlegge sin egen bil eller hacke sin egen data :grumpy:

Andre er kriminelle fordi de er vokst opp i ett kriminelt miljø, og vi har lært i naturfagen at: dna og miljø bestemmer hvordan man blir.

men dette går selvsagt på valg - jeg kan selv velge om jeg vil stjele eller ikke stjele, i norge er det ingen som har et behov for å stjele(man får penger av staten - om man ikke gidder å jobbe, hvis man syns det er forlite kan man enten bli ufør eller skaffe seg en jobb)

Jeg har aldri gjort hærverltyveri og skal aldri gjøre det, det er og blir for dumt å ødlegge for andre og seg selv.

Lenke til kommentar
Gir bort 100kr til den som kan finne èn god grunn til å hacke :D

noen hackere som har sittet inne har fått bra jobber pga de er "flinke" på data. GI MEG PENGA MINE :D

hehe, er ikke akkurat god grunn å sitte inne da :D

uansett hvor god du er så bør du nok ikke satse på å hacke i filler servere og slikt bare fordi du tror at med en gang du kan hacke så får du jobb i NASA ikke sant ? :p

Lenke til kommentar

En hacker er en som liker å finne ut alt mulig om et system, til forskjell fra en vanlig bruker, som bare vil lære seg det nødvendige. En hacker er en programmerer. En hacker er en ekspert på et spesielt program. En hacker er en som liker utfordringen ved å tøye og bryte grenser.

En cracker er en ondsinnet person som prøver å avdekke følsom informasjon ved å snoke rundt.

Lenke til kommentar
En hacker er en som liker å finne ut alt mulig om et system, til forskjell fra en vanlig bruker, som bare vil lære seg det nødvendige. En hacker er en programmerer. En hacker er en ekspert på et spesielt program. En hacker er en som liker utfordringen ved å tøye og bryte grenser.

En cracker er en ondsinnet person som prøver å avdekke følsom informasjon ved å snoke rundt.

nei nå må du gi deg ..

det er det mest...... riktige jeg har lest! :p

jeg sier kortsagt ...

:yes::yes:

Lenke til kommentar

Hacking kan være moro - men det er en uskrevet regel at man aldri ødelegger noe om man er en "snill" hacker. Det kan være moro å se om kunnskapene er gode nok til at man klarer å komme seg inn på systemer. Er man av den hederlige typen, gir man driftsfolkene på "målet" beskjed om hva man gjorde slik at de kan ordne det. Men jeg synes IKKE det gjør noe om nazi-siter blir ødelagt! :)

Lenke til kommentar

nei nå må du gi deg ..

det er det mest...... riktige jeg har lest! :p

jeg sier kortsagt ...

:yes::yes:

:yes: Skulle til å skrive noe lignende :p
Lenke til kommentar
Hacking kan være moro - men det er en uskrevet regel at man aldri ødelegger noe om man er en "snill" hacker. Det kan være moro å se om kunnskapene er gode nok til at man klarer å komme seg inn på systemer. Er man av den hederlige typen, gir man driftsfolkene på "målet" beskjed om hva man gjorde slik at de kan ordne det. Men jeg synes IKKE det gjør noe om nazi-siter blir ødelagt! :)

eller biltilsynet! :grumpy: , mopeder i 40. hva er det for noe tull?!

Lenke til kommentar

Det er ikke alltid at driftsfolka er så smarte, da. F.eks. har Oracle database et standard passord som må endres etter installasjonen - glemmer man det, har man full tilgang til hele systemet! Mener å huske at bruker SCOTT har passordet TIGER, men det der er jeg ikke 100% sikker på (lenge siden jeg har jobbet med Oracle).

Lenke til kommentar

Jeg kan si meg enig i at hacking kan være en god ting, hvis du klarer å komme deg inn så syns jeg at det er bedre å si ifra til administratorene som driver serveren, da kan jeg si meg enig i at hacking er en god ting, jeg fant faktisk ut hva han brukte til hackinga si, ikke helt ordrett men, noe med xibit ssl elns?

btw: hvem sa at hacking kunne brukes for å finne feil på et system og rette dem? det ligger en hundre lapp og venter på deg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...