MrBrightside Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Hei Jeg skal i løpet av den nære framtid anskaffe meg ny mobiltelefon og har de siste ukene trålet nettet for både anmeldelser, forumposter og andre skriblerier. Har lagt merke til disse flotte smarttelefonene, og tenker "jøss, det hadde vært kjekt med en sånn en". - Nei, det hadde det ikke. Smart-telefon er langt unna mitt behov, men det som er så jysla irriterende er at jeg blir smartblind - alle artiklene omhandler jo disse telefonene! Også kommer vi til forumposter, hvor alle anbefaler smarttelefoner uten sidestykke. Ønsket mitt er med andre ord om noen av dere kan stille opp som den barmhjertige Samaritan dere er og gi noen innspill i tråd med spesifikasjonene som følger. Målet mitt er å få kombinert mine privat- og jobbpreferanser i en og samme mobil. Hva angår jobb behøver jeg en mobiltelefon der JEG (ikke mobilen) kan sjekke min e-post og den har en fullgod kalenderfunksjon. GPS trenger jeg ikke, jeg kan veien. Når det gjelder privatlivet er jeg storfan av SMS og innkommende og utgående anrop hva angår mobiltelefoner, men WiFi er ikke å forakte. Har derimot lest at Android-telefoner er tilnærtmet 100 % av tiden på nett - dette ønsker ikke jeg. Jeg ønsker en telefon som går på nett når jeg vil, da jeg hovedsakelig ønsker å bruke WiFi når jeg selv trenger det. Med andre ord, jeg vil ikke ha en telefon hvor jeg må ha NetCom iConnect for å overleve fakturaen. Telefonen må derimot ha 3G og ikke minst god batteritid. Og med god batteritid mener jeg at den må kunne holde 3 dager uansett forhold (standby + fremdeles tilgjengelig batteri). Jeg drar relativt ofte på fjellturer og liknende over flere dager, og jeg må derfor ha en mobiltelefon hvor jeg ikke er avhengig av å ha den avslått for at den kan kunne brukes i nødstilfeller. Videre må telefonen være musikkvennlig, og også støtte 3,5mm (må er vel å ta for hardt i, 3.5mm er ikke nødvendig, men hadde vært kjekt med tanke på at jeg liker KOSS-settet mitt). Det den derimot ikke trenger er å ha ufattelig antall GB. Jeg trenger ikke et bibliotek på 1000 låter, for sannheten er at du hører 20-30 sanger som rulleres i perioder uansett. Prisen bør ikke være av de mest tyngende. Spesielt med tanke på bruksvilkårene som jeg har nevnt, det er en friluftstelefon. Blir den fuktskadet av tåke er spesifikasjonene feil og etter alt og dømme også prisen. Håper på flotte innspill Endret 21. juni 2010 av brn! Lenke til kommentar
Prippz Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 what u need sir, is a timemachine. hah! Neida men Euronics har mange ordentlige kjipe telefoner med 3G, 3,5mm osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå