ebe Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 På torsdag ble PC (video og tv) tatt av lynet. Antar at overbelastningen nådde PCen via nettverkskortet fra ADSL-modemet da det sto knister ut av denne. Lukter svidd i kabinettet, og PCen er helt død. Er det sannsynlig at mye har gått? HK, lydk., skjermk., harddisker? Noen som opplevde liknende? Må få bekreftet skadene til forsikringsselskapet. Noen "reparatører" som "melder" seg..!? Lenke til kommentar
fredster Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Har ikke de takstmenn internt i forsikringsselskapet til å se på slikt da....? Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 send inn at hele greia har tatt kvelden. Det som virker tar du som bonus Lenke til kommentar
k-nut Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Da min pc ble tatt av lynet for ca. et år siden var det bare strømforsyinga som måtte byttes, men det er vel kanskje annerledes når det går gjennom telefonlinja. Forsikring er forresten en grei ting, min 300 mhz IBM aptiva ble i fjor sommer takstert til 10000 kr + 5000 kr for innholdet på harddisken av forsikringsselskapet. Men, siden bare psu'en daua, fikk jeg ingenting.. mvh. Knut Lenke til kommentar
Skillz Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 maskinen min fikk seg et støtt her på Torsdagen. Når jeg kom hjem og slo den på så gikk alt i snegle modus, bios loading osv og ene hardisken laget skikkelige harkelyder (Ibm disk) gikk og kjøpte ny på komplett og installerte win xp på den og lastet ned et diagnose prog til den ødelagte disken. den virket helt fint så det som er ødelagt er strøm forsyningen! Av og til sier maskinen at jeg ikke har koblet strøm i Radeon kortet! Men Men Nå virker den gamle hardisken helt fint i allefall! måtte bare koble den ut For 6 måneder siden fikk naboen min lyn nedslag i telefon linjen og den grillet hele maskinen hannes. Han fikk beskjed av forsikring selskapet å sende den til en databutikk for takst. Komplett data bergen kom fram til at den gamle amd k6 4** et eller annet var verdt 16 tusen eller noe. Tror forliket ble 7K minus en engenandel på 2K Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Da min pc ble tatt av lynet for ca. et år siden var det bare strømforsyinga som måtte byttes, men det er vel kanskje annerledes når det går gjennom telefonlinja. Forsikring er forresten en grei ting, min 300 mhz IBM aptiva ble i fjor sommer takstert til 10000 kr + 5000 kr for innholdet på harddisken av forsikringsselskapet. Men, siden bare psu'en daua, fikk jeg ingenting.. mvh. Knut det er jo bare å lade seg opp med statisk el. og ta på¨CPU/RAM/skjermkort osv. da før takstmannen kommer Lenke til kommentar
Danko Skrevet 22. juli 2003 Del Skrevet 22. juli 2003 Er vel ikke du som skal 'bekrefte' skadene..? Etter de erfaringene jeg har, så må man levere utstyret til en autorisert reperatør som takserer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå